Hur berätta om otrohet?
Jag känner mig fortfarande osäker på att berätta, vi har det väldigt bra just nu, och jag får nog även säga att jag uppskattar min sambo mer, ser värdet i honom och våra barn på ett lite annat sätt nu, att inte ta det för givet mer.
Jag tror inte han misstänker något alls, har till och med fått kommentarer om att jag verkar gladare än tidigare (vilket inte är fallet, men är kanske mer kärleksfull nu).
Har bokat tid med en terapeut själv i nästa vecka.

Nej och återigen nej.
Det är den självklaraste sak i hela världen; man kan aldrig bli ledsen av något man inte vet.
Det jag inte vet mår jag inte ont av.
Även om du och andra inte gillar det så har ni bara att acceptera två saker:
1.) Vi är flera som faktiskt skulle föredra att inte få veta.
2.) Det man inte vet mår man inte ont av.
Du klarar uppenbarligen inte av dessa två sanningar.
Men du har ändå inget annat val än att acceptera att vi är flera som klarar av det och som faktiskt föredrar det.
Du har självfallet rätt att tycka vad du vill och du har rätt till din åsikt.
Men jag och andra som inte delar din åsikt har ändå samma rättighet som du, att få ha vår egen åsikt.
Du får säga och tycka vad du vill, vi är ändå inte skyldiga att tycka lika som du.
Hur tänker du omkring detta med barnen?
Om du försöker tänka objektivt och faktabaserat strikt bara ur barnens egen synvinkel (utan att alltför mycket blanda in dina egna personliga känslor).
De fakta vi känner till och det vi har att förhålla oss till är att barnen vet absolut ingenting och om TS inte berättar kommer de aldrig i livet bli påtvingade att förhålla sig till det här problemet överhuvudtaget.
När de slipper få reda på det så fortsätter deras liv helt utan påverkan.
Om TS berättar så innebär det sannolikt massor av allvarliga problem, kris för barnen och en allvarlig familjekris.
Hur tänker du om det, om du väljer att se det strikt ur barnens synvinkel?