Inlägg från: Blueskillen |Visa alla inlägg
  • Blueskillen

Hur berätta om otrohet?

Anonym (jaha) skrev 2021-05-24 11:18:54 följande:

Det handlar inte om att tycka... det finns liksom ganska tydliga gränser för vad som är frisk och vad som är sjukligt. Hur tror du annars man skiljer på friska människor och människor med psykiska sjukdomar? Kan det kanske vara så att människor som inte är friska i knoppen oxå tänker ganska skevt och på ett sätt som normala människor inte gör?

Du får tycka det är hårt om du vill, det gör det inte mindre sant. Och ja sanningen kan ibland vara hård.

Du tar dig alltså rätten att tycka att andra här tänker ganska skevt och på ett sätt som normala människor inte gör, när de inte tycker som du, och då är de människor med psykiska sjukdomar?
  • Blueskillen
    Anonym (jaha) skrev 2021-05-24 11:35:28 följande:

Det är klart att jag har rätt ..eller menar du på fullt allvar att det är rätt att svika, ljuga och manipulera och att det skulle vara en vedertagen fakta som majoriteten av alla människor håller med om?

Hela den här diskussionen är ju bisarr och en produkt av att vissa människor VET att de gör fel men har jävligt svårt att erkänna det för sig själva eller andra. 

ALLA friska människor inklusive såna som själva gör så VET att svika, ljuga och manipulera är fel, det är liksom hela anledningen till att de gör det i smyg. Där är det mer en fråga om att kunna erkänna det eller ej. Mao blanda inte ihop att veta att något är fel men göra det ändå... och.... göra något och på allvar tro att det är rätt. Bara själva faktum att man smyger med det man gör är ett bevis för att man VET att det man gör är fel, annars hade man gjort det öppet.

De enda som på riktigt tycker att sånt beteende är rätt är människor med psykiska problem som narcissism, empatistörningar, sociopater, etc. 

Det är ditt maniska beteende att det bara finns ett rätt sätt när det gäller TS fråga. Du verkar ha oförmågan att ta in att andra kan ha en uppfattning som inte stämmer överens med din och det räcker inte att du sagt det en eller två gånger. Jag skrev i början av den här tråden men lämnade då jag tyckte jag hade fått fram det jag ville säga. Du var med då.

Nu nästan två månader senare halkade jag in här igen och du är fortfarande här och jag ser att du kör samma snack fortfarande.

Har du inget annat liv?
  • Blueskillen
    Anonym (FYI) skrev 2021-05-24 11:36:27 följande:

Jaha (och jag) skriver med perspektivet att det är fel att svika, bedra och ljuga för andra människor. I synnerhet sin partner som man skall stå närmast, och som man ofta har ett helt liv tillsammans med. Tycker du det är fel?

Jag lovar att varken jag eller någon annan här i tråden har missat att du tycker det.
  • Blueskillen
    Anonym (jaha) skrev 2021-05-24 12:21:27 följande:

Yada yada yada... frågan kvarstår... förklara gärna hur du menar att svika, ljuga, förnedra och manipulera andra människor är rätt och att det skulle vara norm?

Så, var har jag yttrat mig om att så skulle vara fallet?

Jag tror att det är något du har hittat på för det har jag aldrig någonsin sagt eller skrivit.
  • Blueskillen
    Anonym (jaha) skrev 2021-05-24 12:42:31 följande:

Mer slingrande och fortfarande inget svar på fråga... så svår var den väl inte?

Jag ser i tråden att du har mycket svårt att läsa vad vi skriver, vad vi tycker och missuppfattar ofta det vi skriver som vi vill förmedla. På något sätt får jag känslan av att du vill misstolka för att få igång någon form av sanslös argumentationsiver. För inte är det en diskussion vi för här.

Din energi tillbaka till både mig och alla andra som skriver här är enorm och inte i proportion till samtalet.

