• Hoppas2022

Baka pojke 2021, föda 2022

Jag önskar med en pojke men blir såklart tacksam bara det blir en bebis :) En pojke önskar jag eftersom jag tror det blir roligare för min lille son att ha en bror i nära ålder. Gör ni något särskilt för att det ska bli en pojke? Jag läste att det är vetenskapligt bevisat att kosten kan påverka för att få det ena eller andra könet. Men det har större effekt för att få en flicka än att få en pojke med rätt kost.

• Hoppas2022
    Melii skrev 2021-03-18 17:44:52 följande:

Har läst en del om att när man har sex avgör, att man ska försöka pricka ÄL eller så nära inpå. Blir kul att följas.

Ja, blir spännande att se om det blir några pojkbebisar här:) Jag tänkte äta kost enligt den studie som påvisade en ökning av pojkar med 5%, sen prickar vi in äl såklart :) Spännande att se vad resultatet blir! Går ju inte att påverka med så många procentenheter men det ökar möjligheterna :)
  • Hoppas2022
    Melii skrev 2021-03-19 11:22:40 följande:

Svårt för min del är att pricka in ÄL. Jag tar digital test men äl sker ju 12-48 timmar efter utslag. När ska man då ha sex för att pricka är jag osäker på. Hur gjorde du första gången? Kom med tips :)

Tidigare har vi inte försökt få av något kön så därför har vi inte gjort något särskilt då :) jag vet exakt när jag har ägglossning eftersom jag får jättestark värk. Så det blir att få till det den dagen. Med mina två sista barn så har vi fått till det på äl-dagen för att öka chanserna att få en bebis. Det har blivit en pojke och en flicka:)
  • Hoppas2022
    Phenomalina skrev 2021-03-19 22:46:46 följande:

Hej,

Ja jag tycker inte det är fel att önska, hoppas det blir som du vill :)

vad kul och fint tanke utav dig, hur stor åldersskillnad blir det mellan dem? Hur känns det med fler barn?

Har inte gjort några aktiva val än, har köpt folsyra :)

Har också läst en del om att det handla om att pricka in ÄL, kosten spelar roll för båda partnerna för att öka chansen till en pojke.

Minns du om du gjorde något specifikt?

Tack:) Om det går som vi önskar så blir det cirka två år mellan minstingarna:) Min yngsta är snart 14 månader och min äldsta blir 18 nästa år. Det är främst därför jag önskar ett barn till så att minstingen inte blir ensam när de två äldre flyttar ut. Och tänkte att det är roligare för honom att ha en bror för då har de mer gemensamt. Jag har svårt att få barn så det finns inga garantier att jag får en bebis till. Med den yngsta tog det 10 år till jag blev gravid. Nu vill vi bara försöka i två år, känner att vi blir för gamla sen.

När minstingen blev till så pricka vi äl. Och vad vi gjorde annorlunda den månaden var att min man åt en dyr honung varje dag, jag drack cappuccino med grädde varje dag och åt ett wienerbröd med äpple och peccanötter. Jag var mycket stressad den månaden och jag cyklade i en och en halv timme varje dag. Dessutom låg jag ner i en timme efter vi hade sex. Så jag vet inte om något av detta bidragit till graviditeten men detta var vad som var annorlunda jämfört med andra månader :)
  • Hoppas2022
    Melii skrev 2021-03-20 10:28:47 följande:

Min tjej är 3,5 år och jag känner mig redo till att skaffa syskon. Väntade faktiskt med meningen med att skaffa syskon men jag blir mer och mer sugen, dottern frågar ganska när hon får syskon och det känns väldigt bra i hjärtat. Jag blev gravid innan ÄL, jag hade ingen aning vad stickorna visade då jag testade äl och trodde att det räckte med två streck o inte hur starka de var. Hur som helst så blev min dotter till 4-5 dagar innan äl. Denna gången ska jag försöka pricka ÄL. Jag tar digitala CB tester och tänkte att efter jag får glad gubbe, vänta 12 timmar och sexa då. Svårt ändå att avgöra när själva äl blir, jag har både flytningar och ont så jag får utgå ifrån det med.

Jag läste här på FL att apiforce hjälper till med graviditet och många hade fått pojke. Hur det kommer dig vet jag inte men kanske värt att testa.

Jag beställde apiforce :) läste att det hjälper fertiliteten med så det är ju positivt :)
  • Hoppas2022
    Melii skrev 2021-03-20 13:45:13 följande:

Åå det ska jag med göra :)

När ska man börja med de, vet du det? Vad ska jag önska för effekt av de är vad jag inte förstår...

Jag läste att man börjar på mensens första dag men att man även kan börja när som helst i månaden. Jag har läst runt i trådar och det står lite olika information. Somliga säger att man tar det fram till äl och andra säger att man tar det fram till man får ett pluss. Jag kommer få hem dessa imorgon så jag börjar på Dag 4 i cykeln. Antar jag, denna månad har mensen varit lite konstig så jag kommer nog ändå inte bli gravid denna månad. Men jag tar det fram till äl och därefter tar jag från mensens första dag fram till äl nästa gång med. Tydligen är effekten att man får starkare äl enligt vad som skrivs. Enligt bruksanvisning lindrar det PMS men står inget om fertilitet. Men skadar inte att prova antar jag :)
  • Hoppas2022
    Melii skrev 2021-03-20 21:14:58 följande:

Precis, skadar inte att testa. Hittade tråd här på FL där det var många som skrev att de har fått pojkar efter apiforce så jag ska också testa o ta de :)

När planerar du grav?

Jag hoppas på att bli gravid så snart som möjligt :)
  • Hoppas2022
    Melii skrev 2021-08-09 19:47:16 följande:

Hur går det för er? Någon som lyckats bli gravid? Själv är jag inte det ännu men försöker sedan förra månaden med Äl test och pricka in äldagen

Melii skrev 2021-08-12 16:45:43 följande:

Var på Vul idag på kontroll och det är förmodligen graviditet på gång. Dock såg man lite vätska bakom livmodern och jag är så orolig. Jag hoppas att det går hela vägen och att vätskan inte betyder något farligt.

Grattis! Håller tummarna för att det går vägen!

Själv är jag tyvärr inte gravid ännu och planerar inte direkt för att få en pojke längre :) ville först ha pojke sen var jag inne på en flicka till och nu vill jag bara bli gravid, spelar ingen roll längre :) Därför är jag inte aktiv i denna tråd längre.
Svar på tråden Baka pojke 2021, föda 2022