• Anonym (!)
    Mon 8 Mar 2021 14:43
    857 visningar
    15 svar
    15
    857

    Utseendemässig preferens

    Vad tycker ni om en kille som har otur i dejting (inte träffat nån på 10 år) men han ratar alla med mindre bröst?

    Killen är min bästa vän och vete fan vad jag ska ge honom för råd, han håller fast vid det.

    Såg nån annan kille här som föredrog bmi under 20 och fick mycket skäll så kom att tänka på det här.

  • Svar på tråden Utseendemässig preferens
  • Anonym (!) Trådstartaren
    Mon 8 Mar 2021 14:44
    #1

    Oj råka lägga inlägget fel nu, sorry...inte så van här...

  • Anonym (xxx)
    Mon 8 Mar 2021 14:46
    #2
    Anonym (!) skrev 2021-03-08 14:43:57 följande:

    Vad tycker ni om en kille som har otur i dejting (inte träffat nån på 10 år) men han ratar alla med mindre bröst?

    Killen är min bästa vän och vete fan vad jag ska ge honom för råd, han håller fast vid det.

    Såg nån annan kille här som föredrog bmi under 20 och fick mycket skäll så kom att tänka på det här.


    Varför ska du ge honom råd?
  • Anonym (E)
    Mon 8 Mar 2021 14:46
    #3

    Det är han som förlorar på det och jag ser inte att du behöver ge honom några råd alls. Fånigt av honom men vägrar han annat så vägrar han.

  • Anonym (Suck)
    Mon 8 Mar 2021 14:47
    #4

    Skyll sig själv. Är man så insnöad på utseendet så har man problem. Han lär sitta där vid 50 och fortfarande sukta om han inte ändrar sig. 

  • Mon 8 Mar 2021 14:53
    #5

    Du kan inte ge några råd eftersom han uppenbarligen inte tycker att han gör något fel. Så bara lägg ner tanken.

    Brösten har blivit en fix idé och det känns som att han använder sig av det som ursäkt för att inte ha nån tjej. Han vill nog inte ha nån utan bara få sympatier.

  • Anonym (Kvinn­a)
    Mon 8 Mar 2021 15:08
    #6

    Det är skillnad på hur man pratar om det. 

    Han som bara vill ha mycket smala tjejer gnäller på i princip alla kvinnor att de är feta mm så att de inte duger åt honom, samtidigt som att alla kvinnor har alldeles för mycket krav då han blir utan, speciellt att alla kvinnor ratar kortare män (han är ganska kort). Dessutom har han hållit på i flera år till och från. I princip alla inlägg är liknande gnäll åt det ena eller andra hållet.

    Din vän är troligtvis inte lika dömande och accepterar att han är singel pga hans höga krav. Då är det en helt annan sak.

  • Anonym (Pelle­)
    Fri 12 Mar 2021 18:05
    #7
    -1
    Anonym (Kvinna) skrev 2021-03-08 15:08:39 följande:

    Det är skillnad på hur man pratar om det. 

    Han som bara vill ha mycket smala tjejer gnäller på i princip alla kvinnor att de är feta mm så att de inte duger åt honom, samtidigt som att alla kvinnor har alldeles för mycket krav då han blir utan, speciellt att alla kvinnor ratar kortare män (han är ganska kort). Dessutom har han hållit på i flera år till och från. I princip alla inlägg är liknande gnäll åt det ena eller andra hållet.

    Din vän är troligtvis inte lika dömande och accepterar att han är singel pga hans höga krav. Då är det en helt annan sak.


    Grejen till att jag inte riktigt vill acceptera det ännu är för att mitt hade 18,5 i BMI . Visst hon är One in a million. Men det borde finnas en chans iaf .

    Dock är det inte lätt när kvinnor har sina krav. Jag har skrivit i timmar med en kvinna varje dag. Men sen kom frågan om hur lång jag är och då mer eller mindre dog hennes intresse till noll. Hon har med andra ord börjar att ghosta mig.

    Hon är inte den första. Men när kvinnor tycker att längden är så viktigt. Varför tar man inte reda på trädet tidigare? Istället ska man kasta bort flera dygn på något som är lönlöst.
  • Anonym (G)
    Fri 12 Mar 2021 19:04
    #8

    Han gör helt rätt , så tjejerna slipper honom.

  • Anonym (ooo)
    Fri 12 Mar 2021 19:18
    #9
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-12 18:05:12 följande:
    Grejen till att jag inte riktigt vill acceptera det ännu är för att mitt hade 18,5 i BMI . Visst hon är One in a million. Men det borde finnas en chans iaf .

