Inlägg från: Anonym (Pelle) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Pelle)

Dejting fungerar inte. Varför ?

Anonym (Skinny) skrev 2021-03-08 16:28:48 följande:

Är du dum eller gör du dig dum?

Jag har frågat dig tidigare, i andra trådar, hur kort du är?

Gör du inte din längd till ett problem för dig själv?

Vad menar du ?

Är jag dum för att jag inte ger komplimanger om utseendet?

174?
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Kräsen) skrev 2021-03-08 16:56:29 följande:

174 lång är inte speciellt kort. Mina pappa och hans 4 bröder var alla mellan 168-172. Jag har haft en pojkvän som var 167. Så din längd är inte alls problemet utan din allmänna attityd vad gäller utseende. Du måste inse att tjejer är mer än deras utseende och försöka se det. Och inse att det finns ett mellanting mellan en 15 år yngre mager barnlös tjejer och den drulfeta äldre kvinnan med 5 ungar. Vad säger om en lika gammal normalviktig tjej som är trevlig, vill samma sak som du, en du kan ha roligt med, prata med, bygga ditt liv med. Man bygger inte ett liv med nån baserat på hur många av deras benknotor som syns. 

Hon kan absolut vara lika gammal och normalviktig. Om hon ligger på nedre spannet av normalvikt(under 20 i BMI) Jag attraheras inte av mulliga.

Min längd har nog spelat roll iaf när jag har dejtat jämn långa. De flesta kvinnor jag har dejtat har varit över medellängd(170+) Flera i samma längd.

Det kanske har sin förklaring i att långa är oftast smalare.

Sen är det naturligtvis mycket annat som ska stämma också. Där personlighet är viktigast.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Kräsen) skrev 2021-03-08 17:38:00 följande:

Du skulle mest troligt anse mig som drulfet fast jag har normalt BMI. Man är verkligen inte mullig för att man råkar ha 21 i BMI!  

Det är ju svårt att säga då BMI inte säger allt heller.

Men få kvinnor brukar se smala ut på BMI 21. Men drulfet är man ju inte heller.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Skinny) skrev 2021-03-08 17:38:48 följande:

Nej jag syftade på om du skulle kunna TÄNKA gå på dejt med någon som var lika fördomsfull som du själv är.

Det var väl det jag anade... du är inte kort! Du använder det som en varm och skön offerkofta.

Jag är själv 172 , singel, introvert och ,tro det eller ej, smal... och vet du.... det går inte att göra någonting åt. Man får gilla läget helt enkelt!

Jobba på din attityd är mitt bästa tips till dig . Det jag mest av allt hänger upp mig på är att du ständigt trycker ner kvinnor/ tjejer med att skriva att alla killar föredrar smala kvinnor/ tjejer.

Jag kan säga att de flesta män/killar föredrar en person som har en personlighet som de finner attraktiv. Du verkar ha missat den biten helt.

Jo, jag är kort då de flesta män är längre än mig.

Kvinnor vill att mannen är längre än henne i klackar. Helst 1 dm eller mer om de får välja.

Vad är det som inte går att göra något åt ? Att du är singel ? Har du provat Tinder ?

Alltså det är ju bara min uppfattning att smala kvinnor har det lättare. De har fler killar att välja mellan. Precis som en man med manligt utseende har det lättare än en man med kvinnligt utseende.

De smala tjejer jag har pratat med eller dejtat har liksom hittat en ny kille väldigt fort. Men så kanske det är för alla tjejer på nätsidor? Men jag tror inte det. Då man ser tjejer som fortfarande hänger på Tinder och inte är de smala ...

Nej,. personligheten blir ju väldigt viktig om man söker något långvarig. Men man hinner ju inte köra känna någon efter en första dejt. Det krävs ju lite fler träffar för det.
  • Anonym (Pelle)
    LinaMira skrev 2021-03-08 17:51:17 följande:

För mig är det falskhet som gör att jag inte vill dejta vidare - bilder som inte stämmer, en längd som är fel eller som man inte har uppgett, namn som de inte heter, ålder som de inte har. Spelar ingen roll om det bara är några cm man lagt till på längden eller ett år man dragit bort på åldern - det är själva grejen, att det blir oärligt från början. 

Bara falskhet ? Har du inga andra krav ?

