Inlägg från: Anonym (Krista) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Krista)

Dejting fungerar inte. Varför ?

Mina skäl till att inte ses på fler dejter:

*första intrycket stämde inte överens med vad man pratat/skrivit om. Misstänker att killen ofta skrev vad han tror att man vill höra än att faktiskt ha en egen åsikt.

*för mesig. Alternativt gömmer sig bakom en macho fasad

*utseendet saknas

*finns inget klick

*jag gav honom en chans fast jag anade att det inte skulle vara rätt. Han var snäll men inte rätt.

*gav ett osäkert/oseriöst intryck.. (dålig ögonkontakt, fipplar med mobilen, hemlighetsfull, pladdrar för mycket om sig själv alternativt säger inte ett knyst, ointresserad av det jag berättar, har inga åsikter om det .)

*bär offerkofta och tjatar om hur synd det är om honom som inte har flickvän/jobb/utbildning /sexliv/taskig barndom

*visar upp mindre smickrande sidor (kedjeröker, snusar slafsigt, ständigt tuggar tuggummi, skryter och skrävlar, ljuger)

*desperat efter sex. Jag ligger gärna på första dejten men det får inte vara desperat jakt

• Anonym (Krista)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-07 11:29:42 följande:

Oj, det var många olika anledningar...

Vilken är den vanligaste anledningen?

När är en kille för mesig ?

Den vanligaste anledningen är nog en kombination av att klicket saknas, att det kanske inte är rätt från början men ger en chans, att han inte alltid är den han utgav sig för att vara.

Att vara mesig kan vara väldigt mycket olika saker men just där och då på en dejt att han oftast bara håller med i det jag säger och inte har en egen åsikt, det är både irriterande och tjatigt att bara höra "tycker jag också" var och varannan mening och inte kunna utveckla det närmare.
  • Anonym (Krista)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-07 12:26:57 följande:

Att det inte klickar är det man brukar höra.

Det är väl bara ett snällare ord för att man inte blir attraherad?

Inte alltid nej.

Jag har många gånger varit väldigt attraherad av killen men klicket har saknats helt, det klicket som gör att han känns som en potentiell partner. Det finns inget gemensamt mer än att vi förmodligen bara är kåta på varandra.
  • Anonym (Krista)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-07 18:22:02 följande:

Japp, det är nog som du säger.

Men de vill inte bli kompis heller.  Jag tror de flesta på dejtingsidor är inte direkt ute efter en kompis.  Man vill ligga eller hitta en partner....

Ja, det kanske är så att jag behöver bli bättre på att flirta.   Ska ta och kika på sidan du skickade.  Kanske det kan ge lite tips :)

Eller så kanske det är så enkelt att du inte själv lever upp till vad du utgett dig för att vara?

Det är lätt att få samtal att flyta på bakom en skärm när man har möjlighet att tänka igenom svaren och kan bre på lite extra i sina skämt, sitt uttryck och i sitt beteende och, man skärper sig och man visar upp den man skulle vilja vara men kanske faktiskt inte är.. .

När man väl träffas sen klickar det inte alls för att det där självsäkra, roliga och flirtiga beteendet uteblir och istället möts man av konstiga kommentarer, fumlighet och total brist på charm och hyfs.

Kan du flirta på nätet men känner dig obekväm när ni väl möts så är det inte konstigt att det inte blir mer än en enda dejt. Det blir ju en form av falsk marknadsföring även om det inte är din mening.
  • Anonym (Krista)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-07 19:23:32 följande:

Helt sant.

Det är mycket enklare att uttrycka sig i skrift för mig och skämta.  Man kan bre på med smilisar för att framstå som en glad och rolig person.  Sen blir det platt fall då dom förväntar sig nåt annat i IRL.

Kanske är det falsk marknadsföring.  Men det är ju så dagens dejting fungerar.  Man ska chatta i veckor eller månader innan man ses.

Kanske borde man byta nummer och ringa varann istället ?   Trots att jag vantrivs med telefon så har jag flera erfarenheter där vi har pratat i timmar på telefon.  Men trots detta har det blivit platt fall när vi setts .  Så det känns ändå inte som någon garanti .... 

Fast om du är en introvert person med ett djup kanske du faktiskt ska stå för den du är även i skrift? Utge dig inte för att vara nån du inte är.

Att du har humor och är en kul person även fast du är introvert kommer ju ändå att visa sig vartefter ni pratar.

Sluta låtsas och sluta spela spel, det är ju troligtvis därför dina dejter blir platt fall.

Behöver du hjälp med att behålla intresset när hon väl swipat på dig så använd dig av det du faktiskt kan istället för att låtsas vara nån du inte är. Berätta om ditt intresse för hemlösa katter, att du lärt dig sticka eller kan periodiska systemet utantill eller whatever istället för klämkäcka kommentarer som bara är fejk.
  • Anonym (Krista)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-07 19:49:07 följande:

Fast nej.

Flera gånger har det kommit frågor om hur jag är som person och då säger jag precis som det är att jag är introvert med få vänner. Men i de flesta fall har de velat träffa mig iaf . Så det verkar inte alltid vara ett hinder förutom för de som är extremt extroverta och söker en social kille.

Fast det var inte det introverta jag pekar på

Jag menar att du ska vara den du är oavsett hur ni har har kontakt och oavsett hur ni träffas.

Sluta tryck in en massa fejkade smailys i samtalen om du inte är så på riktigt. Det är ju då det blir fel när ni väl träffas.

Sluta fejka helt enkelt.
  • Anonym (Krista)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-06-12 13:23:47 följande:

Fasen att jag glömde detta.

Var på en dejt med en riktigt fin tjej. Men vågade inte ta kroppskontakt och nu känner hon inte för en andra dejt heller.

Håller man tillbaka på ett eller flera områden blir det svårt att skapa gnista/kemi och det är oftast anledningen till att det sällan blir en andra dejt.
Svar på tråden Dejting fungerar inte. Varför ?