Hur berätta om otrohet?
Om du menar 'jag hade inte räknat med att dåligt samvete' förstår jag vad du menar med misstag men om du menar 'när jag tyckte synd om mej själv för att min sambo inte ser mig träffade jag en gammal kärlek på sociala medier, jag träffade honom med flit och knullade med flit, jag uppskattar min sambo mer nu' förstår jag inte riktigt vad du som är ett misstag men jag tror jag förstår hur det kunde bli som det blev.
Den enda tanke du ger din sambo (i tråden) är "uppskattar min sambo mer, ser värdet i honom" allt annat handlar om dej, dina känslor och vilka konsekvenser det kan få för dej. Din sambo kanske inte riktig funnits där eller så har du känt dej osedd, som du vet inte riktigt vet vad han gjort för fel.
"Hur berättar man? Vad bör man tänka på"
tja, att vara ärlig mot sej själv är alltid en början.
Utgå ifrån att det varit sin sambo som gjort ett "misstag", hur hade du velat att han skulle lösa det?
"Vågar man ens berätta hur man gör, utan att få höra hur hemsk man är som inte berättar eller hur korkad man är som faktiskt berättar."
Det är svårt att gör man rätt när man redan gjort fel och när det verkar vara planerat har man haft tid på sig att fundera på vad man håller på med och konsekvenserna av det man ännu inte har gjort...