Inlägg från: Anonym (lastbilar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (lastbilar)

Dejting fungerar inte. Varför ?

Anonym (Pelle) skrev 2021-03-07 11:00:55 följande:

Jag får till en 5-6 dejter per år via Tinder. Jag har nu nätdejtat i 4-5 år och problemet jag har är att ingen tjej vill träffa mig igen. Det börjar att tära på självförtroendet.

Jag vet att Tinder är sjukt svårt då kvinnor har så många killar att välja mellan. Så man måste verkligen sticka ut. Men har man fått till en dejt har man ju ändå kommit en bit på vägen.

Så min undran är.

Vilka har varit anledningarna att ni inte vill träffa killen på en andra dejt ?

Ett foto säger inte så mycket om en persons personlighet, så då är det lätt att det är nån man inte matchar med IRL.
  • Anonym (lastbilar)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-07 11:00:55 följande:

Jag får till en 5-6 dejter per år via Tinder. Jag har nu nätdejtat i 4-5 år och problemet jag har är att ingen tjej vill träffa mig igen. Det börjar att tära på självförtroendet.

Jag vet att Tinder är sjukt svårt då kvinnor har så många killar att välja mellan. Så man måste verkligen sticka ut. Men har man fått till en dejt har man ju ändå kommit en bit på vägen.

Så min undran är.

Vilka har varit anledningarna att ni inte vill träffa killen på en andra dejt ?

Ett foto säger inte så mycket om en persons personlighet, så då är det lätt att det är nån man inte matchar med IRL.
  • Anonym (lastbilar)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-07 12:26:57 följande:
    Att det inte klickar är det man brukar höra.

Det är väl bara ett snällare ord för att man inte blir attraherad?
    Det kan inte vara så att DU väljer fel sorters tjejer att gå på dejt med?
  • Anonym (lastbilar)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-07 19:49:07 följande:
    Fast nej.

Flera gånger har det kommit frågor om hur jag är som person och då säger jag precis som det är att jag är introvert med få vänner. Men i de flesta fall har de velat träffa mig iaf . Så det verkar inte alltid vara ett hinder förutom för de som är extremt extroverta och söker en social kille.
    Introvert behöver inte betyda att man är dålig socialt sett.
  • Anonym (lastbilar)
    Anonym (555) skrev 2021-03-08 14:52:49 följande:

Om jag som kvinna har idealmannen Brad Pitt och jag bara kan tänka mig Bradi Pitt kanske jag får räkna med att vara singel om man själv inte ser ut som Jennifer Aniston eller Angelina Jolie.

Som många kvinnor verkar ha... I alla fall däromkring.
  • Anonym (lastbilar)
    Anonym (Skinny) skrev 2021-03-08 18:10:44 följande:
    Du är helt låst i dina resonemang.... jag förstår att det bara blir en date med dig.

Det finns inget generellt Kvinnor/ Män tycker ... det är en skröna som biter sig fast på dessa forum pga personer som du.

Du föll precis i min lilla fälla.... längd , vikt och personlighet går inte att påverka.... och du fokuserar på att jag är singel alltså det som går att påverka ! Din hjärna kopplar fel ! Du tröttar ju ut mer än mig här på FL.

Tinder är Nej tack !
    Det finns ju visst generella egenskaper som kvinnor och män gillar mer än andra egenskaper. Eller du tror att allt är en enda slump? Annars hade vi inte haft evolution ju...
  • Anonym (lastbilar)
    Anonym (Kräsen) skrev 2021-03-08 18:45:58 följande:

Jag har en bekant som väger runt 160kg och hon har inga problem att hitta män. Hon är fet- absolut!- men söt i ansiktet, har ett jättevackert leende, supertrevlig, snäll, vänlig, social. Kort sagt en genomgemytlig människa. Att "alla" män föredrar 20 år yngre trådsmala modellsnygga tjejer är ju rent påhitt. Halva befolkningen är överviktiga, men halva befolkningen inte singlar. 

Men jag anar att vi kan skriva till dödagar och du kommer ändå inte förstå. 

Precis så är det! Det spelar inte så stor roll om hon är överviktig när hon ser bra ut för övrigt. Dessutom finns det många män som faktiskt föredrar lite mulligare kvinnor. 
  • Anonym (lastbilar)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-08 19:23:37 följande:
    1/10 vill ha en kille under 175 cm. Redan där blir man ju utesluten av nästan alla kvinnor.

www.familjeliv.se/forum/thread/75042697-tjejer-vilken-langd-pa-killar-ar-sexigast

Titta hur jämnt det är när killar väljer längd. Mest pga att killar bryr sig inte så mycket om längden.

www.familjeliv.se/forum/thread/77154979-bast-langd-for-kvinnor-killar~:text=Tjej%20m%C3%A5ste%20vara%20l%C3%A4ngre%20%C3%A4n,Se%20ut%20som%20sm%C3%A5%20barn.
    Incelvarning på dig tycker jag...
  • Anonym (lastbilar)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-08 19:34:24 följande:
    Vad menar du ? Talar inte undersökningar sitt tydliga språk menar du ?
    Nej det gör dem inte.
  • Anonym (lastbilar)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-08 16:30:58 följande:
    Vad menar du ?

