Inlägg från: Anonym (Pelle) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Pelle)

Dejting fungerar inte. Varför ?

Anonym (onaturligt) skrev 2021-03-07 21:18:22 följande:

Om jag hade ställt den frågan till en man hade jag förväntat mig en personlighetsanalys inte en vardagsredogörelse som att jag har exakt 2 vänner, tvättar på torsdagar, tjänar si och så.

Jag hade velat höra en kille berätta med humor och lite distans om sig själv.

Ex ur ett vänskapsperspektiv;

-som att de kan nog uppleva mig som rätt tokig, ganska kreativ och påhittig med lite sjuk humor men även lite inåtvänd ibland och aningen långsam och att jag kanske kan vara lite negativ till saker innan jag gjort dem osv.

Alltså att man berättar lite personligt om sig själv med både positivt och lite mindre smickrande sidor. Att man haft lite udda intressen eller gillat knäppa resmål, är väldigt morgontrött, en fena på att lägga tusenbitarspussel, snyfta till romantiska filmer eller liknande.  Alltså våga berätta lite anekdoter och personlighetsdrag, beskriva sina djupintressen mm.

Om du nu är en djup person, visa det! Säg att du älskar människor som vågar vara sårbara som ser världen ur ett filosofiskt perspektiv, citera favorit böcker, filmer, fråga om de har läst dem osv. Du märker snart om personen är på ditt spår och kompatibel.

Jag berättar om om mina nördiga intressen m.m. Det är som sagt mycket enklare att berätta i skrift än att ge ett utvecklande svar i verkligheten. Då har jag tid att fundera utan en klocka som tickar så fort det blir tyst .

Men tack för ditt svar. Ska försöka förklara mera utvecklande. Antar att jag inte tycker själv att jag är en så intressant person och därför riktar mer frågor till henne.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Fråga) skrev 2021-03-07 21:21:28 följande:

Nej diagnos eller inte spelar ingen roll, jag tänkte mest att det kan vara en förklaring till dina svårigheter.

Vill du jobba med dina sociala problem finns det inget som hindrar dig, man kan gå i terapi, kuratorssamtal eller be en vän om hjälp med att förbättra dina sämre sidor istället för att skriva bittra och kvinnoföraktande trådar på familjeliv.

Eller så kan du fortsätta älta att du inte kan hitta någon smal, ung tjej som vill ha dig. Valet är ditt.

Tack, du har en poäng. Är ju inte särskilt rationellt att gnälla på ett forum. Men att skriva gör att man får ut en del frustration man upplever i ensamheten.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (onaturligt) skrev 2021-03-07 21:34:46 följande:

Du verkar ju riktigt vettig när du inte tjatar om höftben;)

Var dig själv bara! Alla människor är intressanta för att det är intressant att leva och vara människa. Alla har en historia, erfarnehet och ett inre rikt liv, det gäller bara att lära sig uttrycka det face to face. Visst är det lättare i skrift som du säger pga att man hinner tänka efter och vissa är mycket intressantare då helt klart.

Men tänk att den som inte finner dig intressant är inte värd dig hur som helst och är säkert inte något för dig. Förr eller senare händer det bara. Oftast när man är helt oförberedd.

Tack, va snällt sagt ! Det värmde :).

Ja, jag hoppas jag är intressant. Iaf , tillräckligt intressant för att få till ett par dejter om året. Problemet är väl att det känns som att jag aldrig får visa vem jag är riktigt.

En timmes dejt är allt man har på sig och det är svårt med en ny människa. Man hinner aldrig visa eller visa sitt rätta jag.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (onaturligt) skrev 2021-03-07 21:34:46 följande:

Du verkar ju riktigt vettig när du inte tjatar om höftben;)

Var dig själv bara! Alla människor är intressanta för att det är intressant att leva och vara människa. Alla har en historia, erfarnehet och ett inre rikt liv, det gäller bara att lära sig uttrycka det face to face. Visst är det lättare i skrift som du säger pga att man hinner tänka efter och vissa är mycket intressantare då helt klart.

Men tänk att den som inte finner dig intressant är inte värd dig hur som helst och är säkert inte något för dig. Förr eller senare händer det bara. Oftast när man är helt oförberedd.

I skrift verkar jag om sagt kunna göra kvinnor intresserade. Jag har haft två kvinnor som har åkt 30-40 mil och övernattat hos mig.

Tyvärr , har det inte lett till något mer. Jag gör mig väl helt enkelt inte lika intressant i IRL. Kanske både vad gäller utseendet och mitt sätt att vara.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-07 21:47:11 följande:

I skrift verkar jag om sagt kunna göra kvinnor intresserade. Jag har haft två kvinnor som har åkt 30-40 mil och övernattat hos mig.

Tyvärr , har det inte lett till något mer. Jag gör mig väl helt enkelt inte lika intressant i IRL. Kanske både vad gäller utseendet och mitt sätt att vara.