Är det ett vanligt problem ? Hur vet du tex att en kille har lagt till några cm på längden när ni träffas? Har du med dig måttstocken och hur vet du åldern inte stämmer ?
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Skinny) skrev 2021-03-08 18:10:44 följande:
    Du är helt låst i dina resonemang.... jag förstår att det bara blir en date med dig.

Det finns inget generellt Kvinnor/ Män tycker ... det är en skröna som biter sig fast på dessa forum pga personer som du.

Du föll precis i min lilla fälla.... längd , vikt och personlighet går inte att påverka.... och du fokuserar på att jag är singel alltså det som går att påverka ! Din hjärna kopplar fel ! Du tröttar ju ut mer än mig här på FL.

Tinder är Nej tack !
    Det finns det visst det.  Det finns otaliga undersökningar och interjuver om det.
    Har du själv inga attribut du gillar hos män ?  

Vikt går visst att påverka.   Men jag kan  inte  förstå varför du skulle vilja påverka din vikt om du nu inte är sjukligt smal?  Vill du bli mullig/tjock som alla andra?

Varför nej tack  till Tinder ?
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Skinny) skrev 2021-03-08 18:22:34 följande:
    Hur kan falskhet vara bara? Du slutar inte förvåna mig.

Vad bygger man en relation på som börjar med att inte hålla sig till sanningen?

Respektlöshet?
    Falskhet är inte alls bra.  Jag förstår om man dissar någon som ljuger och talar osanningar. 

Men jag menade att det måste ju vara en ovanlig sak att dissa någon för ?  Jag vill iaf tro att de flesta människor är ärliga...
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (..) skrev 2021-03-08 19:00:41 följande:

Jag är just nu i situationen att ta ställning till om jag ska gå på en andra dejt med en kille från Tinder. Jag kan kanske tänka mig det men det som skulle göra att jag inte gör det är att han satte press på mig och ställde massa frågor som man liksom skulle ha massa smarta, uttänka svar på. Och skrev sen efter första dejten att han hoppas höra mer från mig nästa gång, så det var liksom en röd tråd genom det hela. Jag ska prata och visa mig så insiktsfull osv. Blir ganska pressande och oavslappnat. 

Har träffat en annan Tinder-kille två gånger men då har det bara varit för sex vilket är lite lättare. 

Skulle ha massa smarta och uttänkta svar på ? 
    Nej, han låter inte som  mig heller.  
    Jag håller med om att det lät pressande.  Jag ställer frågor men jag kräver inte att hon ska värsta utläggningen på dom.   Däremot är det ju trevligt om man får lite frågor tillbaka. Så det inte känns som en one-way-street.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Kräsen) skrev 2021-03-08 18:45:58 följande:

Jag har en bekant som väger runt 160kg och hon har inga problem att hitta män. Hon är fet- absolut!- men söt i ansiktet, har ett jättevackert leende, supertrevlig, snäll, vänlig, social. Kort sagt en genomgemytlig människa. Att "alla" män föredrar 20 år yngre trådsmala modellsnygga tjejer är ju rent påhitt. Halva befolkningen är överviktiga, men halva befolkningen inte singlar. 

Men jag anar att vi kan skriva till dödagar och du kommer ändå inte förstå. 

De finns män som går igång på tjockisar också och män som går igång på personligheten. 
    De finns män för allt.
    Min uppfattning är att kvinnor är lite mer enkelspåriga till utseendet.  Men det blir väl så på dejtingsidor...
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Kräsen) skrev 2021-03-08 19:16:46 följande:

Du förstår inte att kvinnors smak också är helt olika. Det finns nån för alla helt enkelt. Men grunden är hur man är som person- inte hur man ser ut. 

1/10 vill ha en kille under 175 cm. Redan där blir man ju utesluten av nästan alla kvinnor.

www.familjeliv.se/forum/thread/75042697-tjejer-vilken-langd-pa-killar-ar-sexigast

Titta hur jämnt det är när killar väljer längd. Mest pga att killar bryr sig inte så mycket om längden.

www.familjeliv.se/forum/thread/77154979-bast-langd-for-kvinnor-killar~:text=Tjej%20m%C3%A5ste%20vara%20l%C3%A4ngre%20%C3%A4n,Se%20ut%20som%20sm%C3%A5%20barn.
Svar på tråden Dejting fungerar inte. Varför ?