Jag vill säga att ditt sätt att försöka föra en dialog och en dialog med respekt är obefintlig. Det här skrev jag till dig i början av den här trådens start, någon gång i mars, och du har inte på något sätt varken lugnat ner dig eller mognat under resans gång.
  • Blueskillen
    Anonym (FYI) skrev 2021-05-24 13:16:42 följande:

Herregud...Lägg ner det snacket. Tror du att Jaha och jag är dom enda som tycker otrohet är bland det värsta som kan hända i en relation?

Det här är sedan länge uppenbart och har tidigare tagits upp ett par gånger här i tråden. Du har också svårt att skilja på vem som sagt vad och gör bort dig varje gång det händer.
  • Blueskillen
    Anonym (jaha) skrev 2021-05-24 13:18:29 följande:

Och jag ser att du fortsätter slingra dig och undviker att svara på en ganska enkel fråga... är det rätt att svika, ljuga, förnedra och manipulera andra?

Jag tror vi alla förstår varför du inte vill svara på den frågan och jag ser ditt slingrande som en tydlig bekräftelse av det jag skrev tidigare. De allra flesta VET att det är fel, det är mer en fråga om att kunna erkänna det för sig själv och andra.

Jag förstår inte vad det är jag ska svara på? Vad är det du vill? Varför har du hängt upp dig på detta så till din milda grad att du slåss med allt och alla? Vad är syftet med att boxa ner alla som skriver här så de försvinner snabbt som tusan?

Sen är du en fena på att inte svara. Jag har ställt ett flertal frågor till dig men möts bara av motfrågor och en massa kränkande ord om hur jag som person är. Aldrig ett svar ifrån dig. Men du ser inte hur du själv är. Det är bara andra som är dumma.

Ett otroligt sorgligt beteende av dig. Jag börjar tycka synd om dig för jag förmodar att du inte mår så bra när du nu har hängt här i tråden sedan i mars och krigat mot allt och alla. Får du ingen bekräftelse på annat håll?
  • Blueskillen
    Anonym (jaha) skrev 2021-05-24 13:45:19 följande:

Men de det från den ljusa sidan... att du öht inte vill svara på den frågan är förmodligen för att du VET att svika ljuga , förnedra och manipulera andra människor är fel vilket i sin tur är ett tecken på att du är frisk i knoppen.

För hade du på allvar tyckt att det var rätt så hade du inte haft några som helst problem med att svara "ja, jag tycker det är rätt". Så förmodligen är du medveten om att det inte är rätt och eftersom du förmodligen är frisk så tar det emot att ljuga rakt av och säga att det är rätt fast du egentligen vet att det inte är det... vilket i sin tur är ett bevis för att det inte alls är så normalt att ljuga utan snarare något som tar emot att göra för de allra flesta normala människor men är inga som narcissister, psykopater och sociopater inte har några problem med alls.

Likadant är det med "Ditt ansvar". Han är lika undvikande i sina svar. Hans approach är istället att linda in svek, lögner och manipulation i finare ord med en lite snyggare klang så det ska se ut som att han bara propagerar för bra saker istället för vad det verkligen är, svek, lögner och manipulation och tror att folk är så korkade att de inte kommer se igenom skitsnacket 

Ja visst är alla dumma mot dig. Jättedumma
  • Blueskillen
    Anonym (FYI) skrev 2021-05-24 15:04:33 följande:

Ungefär som du och "Ditt ansvar" då

Det är inget nytt att försöka mörka sitt fulspel genom att skylla på andra att de gör samma sak. Det är bara så billigt och genomskinligt.

Jag, ?Blueskillen? och ?Ditt ansvar? vet hur sanningen ligger till. Det räcker för mig.
  • Blueskillen
    Anonym (jaha) skrev 2021-05-24 15:13:47 följande:

Så du menar att du inte förstod en enkel fråga som ...

är det rätt att svika, ljuga, förnedra och manipulera andra?

Men det där har jag svarat på för två månader sedan. Du upprepar dig hela tiden. Du kommer inte med något annat. Du har fastnat i hissen och kan inte ta dig ur.
  • Blueskillen
    Anonym (jaha) skrev 2021-05-24 15:58:08 följande:

Det är väl klar att jag upprepar mig när du hela tiden slingrar dig?