Är jag dum för att jag inte ger komplimanger om utseendet?

174?
    Nån tjej som har krav att killen ska vara över 180 eller nåt är väl inget att ha. 174 är inte så väldans kort. Flytta till USA annars, där är du 4 cm över medellängden.
  • Anonym (lastbilar)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-08 22:04:43 följande:
    Går det bra för dig att dejta ? Du var inte dom mest utvecklade svaren mer än ja och nej.
    Nä det går inget bra. Men jag är heller inte så väldigt intresserad av ett förhållande då jag klarar mig bra själv. Men jag tänker att man borde väl försöka träffa nån men lägger inte ner så mycket tid på det dessvärre. 

Vanliga nätdejtingsidor är inget att ha för oss som tillhör 90%-skaran, kan jag säga i alla fall. Bättre att söka sig till andra sociala ställen som inte handlar om dejting, men där det ändå kan finnas singlar.
  • Anonym (lastbilar)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-08 22:11:55 följande:
    Jag kan inte klandra tjejer som har de kraven när jag samtidigt vill att tjejen ska vara smal. Men om de nu tycker längden är så viktig så får dom fråga om den. Annars tar jag aldrig upp min längd.

Så vem vet. De kanske hoppades på en kille på 189 men fick en kille på 174. I så fall är det ju deras problem tänker jag.
    Ja då hade du otur. Men jag är ganska säker på att det bara är en liten klick tjejer som har det som ett krav att killen ska vara över 180. Men alla har vi preferenser/önskemål dock , och det bör man ju skilja från krav. Önskemål är ju sällan en dealbreaker. Det är väl samma för män att många kanske hade önskat att tjejen hade större bröst eller fastare rumpa, vad vet jag, och det är väl samma med längd, nåt som är önskvärt men oftast ingen dealbreaker. Det är ju såna ideal som finns i samhället.
  • Anonym (lastbilar)
    Anonym (8) skrev 2021-03-08 22:17:20 följande:

Nu låter det som att jag lägger skulden på kvinnor, men nej inte direkt. Hade situationen mellan män och kvinnor varit helt omvända så hade männen gjort exakt likadant. Problemet ligger i ett ena könen, som råkar vara kvinnan, har för mycket att välja på för sitt eget bästa, och det resulterar i att en kraftig obalans skapas och en majoritet av tjejerna kommer vända sig till dom där topp-topp killarna, vilket gör att 60-70% av männen kommer få det EXTREMT kämpigt.

Ja eller snarare så att de har alla toppkillarna, hunkarna, att välja på jämte alla andra 80-90% av männen. De finns ju där, bara att skriva till dem, står inget om de är upptagna eller har 30 andra tjejer de pratar med. Så klart att de flesta tjejer skriver till de snyggaste männen. 

Är man på ett uteställe så kan man bara prata med en i taget plus att det är färre att jämföra sig med. Där kanske en kille med utseende 7 kan vara populärast, eller t o m en mindre snygg om han har en härlig personlighet. 
  • Anonym (lastbilar)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-08 22:27:15 följande:
    Jag är inte dum. Jag vet att oddsen är emot mig på alla möjliga vis. Jag vet precis att det går 5 tjejer eller mer på varje kille på Tinder.

Det hjälper inte heller att jag bor i en mindre stad med fler män än kvinnor i min åldersgrupp.

Att de två senaste att var nya på Tinder och hade en lång rad av snygga killar på rad som också ville få chans på dom vet jag också.

Hela situationen påverkar en såklart då man vet att man måste prestera på dejten. Tyvärr, är jag inte en person som presterar bra under press heller. Snarare blir jag bara mer omotiverad. När man vet vilka odds man har att jobba mot.

Däremot påverkar det inte det faktum att jag inte kan sluta tänka på kvinnor. Jag har dessutom en ganska stark sexualdrift som inte bara får att slå på om/off knappen. Så kvinnor finns där hela tiden i skallen även om jag trivs med mitt singel liv när jag inte bara tänker på att träffa en partner.
    Du får väl skaffa dig en sån där docka för 20k då för att tillfredsställa ditt sexuella behov.
Svar på tråden Dejting fungerar inte. Varför ?