Inlägg från: Anonym (tjej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (tjej)

Dejting fungerar inte. Varför ?

Anonym (Pelle) skrev 2021-03-08 17:56:10 följande:
    Bara falskhet ? Har du inga andra krav ?

Är det ett vanligt problem ? Hur vet du tex att en kille har lagt till några cm på längden när ni träffas? Har du med dig måttstocken och hur vet du åldern inte stämmer ?

Krav är ett trist ord.

Åldern ser man ju när man får deras namn, för det brukar jag få innan vi ses. Annars får man det ju ännu senare, när man dejtat några gånger och då blir det ännu värre. Längden ser man ofta direkt. Kanske är mer än ett par cm i de fallen. Men bilderna - alltså, när man inte känner igen personen som kommer - när han ser fem år äldre ut - det är inget kul
    För mig känns det som en lögn. 
    Utöver det så har jag ju ofta valt en profil som passar mig i gemensamma intressen och sånt. Har man en bra konversation i chatten så ses jag gärna. Inte alltid det klickar nej, men börjar man ärligt så finns det betydligt större chans. 

• Anonym (tjej)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-08 20:53:59 följande:
    Jag ljuger inte om varken längd eller ålder.  Brukar snarare avrunda längden neråt.  
    Däremot är mina bilder ett par år gamla och jag har verkligen ansträngt mig för att ta fram det bästa av mig.   
    Så det är ju möjligt att kvinnorna förväntar sig någon hunkigare kille i verkligheten.  
    Jag matchade med en tjej för 1-2 år sen och hon ville se selifes på mig och då tyckte hon inte att jag alls såg ut som i min Tinder profil. Det slutade med att hon blockade mig.  Och det kan jag hålla med om... på nära håll i en selfie är jag ful. Men på lite håll i rätt ljus och vinkel rätt snygg.  

Samtidigt ljuger ju inte mina bilder ändå då det är jag på bilderna.  Bara i den bästa versionen av mig.  Men så har ju nästan alla på Tinder.  Du måste verkligen visa din bästa version för att få matchningar.  Iaf, som kille.
    Jag har hellre lite fulare bilder på mig än vad jag ser ut - det bemöts ofta jättepositivt med att jag ser mycket bättre ut än på bilderna. Jag tycker att man ska vara så sanningsenlig som möjligt. Självklart ska bilderna vara av bra kvalitet och inte suddiga, eller med filter - men känner inte tjejen igen dig när du kommer så är det nog med stor sannolikhet det som är felet 
  • Anonym (tjej)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-09 19:41:06 följande:
    Det är möjligt att jag skulle kunna vara ihop med nån som har BMI 21 med fettet på rätta ställen och lite extra muskler som väger.

Att du är smalare än dom flesta är för att dom flesta är överviktiga idag.

Jag orkar inte plöja igenom hela tråden så detta kanske har varit uppe redan - men hur smal är du själv? 

Jag tycker att det är rimligt att du "kräver" detta om du själv lägger mycket tid och kraft på att hålla dig i form. Då är det ju en livsstil du söker. Ni kanske har träningsformer, långpromenader och bra kost ihop.

Jag har bara varit ihop med män som gillat smala tjejer, som krävt smala tjejer, men då är ju de också extremt snygga i kroppen. Vilket jag har "rätt" att kräva tillbaka anser jag. 

Svar på tråden Dejting fungerar inte. Varför ?