• Mandel

Dejting fungerar inte. Varför ?

Var på en del dejter när jag var singel och de flesta träffade jag minst 2 gånger men några stycken gjorde jag det inte.
    Här är anledningen till att jag inte ville träffa just den mannen en gång till - per person:
    - Sjukpensionär som inte passar i min aktiva livsstil.
    - Pratade bara om sig själv och hur bäst han var i alla lägen.
    - Hade många barn med olika kvinnor.
    - Rökare, bostadslös och skuldsatt.
    - Vågade sig inte utanför asfaltskanten.
    - Verkade livrädd för mig och var alldeles för tyst.
    - Kröp in under skinnet på mig direkt och gav mig obehagliga rysningar.
    - Högljudd gymkille som trodde jag behövde räddas.
    - Han tyckte en filmkväll hemma hos honom och hans polare var en bra dejt nr 2 efter en snabbfika på arbetstid.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Mandel
    Anonym (Trevligt men...) skrev 2021-03-09 13:03:32 följande:
    Brukar du få bra svar? Det vanligaste lär ju vara att de inte riktigt kände kemin och pirret.
    Så var det med dem jag dejtade 2 gånger eller mer. Det var trevligt, men något saknades.
    Sedan hamnade jag på dejt med en man som kändes rätt direkt och det är snart 10 månader sedan nu och jag trivs otroligt bra med honom. Det känns rätt/hemma på något vis som inte går att beskriva. Vi är ganska olika, men ändå otroligt lika. Hade någon sagt att han och jag skulle bli ett par för 10-20år sedan hade jag bara asgarvat och frågat om de skojade.
    Kan inte säga varför det känns som det gör...
  • Mandel
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-09 19:41:06 följande:
    Det är möjligt att jag skulle kunna vara ihop med nån som har BMI 21 med fettet på rätta ställen och lite extra muskler som väger.

Där har du en avgörande kommentar till varför du inte träffar någon. 
    Om jag läst övriga inlägg vettigt och får det till att du är runt 40 så är denna kommentar i mina ögon omogen. Och om du hänger upp dig på en BMI-siffra i normalviktsspannet istället för hur personen är så det förmodligen det tjejer/kvinnor läser ut av dig tämligen omgående och därför du inte träffar någon.
    Själv fick jag faktiskt massor av positiva kommentarer på en bild där jag vägde 15kg mer än vad jag gjorde på de övriga nyare bilderna, men jag hade kvar den bilden för den utstrålade verkligen hur jag är som person. 

Självklart kan man ha en önskelista, men att stirra sig blind på den begränsar utbudet något enormt och man sätter begränsningar för sig själ och missar massor av trevliga människor. Och hur kan man i förväg veta vad som sedan blir rätt?
    Jag kunde det inte i alla fall. Och som jag sagt till särbon att om vi möts för 10-20 år sedan hade jag troligen sprungit åt andra hållet och aldrig gett honom en chans ens. 
    Var på dejter med alla möjliga sorters män och valde i första hand det jag trodde att jag ville ha - utseende, aktiviteter osv,  men det kändes aldrig rätt. Sedan som en vild chansning så tog jag kontakt med numera särbon och det kändes rätt direkt första dejten. Och jag kan verkligen inte säga varför det känns rätt. Det är bara hemma helt enkelt. 

• Mandel
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-10 08:54:02 följande:
    Fast jag har ju fått till ett par dejter om året som uppfyller mina krav.

Problemet är väl snarare varför dom inte vill träffa mig igen.
    Fast du ska nog börja se bortom kravspecifikationen. Om du ger fler människor en chans så kommer du att bli öppnare och mera mottaglig och det kommer att lösa sig med tiden. 
    Om du går på dejt med öppna ögon med någon som du vet inte uppfyller hela specen så känns du nog mer avslappnad och övning ger färdighet. 
    När du märker hur avslappnat och trevligt man kan ha det med människor som man vet förmodligen ändå inte kommer att bli ihop med, men man har lite trevligt tillsammans med så kanske det en vacker dag känns rätt med den där trevliga personen på andra sidan bordet fast hon bara uppfyllde 5 av 10 önskningar och hon tycker att du känns bra och avslappnad och rätt fast du kanske inte uppfyllde mer än 5 av hennes 10 önskningar.
  • Mandel
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-11 08:51:23 följande:
    Jag vet inte om jag är extremt snygg i kroppen. Men jag tränar 5-7 dagar i veckan, blandat konditionsträning och styrketräning. 174 cm. 65-66 kg.

Hur mycket tid lägger du på din träning? 
    Hur petig är du med mat/alkohol/godis osv?

Nu har jag passerat 40 men för mig är du i magraste laget misstänker jag utan att ha sett det. Som jag sa till en killkompis som är äldre än mig när han fick tokfnatt och bantade ned sig från normal till väldigt mager och åldrades 10 år utseendemässigt - Kvinnor i vår ålder vill sällan ha män som ser ut som en 15-årig pojke i kroppen.

• Mandel
    Anonym (Pelle) skrev 2021-06-12 13:23:47 följande:

Fasen att jag glömde detta.

Var på en dejt med en riktigt fin tjej. Men vågade inte ta kroppskontakt och nu känner hon inte för en andra dejt heller.

Är det rätt behövs inget fysiskt första dejten.

När jag träffade rätt man så fick jag en hejdåpuss andra dejten. Visste dock redan första dejten att han är rätt man.

En kollega sa samma sak. Han visste att hon var rätt så det var inget problem med att vänt till andra dejten innan första pussen.

Är det rätt dejt man är på så har man ju resten av livet på sig att vara fysiska.
Svar på tråden Dejting fungerar inte. Varför ?