Inlägg från: Anonym (Ge dig.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ge dig.)

Hur berätta om otrohet?

molly50 skrev 2021-05-21 09:37:48 följande:

Ja,jag vet inte.

Tycker mest det är tragiskt när vuxna människor beter sig så.

Tycker nog att det är minst lika tragiskt med människor som inte tillför något utan upprepar samma argument i absurdum men en övertro på sin egen förträfflighet. Har väldigt svårt för dig och din totala oförmåga att inse att människor är väldigt olika. Vissa styrs av känslor och andra fattar beslut med logik som grund. Vi som i grunden styrs av lokiskt tänkande och kalkyler kan av människor som styrs av känslor uppfattas som egoistiska och kalla medan vi som styrs av logik bara ser känslomännidkor som hysteriska och orationella i sitt resonemang.

Kan räcka med att titta på Myer-Briggs personlighetstyp för att förstå hur olika människor kan vara och jag som ligger högt på värden när det gäller att styras logiskt kommer aldrig någonsin att ändra mig hur mycket du än hoppar jämfota och tycker att mina logiska beslut inte rimmar med dina känslomässiga reaktioner.
  • Anonym (Ge dig.)
    molly50 skrev 2021-05-21 10:49:07 följande:

Det står dig helt fritt att tycka.

Jag har inga problem med att acceptera att folk är olika.

Det jag däremot har lite svårt för är att man inte få ha en åsikt i ämnet utan att bli anklagad för att trolla eller upprepa sig.

Det är som att man trampar på ömma tår.

Men det står ju folk helt fritt att välja att läsa mina kommentarer och störa sig eller bara scrolla förbi.

Jag som är logiker funderar nog mer på hur du tänker med ditt oändliga upprepande. Du har självklar din fulla rätt att uttrycka din åsikt men om jag skall vara ärlig skull du vinna mycket mer gehör om du slutade upprepa dig som en trasig LP-skiva. Blir som andra redan påpekat bara komiskt och väldigt kontraproduktivt att mala på och vara hysterisk. Har full respekt för vad du tycker men hysteri och tjat gör att den respekten går förlorad.
  • Anonym (Ge dig.)
    molly50 skrev 2021-05-21 11:19:26 följande:

Hade du haft den minsta respekt för mig så hade du bara scrollat förbi mina kommentarer och struntat i dem.

Men att du läser mina kommentarer,fast ingen tvingar dig,och sedan stör dig så på mig,det säger faktiskt mer om dig än det gör om mig.

Inte lite bjälsjuk du inte. Tror nog faktisk att du trivs med att vara en trasig LP-skiva. Skull var riktigt spännande att krypa in i skallen på dig och försöka bena ut vad det är för trauma du försöker bearbeta med att köra papegoja-stilen när du ändå helt logiskt borde ha fattat att det spelar ingen roll om du upprepar dig 1000 gånger till dina argument bli inte bättre för det och dom som inte håller med dig kommer bara att bli ännu mer övertygade i sin åsikt både i sak och i sin uppfattning om dig.
  • Anonym (Ge dig.)
    molly50 skrev 2021-05-21 11:37:26 följande:

Precis som Anonym (Jaha) skrev så är ju en anledning till att upprepa sina argument vara att samma dåliga ursäkter upprepas hela tiden.

Gillar man inte det så är det väl bara att scrolla förbi,som jag skrev.

Jag har inga trauman att bearbeta.

Men jag har lite svårt för att du,och andra tror er veta hur jag är som person och hoppar på mig som person för att jag uttrycker mina åsikter.

Det är något jag tar illa upp av.

Men om det får dig att känna dig bättre så...

Du är inte lite rolig du. Vem är det som alltid startar runorna med att upprepa samma gamla argument. Om du någon gång kund ge dig och kunde acceptera att alla tycker inte dom du skull du också låta bli att starta dessa humoristiska cirklar där samma argument går runt hela tiden men det finns nog inte i din världsbild att sluta upprepa dig i hopp om att andra skall förstå din ofantliga förträfflighet.
  • Anonym (Ge dig.)
    molly50 skrev 2021-05-21 11:45:58 följande:

Så är det kanske.

Men oavsett så tycker jag inte att man ska ta till personangrepp för att man stör sig på någon annans sätt att diskutera.

När diskuterade du något senast?. Har inte sett något i denna tråd av dig som påminner om en diskussion. En jävla massa pekpinnar och en vilja att styra och ställa i andras liv är det enda jag kan se.
  • Anonym (Ge dig.)
    molly50 skrev 2021-05-21 11:51:17 följande:

Jag diskuterade här i tråden tills du och ett par andra bestämde er för att kapa tråden genom att hoppa på mig.

Vad tycker du själv att du tillför tråden,med detta?

På vilket sätt menar du att pekpinnar och att inte förstå att TS fattat sitt beslut om hur TS tänker gå vidare är att diskutera. Det är bara ett tröttsamt behov av att vilja styrs andras liv det du har skrivit i denna tråd.
Svar på tråden Hur berätta om otrohet?