Inlägg från: Anonym (?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (?)

Dejting fungerar inte. Varför ?

Är du Pelle som enbart söker supersmala och som skriver i alla vikttrådar? Eller någon helt annan. Bra att veta innan jag svarar.

• Anonym (?)
    Anonym (lastbilar) skrev 2021-03-08 19:31:56 följande:
    Incelvarning på dig tycker jag...
    Håller med faktiskt.

TS, jag tror att du ska lägga mindre på forum och dejtingappar och ägna mer tid med riktiga människor. Du verkar ha påverkats oerhört negativt av nätet. Du har slutat ge komplimanger för att du läst att "kvinnor inte gillar det", vilket i sin tur garanterat drar ner dina chanser när du ska dejta. Chattade länge med en jättetrevlig man men han gav inte en enda komplimang under tiden och det fick faktiskt mitt intresse att dö.

Du har en massa sanningar om att "kvinnor vill ha si och kvinnor vill ha så". Jag tror ärligt talat att det är oerhört skadligt för dig. Jag tror att din psykiska hälsa skulle förbättras av att ta en paus från nätet. Har du kontakter utan nätet? Jobbar du?
  • Anonym (?)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-08 19:59:51 följande:
    Du kanske har rätt. Man ska kanske inte lyssna så mycket på vad kvinnor säger.
    Man analyserar så mycket att det tillslut blir negativt.
    Nu skrev jag inte att du "inte ska lyssna så mycket vad kvinnor säger" (ännu ett exempel på hur bittra dina tankar blivit) utan att du med stor sannolikhet skulle må bättre av att inte vara på nätet. Inte på forum och dejtingappar i alla fall. Du svarar inte på frågorna om jobb och umgänge utanför nätet, så jag antar att du är ensam. Tror tyvärr inte du kan fylla det hålet med att bli provocerad och själv provocera på nätet. Tvärtom tror jag att det drar ner dig ännu längre i träsket.
  • Anonym (?)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-08 20:11:51 följande:
    Nej, jag umgås inte så mycket utanför nätet. Men jag saknar mest en partner och inte en vän.
    Jag skriver med tjejer på Tinder. Men är lite nere då två söta tjejer ej ville träffa mig igen efter första dejten. De senaste 20 tjejerna har inte velat träffa mig igen.
    Men det kan väl inte bara vara pga att jag inte gett några komplimanger om utseendet på dejterna ?
    Nej säkert inte bara, men vad vet jag. Som sagt, för mig var det anledningen med den mannen. Han fick mig att skratta och vi hade skitkul tillsammans, men saknade värmen och uppskattningen som är viktig för mig. Särskilt när man haft kontakt ett tag. Och jag sa inte för utseendet, jag sa komplimanger.

Tror inte att det är en bra idé alls att chatta på Tinder när du mår som du gör. Kommer inte att fungera. Att sakna partner och inte en vän, är också ett varningstecken för mig. Skulle dra mig undan om någon började prata så.
  • Anonym (?)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-08 20:27:52 följande:
    Tack, jag uppskattar ditt svar. Det där är något jag ska försöka tänka på till nästa dejt. Dock kommer jag bara ge komplimanger om jag verkligen menar det jag säger.

Aha, okej. Ja, antingen får hon ju acceptera den jag är eller inte.
    Jag har haft förhållanden tidigare och min brist på vänner har ju inte stått i vägen då.
    Vad tänker du på för komplimanger? När jag märker att någon blir geniunt glad för att jag skriver och säger det, tar jag det som en jättefin komplimang. Eller om de berättar hur mycket de uppskattade dejten. Det behöver alltså inte vara "snygg kropp" eller liknande. Något fint att säga har man väl till de flesta människor?

• Anonym (?)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-08 20:46:14 följande:
    Jag pratar om komplimanger när vi ses på första dejten.  Att jag blir glad när hon skriver tror jag framgår.  Det är just när vi väl träffas det tydligen blir platt fall för mig.  
    Nja, som senaste dejten .  Hon var väldigt fint uppklädd, fin kavaj höga klackar, sminkad osv.   Men jag sa ingenting om det... 
    Förra dejten var helt annorlunda hon var friluftsklädd och jag mera uppklädd.  Då påpekade jag det och kände att det var nog lite tokigt. Trots att jag sa att de nog var jag som hade klätt mig fel för en promenad. 
    Känns inte som att du tar in det vi säger. Jag menar inte NÄR du säger komplimanger utan vilken typ. Nej det brukar inte framgå. Det är jättetrevligt att höra sådant och liknande. Att geniunt förklara hur mycket man uppskattar dejten, till exempel. Att du verkligen trivs med hennes umgänge. Utseendekomplimanger pga höga klakar och fint sminkad tycker jag inte att du ska börja med. Kan bara tipsa dig att försöka sluta tänka yta. Orkar inte.
  • Anonym (?)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-08 20:53:59 följande:
    Jag ljuger inte om varken längd eller ålder.  Brukar snarare avrunda längden neråt.  
    Däremot är mina bilder ett par år gamla och jag har verkligen ansträngt mig för att ta fram det bästa av mig.   
    Så det är ju möjligt att kvinnorna förväntar sig någon hunkigare kille i verkligheten.  
    Jag matchade med en tjej för 1-2 år sen och hon ville se selifes på mig och då tyckte hon inte att jag alls såg ut som i min Tinder profil. Det slutade med att hon blockade mig.  Och det kan jag hålla med om... på nära håll i en selfie är jag ful. Men på lite håll i rätt ljus och vinkel rätt snygg.  