Eller egentligen 3 kvinnor. En som reste 30 mil och vi blev tillsammans. Men det är 15 år sen nu.
  • Anonym (Pelle)
    molly50 skrev 2021-03-08 08:35:18 följande:

Fast varför ska man nöja sig med en person om man känner att det inte riktigt klickar?

Ska man ha ett förhållande så ska det ju vara för att båda vill.

Inte för att man tycker synd om den andre och därför får nöja sig.

Nej, då finns ju ingen anledning.

Finns ingen attraktion så hade jag inte heller nöjt mig.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Ems) skrev 2021-03-08 12:17:58 följande:

Du menar att de ska nöja sig med din undermåliga personlighet och bristande sociala kompetens, men du själv ska kunna fortsätta hålla fast vid dina krav på undevikt/mycket låg normalvikt, betydligt yngre än du själv samt barnfri? Lycka till grabben, ser fram emot många fler år av underhållande bittra inlägg där det är kvinnornas och deras krav på män som ligger bakom det faktum att du förblir singel.

Så vad du egentligen säger är att du tycker jag skulle sänka mina krav till en fet 5-barns morsa som är 10 år äldre för att slippa vara singel ?
  • Anonym (Pelle)
    Mimosa86 skrev 2021-03-08 14:26:43 följande:

Men TS du kritiserar kvinnor som har krav medan du själv också har det. Blir ju lite märkligt.

Ska man ha chans på någon med högre social rangordning så måste man levla upp mycket själv. Har själv bekanta där skillnad mellan man och kvinna är stor. Exempel där mannen är kort och tanig med ett lågstatusyrken och låg lön medan frun är supersnygg och höginkomsttagare. Varför han lyckats få henne? Hans oslagbara personlighet, humor, social kompetens där alla älskar att vara i hans närhet.

De flesta personer som stadgar sig är ganska lika varandra. Äktenskapstycke för att att man ibland tror att de är syskon ist för ett par både utseendemässigt och personlighetsmässigt.

Testa att dejta andra tjejer som du i dagsläget kanske omedvetet väljer bort och bara se om det är någon skillnad.

Det finns någon för alla!

Jag har dejtat en tjej som visade sig va väldigt kort och rund. Ingen har varit så pratig och till mötes gående som henne. Men jag var inte alls intresserad. Vet inte om hon uppfattade det för ingen av oss hörde av sig för en andra dejt. Dock kramade hon adjö. Det brukar tjejer inte vilja göra om de inte vill ha en andra dejt.

Men hade jag varit intresserad av henne hade jag säkert fått en andra dejt. Men vad spelar det för roll egentligen?

Din poäng är mer eller mindre att tjocka kvinnor med barn har inte samma utbud och därför inte väljer bort mig trots bristande social kompetens?
  • Anonym (Pelle)
    Karl Lilja skrev 2021-03-08 15:09:51 följande:

Ibland kan dejting vara besvärligt. Men det är alltid värt att försöka. Är man själv trevlig så kan den andra uppskatta mig. Men man får inte ställa krav på den andra. Man måste upptäcka att den andra har gjort sig snygg och har ansträngt sig för att dejten ska fungera. Är man själv vänlig och visar omtanke kanske den andra uppskattar att jag anstränger mig.

Jag tror ändå att det kan fungera ibland med dejting. Vi behöver anstränga oss mer och aldrig ställa krav på den andra. Bara tala om för den andra att hon verkar vara  den bästa flickan eller kvinnan i världen och att du verkligen är glad över att du fick träffa henne. Ifall hon vill ha fortsatt kontakt får hon gärna maila eller höra av sig på något sätt. Önska henne alla tänkbar lycka och att hon verkligen ska bli lycklig oavsett vad hon väljer. Du vill vara en trogen kompis oavsett vad som händer. Säg adjö med ett leende och visa att du verkligen uppskattade att få träffa henne.

Karl Lilja

kristen.kontakt@gmail.com

Jag har aldrig kommentarat utseendet fast jag tyckt dom varit fina. Det kanske har varit en miss.

Men det är väl bara nåt jag fått för mig att kvinnor vill inte ha komplimanger för utseendet. Det var jag mer frikostig med när jag var yngre.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Skinny) skrev 2021-03-08 16:09:22 följande:

Och det gick väl bättre med din dating när du var yngre, eller?

Varför spara på trevliga ord? Alla vill väl bli lite bekräftade på en date när man kammat sig och dragit på sig finjeansen? Hur svårt är det att förstå?

På ditt resonemang i många trådar så låter det som du hade passat ihop med en sexdocka som du själv designat. Smal, kort och kravlös.

Förstår du inte att din bitterhet lyser igenom när du träffar någon IRL? Skulle du själv vilja gå på date med någon som du själv? Nä tänkte väl det!

Ja, jag var mer frikostig och på då.

Jag antar att jag har blivit färgad av alla trådar man läser om kvinnor som inte vill bedömda för sitt utseende.

Sen har jag själv aldrig fått en komplimang för utseendet.

Såklart jag inte vill dejta mig själv?
Svar på tråden Dejting fungerar inte. Varför ?