• Anonym (Pelle)

Dejting fungerar inte. Varför ?

Jag får till en 5-6 dejter per år via Tinder. Jag har nu nätdejtat i 4-5 år och problemet jag har är att ingen tjej vill träffa mig igen. Det börjar att tära på självförtroendet.

Jag vet att Tinder är sjukt svårt då kvinnor har så många killar att välja mellan. Så man måste verkligen sticka ut. Men har man fått till en dejt har man ju ändå kommit en bit på vägen.

Så min undran är.

Vilka har varit anledningarna att ni inte vill träffa killen på en andra dejt ?

• Svar på tråden Dejting fungerar inte. Varför ?
  • Anonym (555)

Vad har ni gjort på dejterna?

Vad har du pratat om?

Har du varit nervös?

Vad angav de för skäl till att inte träffas, eller har de ghostat dig?

• Anonym (Pelle)
    Anonym (555) skrev 2021-03-07 11:02:55 följande:

Vad har ni gjort på dejterna?

Vad har du pratat om?

Har du varit nervös?

Vad angav de för skäl till att inte träffas, eller har de ghostat dig?

Det vanligaste är promenad eller fika. Men även gjort utflykter, bowling och relax.

Allt möjligt, jobb, intressen, framtidsplaner.

Lite olika. Försökt gå in med lika mindset. Vissa har jag varit nervös. Men nu på slutet har jag lite slutat bli det. Tänker att det blir som som blir. Dvs, förmodligen inget iaf.

Det känns inte rätt. Du verkar trevlig men känner nog inte för att ses igen.

Några har avbrutit dejten ganska tidigt. Vissa har ställt lite frågor. Så där har man fattat direkt hon inte är intresserad. Vissa dejter har pågått längre och det har varit trevligt.
  • Anonym (Pelle)

Jag funderar på att lägga ner dejting.

Men jag träffade mitt ex via dejting för 5 år sen. Hon bjöd hem mig redan efter första dejten. Ingen aning varför. Efter henne har jag dejtat 20 tjejer och ingen verkar vilja träffas igen.

• Anonym (Krista)

Mina skäl till att inte ses på fler dejter:

*första intrycket stämde inte överens med vad man pratat/skrivit om. Misstänker att killen ofta skrev vad han tror att man vill höra än att faktiskt ha en egen åsikt.

*för mesig. Alternativt gömmer sig bakom en macho fasad

*utseendet saknas

*finns inget klick

*jag gav honom en chans fast jag anade att det inte skulle vara rätt. Han var snäll men inte rätt.

*gav ett osäkert/oseriöst intryck.. (dålig ögonkontakt, fipplar med mobilen, hemlighetsfull, pladdrar för mycket om sig själv alternativt säger inte ett knyst, ointresserad av det jag berättar, har inga åsikter om det .)

*bär offerkofta och tjatar om hur synd det är om honom som inte har flickvän/jobb/utbildning /sexliv/taskig barndom

*visar upp mindre smickrande sidor (kedjeröker, snusar slafsigt, ständigt tuggar tuggummi, skryter och skrävlar, ljuger)

*desperat efter sex. Jag ligger gärna på första dejten men det får inte vara desperat jakt

• Anonym (Pelle)
    Anonym (Krista) skrev 2021-03-07 11:26:54 följande:

Mina skäl till att inte ses på fler dejter:

*första intrycket stämde inte överens med vad man pratat/skrivit om. Misstänker att killen ofta skrev vad han tror att man vill höra än att faktiskt ha en egen åsikt.

*för mesig. Alternativt gömmer sig bakom en macho fasad

*utseendet saknas

*finns inget klick

*jag gav honom en chans fast jag anade att det inte skulle vara rätt. Han var snäll men inte rätt.

*gav ett osäkert/oseriöst intryck.. (dålig ögonkontakt, fipplar med mobilen, hemlighetsfull, pladdrar för mycket om sig själv alternativt säger inte ett knyst, ointresserad av det jag berättar, har inga åsikter om det .)

*bär offerkofta och tjatar om hur synd det är om honom som inte har flickvän/jobb/utbildning /sexliv/taskig barndom

*visar upp mindre smickrande sidor (kedjeröker, snusar slafsigt, ständigt tuggar tuggummi, skryter och skrävlar, ljuger)

*desperat efter sex. Jag ligger gärna på första dejten men det får inte vara desperat jakt

Oj, det var många olika anledningar...

Vilken är den vanligaste anledningen?

När är en kille för mesig ?
  • Anonym (ooo)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-07 11:00:55 följande:

Jag får till en 5-6 dejter per år via Tinder. Jag har nu nätdejtat i 4-5 år och problemet jag har är att ingen tjej vill träffa mig igen. Det börjar att tära på självförtroendet.

Jag vet att Tinder är sjukt svårt då kvinnor har så många killar att välja mellan. Så man måste verkligen sticka ut. Men har man fått till en dejt har man ju ändå kommit en bit på vägen.

Så min undran är.

Vilka har varit anledningarna att ni inte vill träffa killen på en andra dejt ?

