Inlägg från: Anonym (Pelle) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Pelle)

Dejting fungerar inte. Varför ?

Anonym (ooo) skrev 2021-03-07 13:36:34 följande:

Ja? Det kan man kanske säga, du låter anklagande?

Nej, jag bara menar att tjejerna kanske har en föreställning på något jag inte kan uppfylla. Jag har lagt mycket jobb på att fixa bra bilder och utan dem hade jag inte fått dejter. Men tar jag en vanlig selfie så tycker jag att jag är riktigt ful. Dessutom är jag kort.

Så ibland undrar jag om det är utseendet.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Ems) skrev 2021-03-07 14:29:28 följande:

Enskilt vanligaste anledningarna till att jag inte vill ses igen eller tackar för mig redan innan dejten är slut.

1. Han är respektlöst gåpåig i försök att skapa kroppskontakt och i sexuella närmanden. Jag är gärna het på gröten men vill att motparten har fingertoppskänsla och är uppmärksam på signaler. Om jag behöver säga ifrån eller ta bort händer så är han helt körd i mina ögon.

2. Han är uppenbart ointresserad av att umgås och prata, visar bilder på bilar och bjuder på drinkar i hopp om att det ska göra honom attraktiv, när han egentligen bara hade behövt lyfta blicken från sin telefon och kommunicera.

3. Han uppvisar tecken på dålig hygien/röker/snusar. Om jag får kväljningar av dina händer och din mun vill jag inte närma mig fler kroppsdelar.

4. "Skojar" om rasistiska/sexistiska ämnen eller är nedlåtande mot mig på grund av mitt kön.

1. Jag gör inga närmanden på dejterna.

2. Jag försöker mitt bästa att kommunicera. Ställer frågor om henne och visar mitt intresse på det viset. Jag upplever ofta att jag får styra samtalet. Ibland är tjejern aktiv och frågar saker också.

3. Jag håller bra hygien. Varken röker eller snusar och tränar mycket. Jag har provat att vara rakad och ha lite stubb. Verkar inte spela någon roll.

Har jag utan skägg ser jag dock rätt barnslig och pojkaktig ut.

4. Nope, inget sånt. Pratar aldrig sex på första dejten.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (?) skrev 2021-03-07 15:11:06 följande:

Är du Pelle som enbart söker supersmala och som skriver i alla vikttrådar? Eller någon helt annan. Bra att veta innan jag svarar.

Det stämmer. Men inte supersmala. Bara smala tjejer.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Kräsen) skrev 2021-03-07 15:32:11 följande:

Är det det enda du söker- nån attraktiv? Då fattar jag var felet ligger. Vill du ha nåt tillfälligt, enbart sex, kk eller nån att bilda familj med resten av livet? Man är ju betydligt mer än sitt utseende. Utseendet förändras med stigande ålder och försvinner tids nog. Vill du ha mer än en yta måste du ändra synsätt. Annars kommer du aldrig förbi den första dejten. 

Jag är intresserad av både KK och nåt långvarig.

Om jag inte är attraherad av kvinnan blir jag inte intresserad.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Kräsen) skrev 2021-03-07 15:32:11 följande:
    Är det det enda du söker- nån attraktiv? Då fattar jag var felet ligger. Vill du ha nåt tillfälligt, enbart sex, kk eller nån att bilda familj med resten av livet? Man är ju betydligt mer än sitt utseende. Utseendet förändras med stigande ålder och försvinner tids nog. Vill du ha mer än en yta måste du ändra synsätt. Annars kommer du aldrig förbi den första dejten. 
    Även om jag skulle vara attraherad av mulliga tjejer.  Hur många mulliga tjejer vill träffa en kort kille som väger lika mycket eller mindre ?
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Sandra) skrev 2021-03-07 15:46:25 följande:

För mig är anledningen att jag inte vill gå på en andra dejt oftast att jag tyckt att killen var tråkig, enkelt uttryckt. Jag tycker det är viktigt att han är pratsam, positiv, social, osv. Sedan har det ibland varit pga att han haft åsikter jag inte tycker är ok, är negativ mot kvinnor, bitter, osv. Eller är ointelligent eller inte allmänbildad.

Jag börjar fundera i dom banorna också...
    Att jag upplevs som tråkig.  
    Jag försöker prata som sagt och ställa frågor.  Men ibland kan det naturligtvis uppstå tystnader.  Då jag behöver fundera på vad mer vi kan prata om.  

