Inlägg från: Anonym (Kräsen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kräsen)

Dejting fungerar inte. Varför ?

Du kanske valt fel tjej från första början. Är det en stadig relation för framtiden du vill ha måste du vara kräsen. Man måste vilja samma sak, ha samma värderingar och samma livsmål om det ska funka. Jag träffade min man på nätet, men jösses vad jag fick sålla! Många totalt olämpliga män som svarade och de vägrade jag ju att ens träffa. Träffade en före maken på en fika och vi insåg väl båda direkt att det var dödfött. Med maken var det helt annorlunda. Vi hade mejlat massor innan. Vi hade jättelätt att prata. Vi ville samma saker med livet. Vi blev ihop andra dejten.

• Anonym (Kräsen)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-07 13:20:49 följande:
    Jag har mailat massor innan med många tjejer. Vissa med i månader
    Det tycks inte hjälpa hur länge man skriver till varandra innan.
    Sållar jag ändå mer blir det svårt att få till ens en dejt per år. Jag har inte den lyxen att kunna sålla massor som många tjejer har...
    Jag såg det som meningslöst att dejta nån jag visste var dödfött redan innan. Men vill du ödsla tid på det så varsågod. Jag har haft svårt att hitta nån jämt, men visste vad jag ville med livet och min man ville samma sak. 

Om du bara skulle få till en dejt per år om du var mer kräsen undrar jag också var felet ligger. Jag tror stenhårt att det finns nån för alla för det har jag sett i min bekantskap. Såna man aldrig trodde skulle hitta nån blev gifta även dom. Men kaka söker maka-  din typ kanske inte finns på den sajten ens.
  • Anonym (Kräsen)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-07 14:32:50 följande:
    Felet ligger väl där jag bor misstänker jag . I Stockholm för jag massor med matchningar med attraktiva tjejer.
    Men jag vet inte om det skulle hjälpa då ingen ändå vill gå på en andra dejt.
    Är det det enda du söker- nån attraktiv? Då fattar jag var felet ligger. Vill du ha nåt tillfälligt, enbart sex, kk eller nån att bilda familj med resten av livet? Man är ju betydligt mer än sitt utseende. Utseendet förändras med stigande ålder och försvinner tids nog. Vill du ha mer än en yta måste du ändra synsätt. Annars kommer du aldrig förbi den första dejten. 
  • Anonym (Kräsen)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-08 16:30:58 följande:
    Vad menar du ?

Är jag dum för att jag inte ger komplimanger om utseendet?

174?
    174 lång är inte speciellt kort. Mina pappa och hans 4 bröder var alla mellan 168-172. Jag har haft en pojkvän som var 167. Så din längd är inte alls problemet utan din allmänna attityd vad gäller utseende. Du måste inse att tjejer är mer än deras utseende och försöka se det. Och inse att det finns ett mellanting mellan en 15 år yngre mager barnlös tjejer och den drulfeta äldre kvinnan med 5 ungar. Vad säger om en lika gammal normalviktig tjej som är trevlig, vill samma sak som du, en du kan ha roligt med, prata med, bygga ditt liv med. Man bygger inte ett liv med nån baserat på hur många av deras benknotor som syns. 
  • Anonym (Kräsen)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-08 17:27:34 följande:
    Hon kan absolut vara lika gammal och normalviktig. Om hon ligger på nedre spannet av normalvikt(under 20 i BMI) Jag attraheras inte av mulliga.

Min längd har nog spelat roll iaf när jag har dejtat jämn långa. De flesta kvinnor jag har dejtat har varit över medellängd(170+) Flera i samma längd.
    Det kanske har sin förklaring i att långa är oftast smalare.

Sen är det naturligtvis mycket annat som ska stämma också. Där personlighet är viktigast.
    Du skulle mest troligt anse mig som drulfet fast jag har normalt BMI. Man är verkligen inte mullig för att man råkar ha 21 i BMI!  
  • Anonym (Kräsen)

Jag har en bekant som väger runt 160kg och hon har inga problem att hitta män. Hon är fet- absolut!- men söt i ansiktet, har ett jättevackert leende, supertrevlig, snäll, vänlig, social. Kort sagt en genomgemytlig människa. Att "alla" män föredrar 20 år yngre trådsmala modellsnygga tjejer är ju rent påhitt. Halva befolkningen är överviktiga, men halva befolkningen inte singlar. 

Men jag anar att vi kan skriva till dödagar och du kommer ändå inte förstå. 

• Anonym (Kräsen)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-08 19:07:27 följande:
    De finns män som går igång på tjockisar också och män som går igång på personligheten. 
    De finns män för allt.
    Min uppfattning är att kvinnor är lite mer enkelspåriga till utseendet.  Men det blir väl så på dejtingsidor...
    Du förstår inte att kvinnors smak också är helt olika. Det finns nån för alla helt enkelt. Men grunden är hur man är som person- inte hur man ser ut. 
Svar på tråden Dejting fungerar inte. Varför ?