Inlägg från: Anonym (Nnf) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nnf)

Hur berätta om otrohet?

Anonym (Ditt ansvar) skrev 2021-03-23 17:02:48 följande:

Nu har du lyckats blanda ihop saker och ting igen.

Mitt inlägg var riktat till den jag citerade, alltså Molly och inte till dig.

(Om inte du och Molly är en och samma person? Men så hade jag inte uppfattat Molly.)

Försök sortera ut olika inlägg och kom gärna med frågor till mig,

men på ett begripligt sätt och utan svordomar och dyl,

så ska jag försöka svara dig, under förutsättning att du är någorlunda saklig och att jag klarar förstå vad du menar.

Tog bara några inlägg för att skriva till dig. Skrev inte om det ni skrev om. Vi hade skrivit tidigare om du har glömt det. Innan ni började skriva om det ni skrev om.
  • Anonym (Nnf)

(Om inte du och Molly är en och samma person? Men så hade jag inte uppfattat Molly.)

så ska jag försöka svara dig, under förutsättning att du är någorlunda saklig och att jag klarar förstå vad du menar.

Har inte heller skribit någon svordom. För jag svär aldrig.
  • Anonym (Nnf)

En sak till. Sluta fundera på vem som är vem. Vi har olika nick här. Då vet du vem det är som skriver.
  • Anonym (Nnf)
    Anonym (Ditt ansvar) skrev 2021-03-23 21:48:41 följande:

Tyvärr måste jag erkänna att min förmåga inte räcker till för att förstå dig,

jag förstår inte hur du väljer att citera,

förstår inte vad du menar och vad du eventuellt vill?

Om du har möjlighet får du väl försöka igen, men då måste du åtminstone försöka vara lite mera konkret och tydlig.

Vi diskuterade ju otroheten väldigt länge. Svarade dig men du svarade inte. Jag undrade varför.
  • Anonym (Nnf)
    Blueskillen skrev 2021-03-24 04:57:18 följande:

Vi är flera här som känner att det är något som inte riktigt stämmer.

Ja, jag får väl bara strunta i den personen
  • Anonym (Nnf)
    Anonym (Ditt ansvar) skrev 2021-03-23 22:02:38 följande:

Men jag gör ju mitt bästa och jag försöker verkligen vara noga med vem som är vem och jag funderar t ex hur och varför du citerar något som jag och Molly skrev direkt till varandra?

Det var bl a då jag blev förvirrad om du kanske väljer att vara anonym ena gången och väljer något annat en annan gång?

Men jag har aldrig trott att Molly skulle skriva i samma tråd med flera olika nick däremot kanske du eller din kompis känner till någon som gör det och hur det hänger ihop med trådens ämne "Hur berätta om otrohet"? Och jag undrade bara om du kanske då blandade ihop dina egna inlägg om du ena gången valde vara anonym och andra gånger väljer använda ditt officiella nick/profil?

Jag erkänner att jag blev lite förvirrad och då tyckte jag att det var bäst att erkänna min förvirring så du fick en ärlig chans förklara och ställa tillrätta. Om du nu vill och om det går att förklara? Och förklara gärna så jag kan förstå hur dina resonemang hänger ihop med trådens ämne "Hur berätta om otrohet"?

Jag har varit abonym hela tiden och skrivit i samma nick. Vad pratar du om? Rullar du upp ser du våra inlägg. Vi har länge diskuterat om man ska berätta såant eller inte. Det kan du själv se om du kollar.
  • Anonym (Nnf)
    Anonym (Ditt ansvar) skrev 2021-03-24 07:26:19 följande:

Om du har möjlighet får du väl försöka igen,

men då måste du åtminstone försöka vara lite mera konkret och tydlig.

Är tydlig. Bara för jag citerade andra inlägg för att göra dig uppmärksam förstår du inte eller? Rulla upp och kolla så det du när du slutade svara mig. Inte så svårt.
  • Anonym (Nnf)

Sen, sluta anklaga folk för att använda flera nick? Är det du själv kandke som gör det så du tror att alla andra med gör det.
  • Anonym (Nnf)

Eller äh, du tycker ju man ska vara tyst om otroheter. Så det var inget. Ingen mening att diskutera. För vi tycker väldigt olika där eftersom vi diskuterat ganska länge om detta innan. Tyckte det var mest taskigt att när jag gav mina exempel slutar du svara. Istället för att säga du inte fattar kan du ju kolla efter det själv. Men jag har skrivit enbart i detta nicket. Så hitta inte på saker.
  • Anonym (Nnf)
    Anonym (jaha) skrev 2021-04-14 17:30:26 följande:

Varför berätta?

För att din partner har rätt att själv få avgöra om han vill vara ihop med dig efter att du varit otrogen. Och då spelar det ingen som helst roll varför du berättar. Oavsett om du berättar för att lätta ditt samvete eller som hobby så leder det ÄNDÅ till att din partner får en chans att göra ett eget val.

Nej man ska inte alls "äta upp sin ångest" för det är bara ett jävligt fegt sätt att intala sig själv att man fegar för sin partners skull när man egentligen bara gör det för att slippa få skit för det och ha kvar sin partner trotts att man knullat bredvid.

"Förstöra din partner" gör man även när man håller tyst, för det man gör då är att man manipulerar sin partner att vara kvar i förhållande och slösa bort sitt liv på fel partner genom att undanhålla sanningen och det är ta mig fan ännu fulare än att vara otrogen.

Precis
  • Anonym (Nnf)
    Anonym (FlisanLisa) skrev 2021-05-18 19:38:25 följande:

Hej,

Det verkar som att mitt beslut togs emot likt fotogen på eld. 

Jag hade förlåtit, det hade jag, dels för att jag älskar min sambo, och även för att jag älskar mina barn och vill ge dem en trygg uppväxt.

Men oavsett, så är det jag kommit till insikt i, att jag hellre hade gått ovetandes, och framförallt om det vore som i mitt fall, en engångsföreteelse, så hade jag hellre varit ovetandes.

Det handlar inte om att jag inte har modet eller lever med en skuld som innebär att jag kompenserar i allt. Alla har vi skulder i mycket, och de är betyder inte att allt måste betalas tillbaka.

Jag bedömer risken att min motpart i målet kommer berätta, då han har lika mycket att förlora på det. 

Vem vet, det kanske jämnar ut sig i framtiden, kanske är jag som blir bedragen och går ovetandes med det i livet, vilket jag faktiskt kan leva med. 

Fattar inte hur du kan..... Jäkla oärligt folk
  • Anonym (Nnf)

Folk skiter ju fullständigt i andras känslor tydligen skyller på att den själv kanske blir bedragen en dag.

Det är precis som ett exempel, där en säger på skoj att den varit otrogen (det är ju inget roligt, men) och då erkände den andre att den med hade det. Problemet är att den första aldrig hade varit det. Den bara sa det.

Fattar iallafall inte hur fasen man kan gå där och vara nära den andre och bara låtsas som ingenting?!! Helt ofattbart. Hur kan man ens vilja vara nära den, ens ta i den? Känner man sig inte dum? Nej, tydligen inte

Usch alltså.

Svar på tråden Hur berätta om otrohet?