Jag har lärt mig att för mig räcker det med en dejt för att veta om det är "värt" fler dejter eller inte. I början när jag dejtade försökte jag vara open minded, ge alla en chans till osv men jag lärde mig att kände jag inte något litet på första dejten utan det var mer som en kompis så blev det heller inte annorlunda bara för att jag gick på fler dejter.
    Det jag däremot lärde mig var att det skapas förhoppningar hos motparten om man säger ja till fler dejter. Om personen bad om en till dejt så fattade jag ju att de kanske hade känt något, eller iaf var tillräckligt intresserade för att be om det, men om jag då sa ja mest för att vara artig så blev det inget bra när jag sen efter 2:a dejten sa att det inte skulle bli fler. Då kunde reaktioner bli lite så här :"men varför gick du på en andra dejt då, om du inte vill gå på en tredje?" (ungefär som att man redan var ihop nästan (jag var ändå 40 + när detta hände, ingen omogen tonåring), som om man hade lovat något genom att gå på en 2:a dejt. 
    Det här blev faktiskt besvärande ibland så jag insåg att jag mådde bättre av att tacka nej efter 1:a, om jag inte själv var så nyfiken att det var jag som bad om en andra dejt. 
    Även om vissa kunde försöka övertala mig till den andra dejt, om jag talade om att jag var tveksam till en fortsättning, och sen ändå gick med på det (som sagt, jag försökte vara open minded), så blev det alltså vad man kan kalla för "tråkig stämning", när jag tackade nej till en tredje dejt. Det var som om de trodde att jag skulle plötsligt få känslor om de bara "tjatade in sig" i mitt liv - jag fattar att man lever på hoppet - men det här fungerade åtminstone inte för mig. 

Något måste klicka direkt, man vill känna någon slags förtroende kanske, få en känsla av om personen är öppen, kan kommunicera och att man har någorlunda liknande tankar om livet är ju också bra. Då kan jag vilja gå på en till dejt. (men så funkar just jag - kanske inte är lika för alla)

Jag är idag gift med en man som jag mötte just via nätdejting. Vi skrev lite först och han var SÅ stel! Jag var lite tveksam till om det här verkligen kunde funka. Sen pratade vi i telefonen och bokade en dejt. När vi väl sågs var det som om vi hade känt varann förut, allt bara funkade. Han var så nervös så han knappt kunde fika men trots det fick jag ett så fint intryck av honom. Vi satt på det där fiket i ca 3 timmar. Sedan sågs vi på en dejt till efter ca 2 veckor, en middag som varade i 6 timmar. Efter det var det "vi" Hjärta
  • Anonym (Krista)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-07 11:29:42 följande:

Oj, det var många olika anledningar...

Vilken är den vanligaste anledningen?

När är en kille för mesig ?

Den vanligaste anledningen är nog en kombination av att klicket saknas, att det kanske inte är rätt från början men ger en chans, att han inte alltid är den han utgav sig för att vara.

Att vara mesig kan vara väldigt mycket olika saker men just där och då på en dejt att han oftast bara håller med i det jag säger och inte har en egen åsikt, det är både irriterande och tjatigt att bara höra "tycker jag också" var och varannan mening och inte kunna utveckla det närmare.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Krista) skrev 2021-03-07 12:01:44 följande:

Den vanligaste anledningen är nog en kombination av att klicket saknas, att det kanske inte är rätt från början men ger en chans, att han inte alltid är den han utgav sig för att vara.

Att vara mesig kan vara väldigt mycket olika saker men just där och då på en dejt att han oftast bara håller med i det jag säger och inte har en egen åsikt, det är både irriterande och tjatigt att bara höra "tycker jag också" var och varannan mening och inte kunna utveckla det närmare.

Att det inte klickar är det man brukar höra.

Det är väl bara ett snällare ord för att man inte blir attraherad?
  • Anonym (Linda)

Pelle, lägg ner internetdejting och (när pandemin är över) engagera dig i något där du träffar tjejer naturligt.

Det är inte dig det är fel på utan hela konceptet. Med nätdejting träffar man alla, t.o.m. sådana man normalt sett IRL hade valt bort direkt. Typ som på fest och du står och pratar med folk, då märker du ju direkt vem du klickar med och inte. Detta händer ju inte på nätet utan hör träffar du ju också de som inte passar dig. Alltså blir det väldigt många dissar innan det blir rätt.

Dessutom är typ tinder ett enda smörgåsbord av människor och det blir för mycket att hantera,

Hela konceptet är så fel som det kan bli.

• Anonym (Krista)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-07 12:26:57 följande:

Att det inte klickar är det man brukar höra.

Det är väl bara ett snällare ord för att man inte blir attraherad?

Inte alltid nej.

Jag har många gånger varit väldigt attraherad av killen men klicket har saknats helt, det klicket som gör att han känns som en potentiell partner. Det finns inget gemensamt mer än att vi förmodligen bara är kåta på varandra.
Svar på tråden Dejting fungerar inte. Varför ?