Inlägg från: Anonym (Skinny) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Skinny)

Dejting fungerar inte. Varför ?

Anonym (Pelle) skrev 2021-03-08 15:26:06 följande:

Jag har aldrig kommentarat utseendet fast jag tyckt dom varit fina. Det kanske har varit en miss.

Men det är väl bara nåt jag fått för mig att kvinnor vill inte ha komplimanger för utseendet. Det var jag mer frikostig med när jag var yngre.

Och det gick väl bättre med din dating när du var yngre, eller?

Varför spara på trevliga ord? Alla vill väl bli lite bekräftade på en date när man kammat sig och dragit på sig finjeansen? Hur svårt är det att förstå?

På ditt resonemang i många trådar så låter det som du hade passat ihop med en sexdocka som du själv designat. Smal, kort och kravlös.

Förstår du inte att din bitterhet lyser igenom när du träffar någon IRL? Skulle du själv vilja gå på date med någon som du själv? Nä tänkte väl det!
  • Anonym (Skinny)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-08 16:21:43 följande:

Ja, jag var mer frikostig och på då.

Jag antar att jag har blivit färgad av alla trådar man läser om kvinnor som inte vill bedömda för sitt utseende.

Sen har jag själv aldrig fått en komplimang för utseendet.

Såklart jag inte vill dejta mig själv?

Är du dum eller gör du dig dum?

Jag har frågat dig tidigare, i andra trådar, hur kort du är?

Gör du inte din längd till ett problem för dig själv?
  • Anonym (Skinny)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-08 16:30:58 följande:

Vad menar du ?

Är jag dum för att jag inte ger komplimanger om utseendet?

174?

Nej jag syftade på om du skulle kunna TÄNKA gå på dejt med någon som var lika fördomsfull som du själv är.

Det var väl det jag anade... du är inte kort! Du använder det som en varm och skön offerkofta.

Jag är själv 172 , singel, introvert och ,tro det eller ej, smal... och vet du.... det går inte att göra någonting åt. Man får gilla läget helt enkelt!

Jobba på din attityd är mitt bästa tips till dig . Det jag mest av allt hänger upp mig på är att du ständigt trycker ner kvinnor/ tjejer med att skriva att alla killar föredrar smala kvinnor/ tjejer.

Jag kan säga att de flesta män/killar föredrar en person som har en personlighet som de finner attraktiv. Du verkar ha missat den biten helt.
  • Anonym (Skinny)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-08 17:53:04 följande:

Jo, jag är kort då de flesta män är längre än mig.

Kvinnor vill att mannen är längre än henne i klackar. Helst 1 dm eller mer om de får välja.

Vad är det som inte går att göra något åt ? Att du är singel ? Har du provat Tinder ?

Alltså det är ju bara min uppfattning att smala kvinnor har det lättare. De har fler killar att välja mellan. Precis som en man med manligt utseende har det lättare än en man med kvinnligt utseende.

De smala tjejer jag har pratat med eller dejtat har liksom hittat en ny kille väldigt fort. Men så kanske det är för alla tjejer på nätsidor? Men jag tror inte det. Då man ser tjejer som fortfarande hänger på Tinder och inte är de smala ...

Nej,. personligheten blir ju väldigt viktig om man söker något långvarig. Men man hinner ju inte köra känna någon efter en första dejt. Det krävs ju lite fler träffar för det.

Du är helt låst i dina resonemang.... jag förstår att det bara blir en date med dig.

Det finns inget generellt Kvinnor/ Män tycker ... det är en skröna som biter sig fast på dessa forum pga personer som du.

Du föll precis i min lilla fälla.... längd , vikt och personlighet går inte att påverka.... och du fokuserar på att jag är singel alltså det som går att påverka ! Din hjärna kopplar fel ! Du tröttar ju ut mer än mig här på FL.

Tinder är Nej tack !
  • Anonym (Skinny)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-08 17:56:10 följande:

Bara falskhet ? Har du inga andra krav ?

Är det ett vanligt problem ? Hur vet du tex att en kille har lagt till några cm på längden när ni träffas? Har du med dig måttstocken och hur vet du åldern inte stämmer ?

Hur kan falskhet vara bara? Du slutar inte förvåna mig.

Vad bygger man en relation på som börjar med att inte hålla sig till sanningen?

Respektlöshet?
  • Anonym (Skinny)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-08 18:27:45 följande:

Det finns det visst det.  Det finns otaliga undersökningar och interjuver om det.

Har du själv inga attribut du gillar hos män ?  

Vikt går visst att påverka.   Men jag kan  inte  förstå varför du skulle vilja påverka din vikt om du nu inte är sjukligt smal?  Vill du bli mullig/tjock som alla andra?

Varför nej tack  till Tinder ?

Jag kan inte på rak arm säga att jag har något specifikt attribut jag letar efter... jag har dejtat långa, korta, mörka, blonda, smala, stabila män... jag faller för personligheten.

Jag kan inte påverka min vikt pga sjukdom och nej jag är inte sjukligt smal... jag är vältränad. Tränar ofta för jag måste.

Att söka partner på Tinder är inte riktigt min grej men har full förståelse för att andra använder den kanalen.

Nu ska jag jobba här och lämnar tråden för ikväll.
  • Anonym (Skinny)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-09 12:12:12 följande:

Inget av det där stämmer in på mig.

Har du någonsin gjort en utvärdering varför det gick snett på en dejt?

Varför frågar du inte vad som felade?

Det gör jag i alla fall...
  • Anonym (Skinny)
    Anonym (Trevligt men...) skrev 2021-03-09 13:03:32 följande:

Brukar du få bra svar? Det vanligaste lär ju vara att de inte riktigt kände kemin och pirret.

Ja det brukar bli bra svar tycker jag. För mig funkar det bättre att fråga än att försöka resonera fram vad som gick fel i mitt huvud.

På senaste dejten så märkte vi båda att vi hade väldigt olika värderingar så det blev komiskt.
  • Anonym (Skinny)
    Mandel skrev 2021-03-09 13:33:05 följande:

Så var det med dem jag dejtade 2 gånger eller mer. Det var trevligt, men något saknades.

Sedan hamnade jag på dejt med en man som kändes rätt direkt och det är snart 10 månader sedan nu och jag trivs otroligt bra med honom. Det känns rätt/hemma på något vis som inte går att beskriva. Vi är ganska olika, men ändå otroligt lika. Hade någon sagt att han och jag skulle bli ett par för 10-20år sedan hade jag bara asgarvat och frågat om de skojade.

Kan inte säga varför det känns som det gör...

Precis! Man vet inte vad det är som gör att det tänder till... samtalet flyter på och hakar i varandra... där den ena slutar hakar den andra i.... och då väcks ett intresse att se vart det leder. Så är det för mig i alla fall.

Kul att du hittat rätt !
Svar på tråden Dejting fungerar inte. Varför ?