Anonym (Fråga) skrev 2021-03-07 21:06:11 följande:
Skillnaden är att ingen kvinna skriver bittra trådar om att ingen lång och vältränad man vill ha dem.
Självklart har även vi dealbreakers men jag har aldrig hört på maken vilka specifika preferenser (smal/mager, synliga höftben, kortare än du etc) som du uttrycker, inte bara här utan i otaliga trådar på forumet. Jag har aldrig sett en kvinna skriva på det sättet.
Sen får du ju förstå att om du som snart 40-åring har samma utseendepreferenser som när du var tonåring blir det ju svårare och svårare för varje år. Ska hon vara barnfri också? Ja då har du ett ännu snävare urval då de flesta kvinnor i din ålder har barn. Jag får intrycket att du stannat i din utveckling och är fortfarande på tonårsnivå mentalt vilket skrämmer bort både yngre och äldre kvinnor. Har du någon diagnos, typ Asperger?
Nej, för att det finns förmodligen flera långa och vältränade män som vill ha dom.
Japp, det blir helt klart svårare och svårare då de flesta lägger på sig mera vikt med åren. Så oftast dejtar jag neråt i åldrarna och dessutom vill jag träffa någon utan barn.
Möjligt, men har inte gjort någon diagnos ? Spelar en diagnos någon roll ?