• molly50

Dejting fungerar inte. Varför ?

Anonym (Pelle) skrev 2021-03-07 21:20:15 följande:
    Sant.

Det finns alltid någon bättre på nätdejting. Men någon gång måste man ju nöja sig kanske.
    Fast varför ska man nöja sig med en person om man känner att det inte riktigt klickar?
    Ska man ha ett förhållande så ska det ju vara för att båda vill.
    Inte för att man tycker synd om den andre och därför får nöja sig.
  • molly50
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-08 08:50:18 följande:
    Nej, då finns ju ingen anledning.

Finns ingen attraktion så hade jag inte heller nöjt mig.
    Precis.
    Och detsamma gäller ju för oss kvinnor.
  • molly50
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-08 12:42:33 följande:
    Så vad du egentligen säger är att du tycker jag skulle sänka mina krav till en fet 5-barns morsa som är 10 år äldre för att slippa vara singel ?
    Jag tror att personen menar att du inte kan kräva att kvinnorna ska anpassa sig efter dina krav när du själv inte verkar vara beredd att göra detsamma för kvinnorna.
  • molly50
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-08 19:23:37 följande:
    1/10 vill ha en kille under 175 cm. Redan där blir man ju utesluten av nästan alla kvinnor.

www.familjeliv.se/forum/thread/75042697-tjejer-vilken-langd-pa-killar-ar-sexigast

Titta hur jämnt det är när killar väljer längd. Mest pga att killar bryr sig inte så mycket om längden.

www.familjeliv.se/forum/thread/77154979-bast-langd-for-kvinnor-killar~:text=Tjej%20m%C3%A5ste%20vara%20l%C3%A4ngre%20%C3%A4n,Se%20ut%20som%20sm%C3%A5%20barn.
    Du inser väl att vad folk på FL tycker inte kan projiceras på hela svenska befolkningen?
  • molly50
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-08 20:38:22 följande:
    Jag vet.

Men på hela kvinnliga befolkningen skulle resultatet förmodligen bara skilja sig ett par procentenheter.
    Eller så kanske det är något du har fått om bakfoten pga din egen bitterhet?
    Jag går mer efter personligheten än utseendet.
    Om personen inte har en fin personlighet som jag trivs med så spelar det yttre ingen som helst roll.
  • molly50
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-08 21:06:53 följande:
    Så alla som svarat på familjeliv ljuger alltså? 
    Kanske inte alla. Men du kan ju aldrig vara säker på att alla svarar ärligt heller.
  • molly50
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-08 21:12:15 följande:
    Vad har man för anledning att ljuga i en anonym omröstning ? 
    För att man sitter bakom en skärm där ingen kan se att man ljuger?
  • molly50
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-08 21:15:59 följande:
    Så du menar att 91% av kvinnorna röstade på män som var över 180 för att de ljög men i själva verket gillade män under 175.
    Hör du inte själv hur långsökt det låter ?
    Man kan aldrig veta hur andra t'nker,som sagt.
  • molly50
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-09 00:11:58 följande:

Gah, jag har börjat prata med en Stockholms tjej som ser ut lite som en modell. Hon är väldigt trevlig och vi har jätte många konversationer. Vi skämtar och skojar med varandra och kramar godnatt m.m. Hon ska eventuellt komma till min stad.

Men jag undrar vad jag håller på med. Tjejerna faller lätt för mig i skrift , men rädd för platt fall igen. Men jag gillar ändå att prata med henne.

Men försök då att vara lika avslappnad om/när ni träffas IRL.
    Då kanske dejten kommer att sluta på ett bra sätt.
    Nu var det längesen jag nätdejtade.
    Men när jag träffade min man så var det så där avslappnat och skämtsamt som du beskriver det.
    Och vet du vad? Ingen av oss hade en profilbild på oss själva så det var lite som att köpa grisen i säcken när vi träffades.
    Vi hade bara gett en beskrivning på hur vi såg ut och vilka kläder vi skulle ha på oss så att vi visste vem vi skulle leta efter när vi skulle träffas.
    Men vi hade redan fattat tycke för varandra pga att vi klickade genom våra personligheter.
    Vi delade värderingar och hade gemensamma intressen osv.
    Visst gillade vi det vi såg när vi träffades båda två.
    Men det var inte det viktigaste. Vi klickade redan med varandra.
    Det var som att vi hade känt varandra hur länge som helst.
    Så hans eller mitt utseende hade ingen större betydelse då.
    Det var bara ett plus i kanten.
    Men den sociala biten var så mycket viktigare för oss båda två.
    Utseendet är inte allt.

• molly50
    Mandel skrev 2021-03-09 13:33:05 följande:
    Så var det med dem jag dejtade 2 gånger eller mer. Det var trevligt, men något saknades.
    Sedan hamnade jag på dejt med en man som kändes rätt direkt och det är snart 10 månader sedan nu och jag trivs otroligt bra med honom. Det känns rätt/hemma på något vis som inte går att beskriva. Vi är ganska olika, men ändå otroligt lika. Hade någon sagt att han och jag skulle bli ett par för 10-20år sedan hade jag bara asgarvat och frågat om de skojade.
    Kan inte säga varför det känns som det gör...
    Så var det när jag träffade min man också.
    Det kändes så rätt på en gång.
    Det går inte att förklara,men det var som att vi hade känt varandra hur länge som helst.
    Allt var så självklart på en gång,på något sätt.
Svar på tråden Dejting fungerar inte. Varför ?