Inlägg från: Anonym (E) |Visa alla inlägg
  • Anonym (E)

Dejting fungerar inte. Varför ?

Anonym (jadu) skrev 2021-03-07 15:57:23 följande:
    Det är ju du som skriver att kvinnor är feta, tråkiga och har för höga krav i tråd efter tråd efter tråd. Du uppvisar gång på gång en väldigt underlig, trist och självömkande attityd gentemot kvinnor. 

Jag är ledsen att säga det. Men det är där ditt stora problem ligger. Du uppfattas inte som en trevlig person. Skulle jag gå på dejt med dig och efter första dejten fått reda på hur du utrycker dig här på forumet så skulle jag blocka direkt. 

Jag tror att det är din taskiga attityd som lyser igenom hur vettig du än försöker vara på en dejt. Så där har du svaret på din fråga. 

Detta!

Attityden som TS uppvisar i trådar där denne klampar in som en elefant och ger oönskade/otrevliga "råd" gör att även smala tjejer backar. Att ge livsfarliga råd till tjejer med ätstörningar som det varit i flera av trådarna är ett säkert sätt att tända av mig för all framtid även om jag är viktmässigt kring Pelles krav. Detta skiner igenom i övriga attityd, att inte kunna släppa utan fortsätta ge "råd" som inte är önskade.

• Anonym (E)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-07 18:19:33 följande:
    Jag antar att det mynnar ut i min frustration att aldrig finna någon.   Jag hade knappast hängt på ett forum och beklaga mig över att nästan alla kvinnor är överviktiga idag om jag hade haft lätt att hitta en partner.

*får ingen tjej och går istället in på alla trådar om vikt och skriver kommentarer som kan leda till allvarliga ätstörningar för tjejerna*

Tja... vill man att andra ska lida och ha en trasig tjej i ett förhållande där denna plågar sig själv för att du ska vara nöjd så. Ganska genomskinligt till varför du inte får tjejer.

• Anonym (E)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-07 19:16:46 följande:
    Nja, allvarliga ätstörningar är självförvållade det kan du inte klandra mig för .

Ett större problem är att mer än halva befolkningen är överviktig idag och de flesta inser det inte.  Utan man hetsar på smala att äta på sig för att de är fullt friska.  Det är problem skulle jag vilja säga.
    Att vara den som slutligen triggar igång en ätstörning med ditt beteende( folk har bett dig att sluta och du fortfarande har plöjt på så oskyldig är du verkligen inte)... och att jämföra det med överviktig befolkning är absurt. Ätstörningar är ett stort problem i samhället och garanterat hos många av de där tjejerna som du tycker är så fina. De lider och du medverkar till det genom din gräsliga attityd. Att du inte ens förstår detta är väldigt allvarligt och tyder på låg social kompetens.
  • Anonym (E)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-07 19:28:09 följande:
    Nej, det är deras problem.  Jag har aldrig förespråkat att någon ska sluta äta.  
    Kan de inte gå ner på ett sunt sätt så har det andra problem redan och tyder på dålig självkontroll.  

En ätstörning uppkommer inte från tomma intet utan är ofta länkad till kommentarer om ens utseende, om ens vikt, vad man läser online. Tyvärr räknar dessa in din åsikt även om de inte borde och du har ett ansvar för vad som kommer ur din mun även om du vill leka oskyldig snäll man. Ätstörningar drabbar inte bara överviktiga.

Man ska vara så perfekt och annars är det dålig självkontroll... Det är verkligen synd att folk går igenom skolsystemet och fortfarande är så helt clueless om hur människor fungerar. Att allt inte är svart eller vitt.

• Anonym (E)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-07 19:52:37 följande:
    Inte som en gnällig och självcentrerad liten man
    Så du har fått förhållanden eller långvarigt dejtande med samma person eller vad? Annars är det ett ypperligt tecken på att du blivit genomskådad.
  • Anonym (E)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-07 20:10:36 följande:
    Jag har haft 4 förhållanden. Från 6 månader till 1,5 år.

En annan detjade vi i flera månader och hade sex vid nåt tillfälle. Hon gick tillbaka till sitt ex dock.
    Så detta har hänt under de senaste åren där du blivit bitter? Nej, då hade du inte startat tråden.
  • Anonym (E)

Obehagligt att kvinnor ger dig bra råd och du struntar i dessa för att mala på om annat. Du vill ha kvar din nedlåtande och tvångsmässiga attityd mot vad du kallar överviktiga. Tjatar om underviktiga BMI:n som bra och trivs med att vara en tölp. Varför ska någon spendera tid på att hjälpa dig när du inte ens vill bete dig hyfsat? Känns som ett lönlöst projekt. Ska vi hjälpa dig att manipulera kvinnor till att tro att du är en människa med bra människosyn eller vad?

• Anonym (E)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-07 20:26:55 följande:
    Du kanske har rätt. Men jag kan inte förändra vad jag attraheras utav. Det har varit detsamma sen jag kom in i puberteten.
    Ingen bryr sig om vad du attraheras av. Vi bryr om vad du faktiskt skriver i trådar där trådstartare t.om säger att de har en ätstörning. Där ditt beteende är vidrigt. Att attraheras av en sak är inte meningen att det ska vara ok att sprida hat om motsatsen.
Svar på tråden Dejting fungerar inte. Varför ?