Hur berätta om otrohet?
Ert sätt att argumentera är lika falsk som era argument.

Berätta inte.
Ventilera hos någon i stället och gå vidare
Till TS, du behöver alls lyssna inte på belackarna här och du behöver inte låta dig provoceras till att delta i någon meningslös diskussion.
Jag fattar inte ens vilken agenda vissa har... En del verkar ha svåra egna personliga problem och verkar inbilla sig att de skulle må bättre om de bara lyckas få någon enda person att må sämre.
Jag fattar inte vilket syfte och mål de har satt upp för sig själva?
TS, du befinner dig i en mycket svår situation som kräver både stort engagemang och ansvarstagande från dig.
Hoppas det ordnar sig så bra som möjligt för dig och din familj. Lycka till 

Vissa i tråden, minst en som flera gånger blivit pinsamt avslöjad som en ren lögnare, kräver hela tiden förklaring och svar på samma frågor.
Varför?
Så vitt jag kan se hjälper det ju inte vilka svar och vilka förklaringar man ger så följs det ändå av upprepade lögner och nya frågor om samma sak igen och igen?
I mitt allra första inlägg i tråden skrev jag till TS:
Du har gjort FEL genom att vara otrogen.
Du har begått ett ALLVARLIGT FEL.
Trots det har jag gång på gång, i stort sett varje gång som jag besvarat något i tråden, blivit anklagad för att jag propagerar för otrohet.
Det är för mig fullständigt obegripligt hur någon medvetet kan ljuga och försöka trycka ned en annan människa med så uppenbart lögnaktiga påståenden. Det borde betraktas som personangrepp.
Min åsikt är tydlig och den som jag skrev till TS:
Du har gjort FEL genom att vara otrogen.
Du har begått ett ALLVARLIGT FEL.
Det borde räcka med ganska minimal läsförståelse för att klara av att förstå innebörden i dessa två rader. Men vissa måste uppenbarligen ha en så extremt låg läsförståelse att man inte ens fattar detta enkla?
Hur kan någon levande människa (vet inte om det är två eller en och samma i tråden?) vara så imbecill att man då påstår att jag skulle propagera för otrohet???

Och ja vi har nog all sett igenom sitt BS för länge länge sen...