Inlägg från: Blueskillen |Visa alla inlägg
  • Blueskillen

Hur berätta om otrohet?

Anonym (Vell) skrev 2021-03-08 02:45:11 följande:

Hade du oskyddat sex? Har du testat dig?

Vad är det för eventuell könssjukdom som inte har uppenbarat sig på över fyra månader?
  • Blueskillen
    Anonym (anonym) skrev 2021-03-11 07:32:10 följande:

Ts har fortfarande inte svarat på frågan om hon har testat sig för könssjukdomar. Om inte borde hon nog göra det.

Varför är den frågan så viktig för dig? Varför måste du veta det?
  • Blueskillen
    Anonym (FYI) skrev 2021-03-11 19:13:53 följande:
    Men hur fasen kunde du gå så långt vid en snabb träff? På lunch eller?
    Tog hjärnan semester fullständigt?
    Det måste vara underbart att vara felfri, att aldrig ha haft hjärnsläpp.  
  • Blueskillen
    Anonym (jaha) skrev 2021-03-14 23:39:15 följande:

Fast nu handlar det inte om att få hjärnsläpp, det handlar om vad man gör EFTER att man fått hjärnsläpp. Berätta eller inte berätta... 

Då får du läsa en gång till vad jag svarade på. Inte vad du tror, verkar det som.

Men hur fasen kunde du gå så långt vid en snabb träff? På lunch eller? Tog hjärnan semester fullständigt?
  • Blueskillen

Jag har följt tråden från början men inte läst alla inlägg. Hade jag vetat att TS skulle lägga ut detta så hade jag bestämt sagt, nej gör det inte. 

Dessa otrohetstrådar urartar väldigt snabbt till att handla om egna personliga erfarenheter och att döma, döma och döma andra.

TS har ställt en fråga men få som har svarat har kunnat hålla sig till frågan utan istället svävat ut i något helt annat obegripligt som inte har efterfrågats.  

TS mådde dåligt då hon la ut tråden men jag förmodar att hon mår mycket sämre nu. 

Jag lägger mig inte här i frågan om otrohet, om man ska berätta eller inte förutom att det kortfattat är fel att vara otrogen. Men det är så mycket mer om och kring detta. Inget försvar för otrohet men att gå så bananas varje gång detta kommer upp och att några av er speciellt dyker upp då otrohet diskuteras är väldigt tragiskt. 

Är det bitterhet eller är ni så okänsliga, när en medmänniska ber om råd som redan är i en väldigt jobbig situation, att det inte räcker med att hon redan har gått ner för räkning utan ni ska stampa upprepade gånger på henne också? 

Detta gäller även alla andra som tidigare gjort misstaget att ventilera otrohet i någon form på denna sida.

Jag är väldigt säker på att de som har varit otrogna redan vet långt in i hjärta och själ att de har gjort fel. De som inte känner det skriver inte och frågar om råd på ett forum. 

Ge andra respekt så får du respekt tillbaka 

• Blueskillen
    Anonym (jaha) skrev 2021-03-15 15:52:11 följande:
    Haha,  Ja för det är ju väldigt respektfullt att först svika någon och sen förnedra personen ytterligare genom att undanhålla det.

Om man ska prata om respekt för andra så är det ju kanske bra om man öht vet vad respekt betyder. Att svika andra människor och sen dessutom manipulera dem är absolut inte respekt. Det är snarare raka motsatsen.
    Ditt svar visar att du inte har förstått något av allt det jag skrev. Du tog inte in något. Du har ett stängt hjärta.  Självmål. 
  • Blueskillen
    Anonym (FYI) skrev 2021-03-15 16:06:08 följande:

Stängt hjärta?...Det är ju bara löjligt. Vem skall man ha hjärta för? Den som sviker eller den som blir sviken?

Alla
  • Blueskillen
    Anonym (FYI) skrev 2021-03-15 16:40:07 följande:

Men nu är det ett diskussionsforum vi skriver i, och då kommer alla åsikter och känslor fram, precis som det skall vara.

Du protesterade om mitt inlägg om "hur fan man kan"...osv. Men jag är faktiskt genuint intresserad av hur tankebanorna går när man bestämmer, och träffar ett gammalt ligg en kortis (ung, ta en kopp kaffe) och hamnar i sängen, trots att man har familj och barn hemma som inget vet.

Någon gnatade på Molly att det var hennes känslor/erfarenheter som färgade hennes inlägg??? Tro fan det...Sina egna erfarenheter är väl dom enda man kan referera till när man pratar om dessa sakerna. Att flumma ut i hur man eventuellt skulle reagera om man drabbades, utan att ha en susning eller varit med om det själv är ju bara dumheter

Skillnaden är att jag utgår ifrån TS vad hon har ställt för fråga medan du tänker på de som attackerar henne.

Ett forum är enligt mig till för att samtala, ha en ömsesidig dialog, om ett ämne eller en fråga. Inte att misskreditera, mosa, ösa ur sin ilska på eller skada någon. Då har man missuppfattat hela grejen med detta.

Sedan ska man givetvis få svänga lite i tråden och fråga om annat kring ämnet som du själv säger men saken är hur man uttrycker sig. Det finns bra och det finns dåliga sätt. Oftast är de väldigt kraftfulla och dömande.

Det är lätt att sitta bakom en skärm och kräka ur sig. Men väldigt fegt.
  • Blueskillen
    Anonym (jaha) skrev 2021-03-15 17:36:09 följande:

Va bra, är det därför du totalt skiter i TS sambo och bara propagerar för att visa TS respekt oavsett vad hon gör mot sin sambo?

Du har uppenbarligen missat att jag inte lägger mig i vad gäller otrohet, berätta eller inte berätta, som jag skrev i mitt inlägg.

Läs om och förstå vad jag skriver för det har inte riktigt landat i dig.

Jag skriver här om hur man behandlar människor på ett forum som har ställt en fråga.

Jag fattar inte på vilket sätt du och andra äger rätten att kritisera och smula sönder en människa som ni inte känner bara för att denna har gjort en sak som den ångrar och är osäker inför framtiden hur den ska eller inte ska göra?

Respektlöst är det.
  • Blueskillen
    Anonym (jaha) skrev 2021-03-15 17:39:02 följande:

Så det du säger att på forum får man inte ifrågasätta eller kritisera folk oavsett hur omoraliskt de beter sig eller tänkt bete sig?

Är samtal detsamma som medhåll för dig? Eller kan man ha ett samtal även om man har olika åsikter?

Vad innebär svänga... svänga åt båda hållen eller bara svänga inom sin egen planhalva?

Du sitter ju och kräker ur det just nu mot de som inte tycker som du gör, betyder det att du är feg?

Varför tror du att man inte får ifrågasätta eller kritisera någon? Klart du får men det hade varit skönt om du förstår hur man samtalar till andra människor. Vad gränsen går. Även om du tycker TS har gjort fel så får du inte gå över en gräns och bete dig.

Vad gäller svänga då är det som jag skriver, att inte hålla sig bara till exakt det TS frågar. Men samma här, lär dig hur man samtalar till andra människor. Respektfullt oavsett vad denna gjort eller tycker.
Svar på tråden Hur berätta om otrohet?