Inlägg från: Anonym (Pelle) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Pelle)

Dejting fungerar inte. Varför ?

Anonym (Krista) skrev 2021-03-07 20:11:55 följande:

Fast det var inte det introverta jag pekar på

Jag menar att du ska vara den du är oavsett hur ni har har kontakt och oavsett hur ni träffas.

Sluta tryck in en massa fejkade smailys i samtalen om du inte är så på riktigt. Det är ju då det blir fel när ni väl träffas.

Sluta fejka helt enkelt.

Fast det är inte fejk. Jag sitter ju och ler åt de hon skriver. Gör jag inte det så ler jag inombords. Smilisar är ett sätt att visa sina känslor. Det blir väldigt stelt annars.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (E) skrev 2021-03-07 20:16:43 följande:

Så detta har hänt under de senaste åren där du blivit bitter? Nej, då hade du inte startat tråden.

Nej, det har gått många år mellan förhållandena. De flesta var när jag var yngre.

Kan iof hända att jag hade lägre krav då. Men tjejerna var inte lika kräsna då och nätdejting var relativt nytt fenomen. Idag är det väldigt vanligt och utbudet enormt. En helt annan konkurs.

Senaste förhållandet var alltså 5 år sen.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Fråga) skrev 2021-03-07 20:21:34 följande:

Fast du missförstår, att påstå sig vara en djup person och sedan välja kvinna utefter hennes BMI är motsägelsefullt. Du är en ytlig person med sociala svårigheter och det visar sig IRL, vare sig du pratar vikt eller inte.

Du kanske har rätt. Men jag kan inte förändra vad jag attraheras utav. Det har varit detsamma sen jag kom in i puberteten.
  • Anonym (Pelle)
    Mimosa86 skrev 2021-03-07 20:24:11 följande:

Då kanske du ska sänka nivån på kvinnan du träffar? Eller så behöver du sparka igång sig själv lite?

Hur intresserad är du av just kvinnan du träffar? Skrattar du, är du glad och positiv i din framtoning? Frågar du för att du är intresserad eller för att det är något du måste för att få gå vidare? För det lyser igenom om en person är intresserad eller ej. Det lyser igenom om personen man träffar är en positiv människa eller en negativ en.

Sen absolut kan man ju ifrågasätta varför ditt sällskap inte bjuder till. Men finns ingen anledning att hänga upp dig på det. Fokusera på det du faktiskt kan styra, dig själv och ditt bemötande.

Nej, de kan vara ett problem. Särskilt nu på slutet då jag börjar tappa lite hoppet. Tidigare har jag kunnat känna mig väldigt glad och förväntansfull inför en dejt. Numera känns det mest jobbigt och pressande. Ungefär som att gå på en arbetsinterjuv. Dessutom vill de flesta fika eller promenera och det gör det jobbigare. För mig hade en aktivitet en spel eller något varit roligare.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (E) skrev 2021-03-07 20:32:10 följande:

Obehagligt att kvinnor ger dig bra råd och du struntar i dessa för att mala på om annat. Du vill ha kvar din nedlåtande och tvångsmässiga attityd mot vad du kallar överviktiga. Tjatar om underviktiga BMI:n som bra och trivs med att vara en tölp. Varför ska någon spendera tid på att hjälpa dig när du inte ens vill bete dig hyfsat? Känns som ett lönlöst projekt. Ska vi hjälpa dig att manipulera kvinnor till att tro att du är en människa med bra människosyn eller vad?

Nu slutar jag att svara på allt BMI snack. Då det har inget med min dejting att göra.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Fråga) skrev 2021-03-07 20:40:47 följande:

Jaha och vad vill du med den här tråden då? Ha tips på hur du kan dölja din ytlighet, trista kvinnosyn och sociala svårigheter och framstå som en djup och social man för de kvinnor du dejtar?

Nej det tänker jag inte ge dig, det finns tillräckligt många oärliga människor Tinder redan.

Det står första inlägget.

Vilka anledningarna till att tjejer inte vill gå på en andra dejt ?
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Fråga) skrev 2021-03-07 20:49:39 följande:

Har du inte fått alla möjliga tänkbara anledningar till att ingen kvinna vill träffa dig mer än en gång?

- Fixerad vid BMI (urvalet minskar drastiskt)

- Sociala svårigheter

- Påstår att du är en djup person när du är ytlig

Fin analys. Grattis

Att urvalet minskar drastiskt är jag medveten om. Men så är det för alla. Kvinnor har dealbreakers att mannen ska vara si och så lång . Vältränad m.m.

Man kan vara både ytlig och djup.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (555) skrev 2021-03-07 20:53:31 följande:

Hur gammal är du, ts?

Du säger att du attraheras av samma sak sen puberteten?

Närmare 40 än 30.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Fråga) skrev 2021-03-07 21:06:11 följande:

Skillnaden är att ingen kvinna skriver bittra trådar om att ingen lång och vältränad man vill ha dem.

Självklart har även vi dealbreakers men jag har aldrig hört på maken vilka specifika preferenser (smal/mager, synliga höftben, kortare än du etc) som du uttrycker, inte bara här utan i otaliga trådar på forumet. Jag har aldrig sett en kvinna skriva på det sättet.

Sen får du ju förstå att om du som snart 40-åring har samma utseendepreferenser som när du var tonåring blir det ju svårare och svårare för varje år. Ska hon vara barnfri också? Ja då har du ett ännu snävare urval då de flesta kvinnor i din ålder har barn. Jag får intrycket att du stannat i din utveckling och är fortfarande på tonårsnivå mentalt vilket skrämmer bort både yngre och äldre kvinnor. Har du någon diagnos, typ Asperger?

Nej, för att det finns förmodligen flera långa och vältränade män som vill ha dom.

Japp, det blir helt klart svårare och svårare då de flesta lägger på sig mera vikt med åren. Så oftast dejtar jag neråt i åldrarna och dessutom vill jag träffa någon utan barn.

Möjligt, men har inte gjort någon diagnos ? Spelar en diagnos någon roll ?
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Lina) skrev 2021-03-07 21:17:50 följande:

Därför att de träffade en annan de gillade BÄTTRE. De som nätdejtar dejtar ju i 9 fall av 10 många fler, samtidigt. Och väljer sen därefter. 

Sant.

Det finns alltid någon bättre på nätdejting. Men någon gång måste man ju nöja sig kanske.
Svar på tråden Dejting fungerar inte. Varför ?