Hur många ggr har jag bett dig svara på frågan nu? Och ditt svar är hela tiden en massa luddiga hänvisningar.. varför inte svara på frågan? Så jävla svår är den väl inte?

Du vill inte förstå eller har du svårt att läsa vad jag skrev. Läs vad jag skrev en gång till så får vi se.

Jag kan upprepa mig om du inte orkar leta efter inlägget.

Jag svarade dig för två månader sedan då du också hoppade på mig med en massa frågor men inte själv ville svara på mina frågor.

Du har nu gjort så med alla här som har en annan åsikt än dig. Du klarar inte av att svara för du har inget svar att ge.

Dig har jag svarat och förklarat vad jag tycker.
  • Blueskillen
    Anonym (jaha) skrev 2021-05-26 13:47:54 följande:
    Ja precis, hennes partner får ju ingen chans att göra ett val utan manipuleras till att vara kvar med hjälp av lögner och undanhållande och det är precis det vissa av oss tycker är fel medan du tycker manipulation är helt ok.

Nej, att skita i vad hennes partner tycker och bara utgå ifrån vad som passar henne bäst kan absolut inte kallas för "välgrundat". Dessutom behöver inte alla hålla med varken TS eller dig om att hon gjort rätt val.
    Du är väldigt duktig på att hela tiden hänvisa och utgå ifrån vad TS har skrivit då hon skapade denna tråd i mars.
    Det är precis det vi ska diskutera här för TS har vänt sig till oss för att få råd i detta och inget annat. Kom ihåg att hon vill ha råd och inte någon som säger vad hon SKA göra. Hon gör det som för henne är bäst I denna rådande situation. Som är bäst för henne och inte någon random. 

När det gäller hennes partner så är det inget hon tar upp här hur han ska ställa sig till honom, så jag tycker att den frågan är så OT att diskutera som det nu har gjorts i snart 700 inlägg. 
    Är det något annat man vill ta upp då det gäller moral, varför, men han då, manipulation och så vidare så tycker jag att man startar en egen tråd med det som ämne. 

Du hackar väldigt mycket på vad andra skriver och hur de formulerar sig eller avsaknaden av att svara på dina upprepade frågor som nu inte har ändrat sig sedan i mars. 

TS har nu upprepade gånger kommet tillbaka i tråden där hon har berättat om hennes beslut hur hon ska gå vidare efter sin otrohet, så egentligen borde denna tråd självdö omedelbart.  Hon äger sitt val och ingen annan ska KRÄVA att hon gör något annat än det hon själv vill. Det vore ett övergrepp. Om man nu inte tycker att det är ett rätt val så kan man kanske säga det EN gång och sedan lämna tråden för att den ska få vila i frid. Man kan inte och ska inte kapa en tråd för att driva sina egna OT-idéer. 

Jag tror att vi alla här tycker att otrohet inte är bra. Vi tycker alla att det är en fruktansvärd handling och möjligt också att alla skulle lämna sin partner om man själv hade blivit bedragen. För mig hade det varit helt oförlåtligt. Vi tycker nog också att TS drabbades av en fullständigt hjärnsläpp då hon gjorde detta. Det råder ingen tvekan om det som jag ser det.  
    Vi har alla olika erfarenheter från livet. Vi har olika syn på moral och ansvar och hur man ska lösa vardagliga problem som dyker upp under livets gång.

Men oavsett så måste man respektera att andra har andra åsikter och lösningar som för dem är helt rätt. Även om inte jag tycker det är rätt. 
    Hundra procent rätt för dem så diskussionen kan direkt avslutas.
  • Blueskillen
    Anonym (jaha) skrev 2021-05-26 14:57:21 följande:
    Tja, att hon inte brytt sig om att snacka med sin partner är ju lika sant då som nu?

