Inlägg från: Anonym (Fråga) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fråga)

Dejting fungerar inte. Varför ?

Anonym (Pelle) skrev 2021-03-07 19:16:46 följande:

Nja, allvarliga ätstörningar är självförvållade det kan du inte klandra mig för .

Ett större problem är att mer än halva befolkningen är överviktig idag och de flesta inser det inte.  Utan man hetsar på smala att äta på sig för att de är fullt friska.  Det är problem skulle jag vilja säga.

Pratar du om vikt/utseende avseende under dejterna?
  • Anonym (Fråga)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-07 19:49:07 följande:

Fast nej.

Flera gånger har det kommit frågor om hur jag är som person och då säger jag precis som det är att jag är introvert med få vänner. Men i de flesta fall har de velat träffa mig iaf . Så det verkar inte alltid vara ett hinder förutom för de som är extremt extroverta och söker en social kille.

Fast det är ju rätt motsägelsefullt att påstå att man är djup och intresserad av intellektuella diskussioner när man ?väljer? kvinnor utefter vilket BMI de har?

Jag har förståelse för att man inte vill dejta en tjock människa när man är liten och smal själv men dina viktpreferenser är ju synnerligen snäva...?

Tror din ytlighet skiner igenom och som någon skrev, det blir falsk marknadsföring när du dessutom är socialt handikappad.
  • Anonym (Fråga)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-07 20:13:34 följande:

Nja, BMI är att dra det hårt . Jag har aldrig frågat en dejt vad dom har för BMI.

Man ser ju om hon är smal eller inte.

Jag är socialt handikappad kanske. Men inte totalt handikappad.

Fast du missförstår, att påstå sig vara en djup person och sedan välja kvinna utefter hennes BMI är motsägelsefullt. Du är en ytlig person med sociala svårigheter och det visar sig IRL, vare sig du pratar vikt eller inte.
  • Anonym (Fråga)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-07 20:26:55 följande:

Du kanske har rätt. Men jag kan inte förändra vad jag attraheras utav. Det har varit detsamma sen jag kom in i puberteten.

Jaha och vad vill du med den här tråden då? Ha tips på hur du kan dölja din ytlighet, trista kvinnosyn och sociala svårigheter och framstå som en djup och social man för de kvinnor du dejtar?

Nej det tänker jag inte ge dig, det finns tillräckligt många oärliga människor Tinder redan.
  • Anonym (Fråga)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-07 20:45:09 följande:

Det står första inlägget.

Vilka anledningarna till att tjejer inte vill gå på en andra dejt ?

Har du inte fått alla möjliga tänkbara anledningar till att ingen kvinna vill träffa dig mer än en gång?

- Fixerad vid BMI (urvalet minskar drastiskt)

- Sociala svårigheter

- Påstår att du är en djup person när du är ytlig
  • Anonym (Fråga)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-07 20:51:32 följande:

Fin analys. Grattis

Att urvalet minskar drastiskt är jag medveten om. Men så är det för alla. Kvinnor har dealbreakers att mannen ska vara si och så lång . Vältränad m.m.

Man kan vara både ytlig och djup.

Skillnaden är att ingen kvinna skriver bittra trådar om att ingen lång och vältränad man vill ha dem.

Självklart har även vi dealbreakers men jag har aldrig hört på maken vilka specifika preferenser (smal/mager, synliga höftben, kortare än du etc) som du uttrycker, inte bara här utan i otaliga trådar på forumet. Jag har aldrig sett en kvinna skriva på det sättet.

Sen får du ju förstå att om du som snart 40-åring har samma utseendepreferenser som när du var tonåring blir det ju svårare och svårare för varje år. Ska hon vara barnfri också? Ja då har du ett ännu snävare urval då de flesta kvinnor i din ålder har barn. Jag får intrycket att du stannat i din utveckling och är fortfarande på tonårsnivå mentalt vilket skrämmer bort både yngre och äldre kvinnor. Har du någon diagnos, typ Asperger?
  • Anonym (Fråga)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-07 21:13:31 följande:

Nej, för att det finns förmodligen flera långa och vältränade män som vill ha dom.

Japp, det blir helt klart svårare och svårare då de flesta lägger på sig mera vikt med åren. Så oftast dejtar jag neråt i åldrarna och dessutom vill jag träffa någon utan barn.

Möjligt, men har inte gjort någon diagnos ? Spelar en diagnos någon roll ?

Nej diagnos eller inte spelar ingen roll, jag tänkte mest att det kan vara en förklaring till dina svårigheter.

Vill du jobba med dina sociala problem finns det inget som hindrar dig, man kan gå i terapi, kuratorssamtal eller be en vän om hjälp med att förbättra dina sämre sidor istället för att skriva bittra och kvinnoföraktande trådar på familjeliv.

Eller så kan du fortsätta älta att du inte kan hitta någon smal, ung tjej som vill ha dig. Valet är ditt.
Svar på tråden Dejting fungerar inte. Varför ?