• Phenomalina

    Baka pojke 2021, föda 2022

    Hej,

    Jag är 31år och min man är 35år, viska nu till våren/sommaren försöka bli gravida med vårat första barn. Vi hoppas gärna på en pojke med naturliga metoder, givetvis blir vi glada om det även blir en flicka.

    Är det fler som är inne på samma bana, låt oss få göra denna resa tillsammans :)

  • Svar på tråden Baka pojke 2021, föda 2022
  • Steffqw

    En till här som ska försöka med första barnet i år. Jag är 29, blir 30 i år och sambon är 34, blir 35. Jag har slutat med ppiller och just nu kör vi avbrutet tills min mens är ok och vi både känner oss redo till 100 :)

    Min förhoppning är att börja försöka inom 2 månader!

  • Melii

    Hej

    Följer :)

    Hoppas det tar sig och att du blir gravid. Själv har jag världens finaste flicka som blev till innan ÄL. Planerar också graviditet till sommar och ska försöka pricka in ÄL denna gången för att öka chanserna till pojke.

  • Hoppas2022

    Jag önskar med en pojke men blir såklart tacksam bara det blir en bebis :) En pojke önskar jag eftersom jag tror det blir roligare för min lille son att ha en bror i nära ålder. Gör ni något särskilt för att det ska bli en pojke? Jag läste att det är vetenskapligt bevisat att kosten kan påverka för att få det ena eller andra könet. Men det har större effekt för att få en flicka än att få en pojke med rätt kost.

  • Melii
    Hoppas2022 skrev 2021-03-18 15:01:12 följande:

    Jag önskar med en pojke men blir såklart tacksam bara det blir en bebis :) En pojke önskar jag eftersom jag tror det blir roligare för min lille son att ha en bror i nära ålder. Gör ni något särskilt för att det ska bli en pojke? Jag läste att det är vetenskapligt bevisat att kosten kan påverka för att få det ena eller andra könet. Men det har större effekt för att få en flicka än att få en pojke med rätt kost.


    Har läst en del om att när man har sex avgör, att man ska försöka pricka ÄL eller så nära inpå. Blir kul att följas.
  • Hoppas2022
    Melii skrev 2021-03-18 17:44:52 följande:

    Har läst en del om att när man har sex avgör, att man ska försöka pricka ÄL eller så nära inpå. Blir kul att följas.


    Ja, blir spännande att se om det blir några pojkbebisar här:) Jag tänkte äta kost enligt den studie som påvisade en ökning av pojkar med 5%, sen prickar vi in äl såklart :) Spännande att se vad resultatet blir! Går ju inte att påverka med så många procentenheter men det ökar möjligheterna :)
  • Melii
    Hoppas2022 skrev 2021-03-18 23:19:17 följande:

    Ja, blir spännande att se om det blir några pojkbebisar här:) Jag tänkte äta kost enligt den studie som påvisade en ökning av pojkar med 5%, sen prickar vi in äl såklart :) Spännande att se vad resultatet blir! Går ju inte att påverka med så många procentenheter men det ökar möjligheterna :)


    Svårt för min del är att pricka in ÄL. Jag tar digital test men äl sker ju 12-48 timmar efter utslag. När ska man då ha sex för att pricka är jag osäker på. Hur gjorde du första gången? Kom med tips :)
  • Hoppas2022
    Melii skrev 2021-03-19 11:22:40 följande:

    Svårt för min del är att pricka in ÄL. Jag tar digital test men äl sker ju 12-48 timmar efter utslag. När ska man då ha sex för att pricka är jag osäker på. Hur gjorde du första gången? Kom med tips :)


    Tidigare har vi inte försökt få av något kön så därför har vi inte gjort något särskilt då :) jag vet exakt när jag har ägglossning eftersom jag får jättestark värk. Så det blir att få till det den dagen. Med mina två sista barn så har vi fått till det på äl-dagen för att öka chanserna att få en bebis. Det har blivit en pojke och en flicka:)
  • Phenomalina
    Steffqw skrev 2021-03-09 21:11:56 följande:

    En till här som ska försöka med första barnet i år. Jag är 29, blir 30 i år och sambon är 34, blir 35. Jag har slutat med ppiller och just nu kör vi avbrutet tills min mens är ok och vi både känner oss redo till 100 :)

    Min förhoppning är att börja försöka inom 2 månader!


    Hej,
    Vad kul, hoppas det går bra för er :)
    Min man hade velat bli pappa redan igår, men jag har tvekat lite innan.
    Nu är vi på samma plan iafl, i år ska det bli till 
  • Phenomalina
    Melii skrev 2021-03-13 20:20:37 följande:

    Hej

    Följer :)

    Hoppas det tar sig och att du blir gravid. Själv har jag världens finaste flicka som blev till innan ÄL. Planerar också graviditet till sommar och ska försöka pricka in ÄL denna gången för att öka chanserna till pojke.


    Hej,

    Ja det blir en intressant resa, kul att dela med sig av upplevelserna.
    Tack snälla du, hoppas detsamma dig!
    Vad kul att du har en flicka, hur gammal är hon? Tänkte ni något på åldersskillnaden, om det spelar någon roll för er? (behöver ej besvaras om det för personligt)
    Ja jag har också läst om att pricka in ÄL, ökar chanserna men även att kosten hos båda parterna spelar roll, är det något ni börja med?

    :)
  • Phenomalina
    Hoppas2022 skrev 2021-03-18 15:01:12 följande:

    Jag önskar med en pojke men blir såklart tacksam bara det blir en bebis :) En pojke önskar jag eftersom jag tror det blir roligare för min lille son att ha en bror i nära ålder. Gör ni något särskilt för att det ska bli en pojke? Jag läste att det är vetenskapligt bevisat att kosten kan påverka för att få det ena eller andra könet. Men det har större effekt för att få en flicka än att få en pojke med rätt kost.


    Hej,
    Ja jag tycker inte det är fel att önska, hoppas det blir som du vill :)
    vad kul och fint tanke utav dig, hur stor åldersskillnad blir det mellan dem? Hur känns det med fler barn?
    Har inte gjort några aktiva val än, har köpt folsyra :)
    Har också läst en del om att det handla om att pricka in ÄL, kosten spelar roll för båda partnerna för att öka chansen till en pojke.
    Minns du om du gjorde något specifikt?
Svar på tråden Baka pojke 2021, föda 2022