Eller kan du se någonstans att TS tagit sig tiden att öht ta reda på vad HAN vill innan hon tog sitt beslut?

Ja, vi må kanske tycka att vi alla tycker likadant om otrohet (vilket vi inte är då vissa personer som skriver här alltid tar otrohet i försvar i alla trådar) men vi tycker garanterat inte likadant om att manipulera andra människor och frånta dem rätten att själva bestämma över sitt liv. Och det är vl kanske det diskussionen främst gäller.. om TS man har rätt att få veta sanningen eller inte. Där du och "Ditt ansvar" verkar tycka att han inte har det.
    En mycket intressant diskussion, men som sagt inte här då det inte är det TS har frågat efter, OT. Skapa en egen tråd där du kan diskutera det.  
    Men så länge tills du gjort det, släpp det.  
  • Blueskillen
    Anonym (jaha) skrev 2021-05-26 15:45:46 följande:
    haha tror jag säker att du skulle vilja... men eftersom detta är en öppen tråd där alla kan tycka vad de vill och TS man fortfarande blir manipulerad av TS så har jag ingen som helst lust att "släppa det". 

Om det stör dig så är du givetvis fri att sluta läsa eller "släppa det"
    Öppen tråd, som du använder titt som tätt, betyder inte att man har rätt att skriva eller bete sig som man själv vill.  Tvärt om. Det handlar om ansvar och RESPEKT.

Eftersom du inte vet hur man RESPEKTERAR andras trådar, om att hålla sig till ämnet, så bör du inte skriva mer varken här eller i alla de andra trådar du redan skriver i på FL innan du har lärt de mest grundläggande i uppförande som deltagare.

Det handlar om RESPEKT till alla som startar trådar och det är inte bara här på FL utan på alla forum globalt.  Väldigt enkla regler som de flest kan lära sig. 
  • Blueskillen
    Anonym (jaha) skrev 2021-05-26 16:19:41 följande:

Klar att jag använder det, för det är väl sant?

Eftersom du bevisligen inte vet vad respekt är så är du inte riktigt rätt person att förklara för mig vad det är. Jag menar dt blir ju lite smålöjligt när en person som propagerar för att det är ok att svika, ljuga och manipulera sitter och pratar om respekt för andra 

Jag tycker snarare det låter som att du bara har jävligt svårt för dina väldigt bristfälliga argument ifrågasätts och vill få tyst på alla som ifrågasätter så du och "Ditt ansvar" kan ha floskel och BS festival utan att bli emotsagda.

Givetvis, om du anser att du har bevis för att jag inte vet vad repekt är, och om du anser att jag propagerar för att det är ok att svika, ljuga och manipulera, så får du tycka det. Jag förstår att det är så det fungerar i ditt tankesätt om andra som inte tycker som du.

Men att du tror att vi vill få tyst på alla som ifrågasätter är smått komiskt då tråden nu har 700 inlägg.

Sen kanske det är så som du skriver att jag har:

väldigt bristfälliga argument.

Men hellre det än inga argument alls för att driva en konstruktiv argumentation i en öppen tråd.
  • Blueskillen
    Anonym (jaha) skrev 2021-05-27 12:02:57 följande:

Tja, den frågan försökte jag ju reda ut, men du ville ju inte svara på frågan om det är ok att svika, ljuga och manipulera andra människor  Jag menar det är ju jävligt lätt för dig att gnälla på andras argument när du själv inte inte har några alls och slingrar dig som en ål så fort man frågar dig var du står i frågan?

Men iof tror jag vi alla redan förstått var du du står i frågan 

Trots att jag berättade för dig redan i mars, då du också kom med detta påstående, hur jag såg på detta med otrohet och att jag har för cirka en vecka sedan tagit upp detta igen så förstår du inte. Jag vet inte om du inte vill eller inte kan läsa vad människor skriver för det är ofta, väldigt ofta du upprepar dina frågor fast du får svar.

Jag tror att du är så fylld av bitterhet så det äter upp ditt liv
Svar på tråden Hur berätta om otrohet?