Det är lite synd att det är mannen som ska vara den som underhåller och vara rolig i dejtingsammanhang .  Jag tycker det borde vara ett samspel.  Men ändå det är nåt man helt enkelt får förlika sig med att det är så det är och jobba på det.  Frågan är hur...   efter över 30 år har jag inte blivit bättre på det.
  • Anonym (Pelle)
    Mimosa86 skrev 2021-03-07 15:55:55 följande:
    ....så du dejtar alltså tjejer som är över din egen nivå utseende och socialt?
    Jag har svårt att avgöra nivå.
    En del tjejer har nog varit över min nivå  både utseende och socialt. De flesta har nog varit över min nivå socialt.  Då jag som sagt är introvert.  
    Trots det har flera varit dålig på ställa frågor och hålla igång samtalet.  Jag är den som fått dra det lasset oftast.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (jadu) skrev 2021-03-07 15:57:23 följande:
    Det är ju du som skriver att kvinnor är feta, tråkiga och har för höga krav i tråd efter tråd efter tråd. Du uppvisar gång på gång en väldigt underlig, trist och självömkande attityd gentemot kvinnor. 

Jag är ledsen att säga det. Men det är där ditt stora problem ligger. Du uppfattas inte som en trevlig person. Skulle jag gå på dejt med dig och efter första dejten fått reda på hur du utrycker dig här på forumet så skulle jag blocka direkt. 

Jag tror att det är din taskiga attityd som lyser igenom hur vettig du än försöker vara på en dejt. Så där har du svaret på din fråga. 
    Om jag uppfattas som otrevlig ?  Hur kommer det sig att många kvinnor skriver länge med mig och också vill gå på dejt ?
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (jadu) skrev 2021-03-07 16:05:52 följande:

Vad tror du att det beror på att kvinnorna inte vill träffa dig mer än gång? Är det en fullkomlig omöjlighet att det beror på att din tråkiga inställning och attityd du visar upp här på forumet lyser igenom när du är på dejt? 

Kanske. Men det är svårt att gå in med några förhoppningar när man hela tiden blir nekad..

Jag tror att det är en kombination att kvinnor inte tycker jag är attraktiv och eller tråkig/mesig
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Sandra) skrev 2021-03-07 16:20:42 följande:

Nu tycker jag att du kanske även faller in i kategorin "bitter karl som skyller sin ofrivilliga ensamhet på kvinnor". Jag har inte påstått att mannen är den som ska underhålla och vara rolig. Jag är själv pratsam och öppen, och visst kan jag komma på massa nya samtalsämnen, prata på och fylla en dejt om han är väldigt tyst, men då vill jag inte träffa honom igen. Det är bådas ansvar att man får den typ av kommunikation man vill ha - i mitt fall ganska pratsam och öppen, med lite fyndiga slutledningar, skämt, osv. 

Någon sa en gång att det finns två olika sätt att se på hur ett samtal "ska" föras. En del anser att ena parten frågar, den andre svarar och ställer en annan fråga, osv. Andra anser att ena parten pratar om något, den andre associerar och berättar något annat/liknande, osv. Det är en grov förenkling, så klart, men jag tycker att den kan ge en fingervisning om varför man tycker att det går lättare att prata med vissa än andra, och varför en del tycker att vissa är oartiga/tråkiga och inte tar sin del i samtalet. 

Jag gissar att du tillhör de som tycker att man ska ställa frågor till varandra. Testa att oftare spinna vidare på det hon säger istället, så känns samtalet mer spontant och flyter lättare. Samtalsämnena tar inte slut då heller! 

Jag förstår precis vad du pratar om .

Med associera saker och samtalet flyter. Det är ju precis så det fungerar när jag skriver med tjejer också.

Men då har man tid att reflektera och fundera. I samtal är det mycket svårare. Jag märker bland kollegor osv. De som är i centrum är mästare på att associera och berätta historier om i precis nästan alla ämnen. De är sociala mästare...

Jag är jätte dålig på sånt. Även om jag vet om det så är det svårt att göra nåt åt. Men jag försöker och gör det så gott jag kan. Det sociala samspelet är helt enkelt ganska svårt för mig.
Svar på tråden Dejting fungerar inte. Varför ?