    Dock är det inte lätt när kvinnor har sina krav. Jag har skrivit i timmar med en kvinna varje dag. Men sen kom frågan om hur lång jag är och då mer eller mindre dog hennes intresse till noll. Hon har med andra ord börjar att ghosta mig.

    Hon är inte den första. Men när kvinnor tycker att längden är så viktigt. Varför tar man inte reda på trädet tidigare? Istället ska man kasta bort flera dygn på något som är lönlöst.
    på de flesta datingsiter kan du fylla i längd och en massa saker. Gör det så slipper du dessa situationer. 
  • Anonym (Säg åt honom att testa annat än sin prefer­ens)
    Fri 12 Mar 2021 19:35
    #10

    Hade ganska många hangups på kvinnor själv och ganska specifika preferenser, inte så mycket utseende men andra grejer, men fick råd av en tjejkompis att våga testa att gå utanför min komfortzon och det gjorde jag så nu är vi gifta idag. 

  • Anonym (Pelle­)
    Fri 12 Mar 2021 19:39
    #11
    Anonym (ooo) skrev 2021-03-12 19:18:18 följande:

    på de flesta datingsiter kan du fylla i längd och en massa saker. Gör det så slipper du dessa situationer. 


    Inte på Tinder.
  • Anonym (Lusti­gt)
    Fri 12 Mar 2021 19:55
    #12
    Anonym (ooo) skrev 2021-03-12 19:18:18 följande:
    på de flesta datingsiter kan du fylla i längd och en massa saker. Gör det så slipper du dessa situationer. 
    Det lustiga är att han inte vill skriva ut sin längd för att han vill dölja den, men blir superirriterad på att kvinnor inte lägger ut helkroppsbilder för att de vill dölja sin vikt.
  • Anonym (Petra­)
    Fri 12 Mar 2021 20:28
    #13
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-12 19:39:40 följande:
    Inte på Tinder.
    Det är många som skriver i sin profiltext hur långa de är, och ibland också hur mycket de väger. Det kan ju vara en bra idé i ditt fall. (Jag är en av de som hade swipat vänster på dig om jag sett din vikt - jag väger ett par kilo mer än dig trots att jag är flera centimetrar kortare, och gillar större karlar)
  • Anonym (Pelle­)
    Fri 12 Mar 2021 20:35
    #14
    Anonym (Petra) skrev 2021-03-12 20:28:18 följande:

    Det är många som skriver i sin profiltext hur långa de är, och ibland också hur mycket de väger. Det kan ju vara en bra idé i ditt fall. (Jag är en av de som hade swipat vänster på dig om jag sett din vikt - jag väger ett par kilo mer än dig trots att jag är flera centimetrar kortare, och gillar större karlar)


    Kanske bland män i så fall.

    De flesta kvinnor skriver inte ens ut sin längd. Jag kan bara minnas en svensk kvinna som skrivit ut sin vikt också. Däremot är många asiatiska tjejer duktiga på att skriva sin vikt. Men de flesta asiatiska tjejer är väldigt nätta motför svenska, så det kan ju bero på det.

    Förövrigt är jag inte intresserad av en tjej som väger mer än mig heller. Så det här räckt med att du haft en helkroppsbild för att vi inte skulle matcha.
  • Anonym (Petra­)
    Sat 13 Mar 2021 09:54
    #15
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-12 20:35:05 följande:
    Kanske bland män i så fall.

    De flesta kvinnor skriver inte ens ut sin längd. Jag kan bara minnas en svensk kvinna som skrivit ut sin vikt också. Däremot är många asiatiska tjejer duktiga på att skriva sin vikt. Men de flesta asiatiska tjejer är väldigt nätta motför svenska, så det kan ju bero på det.

    Förövrigt är jag inte intresserad av en tjej som väger mer än mig heller. Så det här räckt med att du haft en helkroppsbild för att vi inte skulle matcha.
    Min poäng är ju att om du skriver ut din längd och vikt kanske du får något färre matchningar, men större chans att de vill träffa dig igen, vilket väl är målet.
    Jag tror att just tjejens längd inte är så viktiga för killen som tvärtom. En del killar skriver något om hur de hoppas att tjejen ska se ut, men då handlar det oftare om klädsel, kurvig, nätt, frisyr, intimrakad, osv. Därför är det nog inte så många som skriver ut sin längd, eftersom de inte brukar få frågan.
Svar på tråden Utseendemässig preferens