• nihka

Dejting fungerar inte. Varför ?

Anonym (Pelle) skrev 2021-03-08 22:29:22 följande:
    Oj, 5 killar för varje tjej på Tinder menar jag såklart. Förmodligen lågt räknat.
    Jamen fortsätt att leta där och bli förvånad när det inte går vägen precis som tjejen som letar efter killar att dejta på stallet
  • nihka
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-08 23:37:51 följande:
    Jag är inte förvånad alls faktiskt. Bara besviken.
    Du väljer ju själv var du letar och du väljer att leta där det finns ett tydligt kvinnounderskott. Och så är du besviken över resultatet som egentligen bara är att förvänta sig.
  • nihka
    Anonym (8) skrev 2021-03-09 17:28:44 följande:
    Underskott av ena parten gör det så klart problematiskt, dock är jag personligen övertygad om att det är en sån fjuttig liten grej sett till helheten.

Säg att Tinder har exakt 2000 kvinnor och 2000 män. Det skulle fortfarande resultera i att ca 25-30% av killarna där kan välja och vraka bland alla kvinnor i princip, medan 70% av männen skulle bli totalt dissade, sedan kan du ha dom där 5% som hittar någon.

Det är iaf min take on it.
    Om du är bland många kvinnor är det ändå mer sannolikt att du träffar någon än om du är bland många män.
  • nihka
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-08 22:11:55 följande:
    Jag kan inte klandra tjejer som har de kraven när jag samtidigt vill att tjejen ska vara smal. Men om de nu tycker längden är så viktig så får dom fråga om den. Annars tar jag aldrig upp min längd.

Så vem vet. De kanske hoppades på en kille på 189 men fick en kille på 174. I så fall är det ju deras problem tänker jag.
    Ange att du är 174 så slipper du ödsla tid på tjejer som bara kan tänka sig en lång kille. Om det är riktigt viktigt för dem kommer de ju ändå bara att tacka för sig när ni ses första gången. Långa tjejer vill väl oftast ha långa killar medan korta tjejer kanske ser det som en fördel att inte behöva blicka underifrån på någons haka eller ta två steg bakåt för att få ögonkontakt.
  • nihka
    Anonym (8) skrev 2021-03-09 18:14:02 följande:
    Absolut, men då kommer det enbart handla om RL och inte via nätet, vilket är det jag försökte förmedla till TS. Det kommer aldrig vara ett kvinnoöverskott på dejtingsidor. I absolut bästa fall är det 50/50, och t.om DET är extremt osannolikt.
    Det kommer aldrig finnas mer kvinnor på någon datingapp. 
    Jepp. Har fungerat att träffa folk irl i alla tider
Svar på tråden Dejting fungerar inte. Varför ?