Samtidigt ljuger ju inte mina bilder ändå då det är jag på bilderna.  Bara i den bästa versionen av mig.  Men så har ju nästan alla på Tinder.  Du måste verkligen visa din bästa version för att få matchningar.  Iaf, som kille.
    Men där har du ju verkligen ett svar på din fråga. Du ser inte som du gör på bilderna. Det må vara du, men det är inte som du verkligen ser ut. Aldrig ett bra utgångsläge att komma till en dejt och göra sin dejt besviken det första man gör. Bättre att lägga upp en ärlig bild och få färre matchingar men som verkligen kan leda till något.
  • Anonym (?)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-08 21:04:01 följande:
    Det brukar jag säga efter första dejten om jag vill träffa henne igen.  Att dejten var trevlig och att jag skulle vilja träffa henne igen. 
    Ok, så utseende mässiga komplimanger ska man undvika alltså ?  Känns som jag får skilda rekommendationer hela tiden ?    
    Kvinnor är som sagt unika individer. Men tror uppriktigt att du är för inriktad på yta.

Menar inte som en avskedsreplik utan att under dejten visa/säga att du uppskattar henne och er stund tillsammans.
  • Anonym (?)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-08 21:08:26 följande:
    Fast jag vet inte om det är hela sanningen ändå.
    Kanske.
    Vissa har fått min instagram och det är inte bara perfekta bilder på mig där.  Trots de har de velat träffa mig .   
    Nä kanske inte hela sanningen, men en stor del. Och en jävligt dålig strategi.
  • Anonym (?)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-08 21:21:49 följande:
    Nej, en jävligt bra strategi.
    Kanske fungerar det bra för kvinnor med halvtaskiga bilder.  Men för män fungerar det inte om du inte är 10-poängare. 

Däremot kanske bör skicka lite mer halvtaskiga bilder innan dejt så hon får se ens sämre sidor också. 
    Jävligt bra på vilket sätt? Ett fåtal dejter som inte lett någonstans och gjort dig ledsen/bitter? 

• Anonym (?)

Ärligt talat ts, du söker bara magra tjejer med höftben som sticker ut som inte heller får ha barn (när du själv är i en ålder där de flesta faktiskt har barn). Du lägger upp bilder som inte ser ut som du. Du ger inga komplimanger. Du har nästan inget umgänge eller vänner. Du är bitter/nere och din kvinnosyn verkar inte superskön. Jag gissar att du arbetslös också eftersom du inte svarar när vi frågar dig. Och du är superfokuserad på yta. Jag tror att du har svaret på varför det inte funkar för dig finns bland någon eller flera av dessa anledningar.

• Anonym (?)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-08 21:29:53 följande:
    Fast det kan ju lika gärna bero på hur jag framställde mig själv på dejten. Eller att jag var för kort , fel kläder eller nåt annat.
    Jag har faktiskt ingen aning om varför . Mer att det var trevligt men det klickade inte.
    Tror verkligen verkligen VERKLIGEN inte att de beror på längd eller kläder.
  • Anonym (?)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-08 21:40:09 följande:
    Det är sant. Smala tjejer som inte fått barn. Det är väl inte så höga krav motför vad många tjejer har på en partner?
    Jag vet inte . Det bara en input jag har fått av en kvinna.
    Det är för litet underlag. Jag har frågat andra på dejt om de känt igen mig. Och alla har ju känt igen mig när vi träffas. Det inte som att jag är helt annan person bara för att jag tagit proffsiga bilder.

Jag har mycket kontakt med kollegorna på jobbet och är rätt nöjd så. Även en del kontakta med ett par vänner och med min familj. Jag är nöjd så. Samt god ekonomi.
    Men vad spelar det för roll vad andra har för krav? Det är ju DU som sitter i situationen att du saknar en partner. Man kan bara jämföra med sig själv. Det är inte du mot tjejerna.

De kanske känner igen dig, men du är inte så attraktiv som du utger dig för att vara.

Märks mer och mer att du bara vill vinna diskussionen, så lämnar tråden nu. Ville hjälpa först, men det verkar inte möjligt. Den enda som drabbas är du själv så lägger inte ner mer tid. Fortsätt du med din jävligt bra stategi..
Svar på tråden Dejting fungerar inte. Varför ?