Anonym (Ditt ansvar) skrev 2021-03-21 15:19:49 följande:
TS: (Om du orkat hänga kvar i tråden trots alla okvädningar, allt tjat och påhopp..?).
Tänk dig för mycket noga innan du bestämmer dig för att berätta eller för att gå vidare utan att berätta..
Det är utmärkt att du har tagit hjälp av en terapeut.
Det finns självfallet både bra och dåliga terapeuter, precis så som för alla andra yrkeskategorier.
Men en sak torde vara helt säker: Vilken terapeut som helst är en bättre samtalspartner och kan ge dig bättre råd än vad några självutnämnda "experter" i en tråd på FL någonsin kan.
Med hjälp av en god terapeut kan du med stor sannolikhet lyckas sortera ut dina egna personliga problem som hänger ihop med otroheten.
Kan du själv finna en grund för dig att gå vidare och få ditt och ert liv att fungera i framtiden? Utan att riskera att förstöra er familj, utan att riskera skada barnen och utan att ställa till med några problem för andra?
Ingen i denna tråden, och ingen överhuvudtaget, har kunnat motsäga att otrohet förekommer, det är inte särskilt ovanligt och i långvariga förhållanden är det med stor sannolikhet rätt vanligt att det förekommer någon gång under livets gång.
Med största sannolikhet förblir de flesta otroheter aldrig avslöjade eller kända överhuvudtaget.
Oavsett vad olika tyckare skriver i denna tråden och i andra sammanhang så är det högst sannolikt att många otrogna klarar av att gå vidare med kärleken och med familjelivet utan att otroheten överhuvudtaget kommer fram, vare sig i närtid eller i framtiden.
De som blivit utsatta för otrohet utan att veta något om det går vidare i livet helt opåverkade.
Kärleken, familjen, barnen, släkt och vänner, arbetskamrater, etc, etc, alla går vidare och allting i livet går vidare precis så som om inget hade hänt.
Med allra största sannolikhet är det ett rätt så vanligt scenario.
Kollar backloggen, hade över 80 svar att gå igenom. Verkar vara en sidodiskussion om det hela i tråden.
Jag känner att den terapeut som jag går hos (KBT-certifierad) har gett mig några verktyg.
Jag har än inte fattat något beslut om att berätta, men meddelat min sambo att vi kanske borde prata med något när allt lugnat ned sig här hemmavid. Han verkade tycka att om jag ville det så hängde han med.