Dejting fungerar inte. Varför ?
Låter som det klassiska att dejten blir trevlig men inte mer. Du skapar helt enkelt ingen sexuell attraktion så det blir aldrig mer än vänskap som mest. Det är är något som jag själv har rätt stora problem med. Jag är urusel på att flirta (kommer inte alls naturligt för mig) så även om jag är en intressant och trevlig person med många bra egenskaper (om jag ska tro på de som jag varit på dejt med) så slår det tyvärr inga gnistor.
Dejting coachen Linnea Molander på Happy Dejting har skrivit och gjort en del videos om det. Även om hon nu förtiden bara verkar ta kvinnor som klienter så är mycket av det hon skriver/säger något som gäller även oss män. Just när det handlar om flirtande så kanske det gäller män än mer än kvinnor efter som vi ofta förväntas vara de drivande trots att det är år 2021.
happydating.se/flirtbrist/
Personligen tycker jag att det är skitsvårt att dejta utan att det bara blir vänskapliga känslor, särskilt om inte tjejen heller är särskilt flirtig av sig. Vore jäkligt skönt om det uppstod känslor till och från någon som jag känt som kompis först. Då tror jag det blir helt annorlunda.