Phenomalina skrev 2021-03-19 22:46:46 följande:
Hej,
Ja jag tycker inte det är fel att önska, hoppas det blir som du vill :)
vad kul och fint tanke utav dig, hur stor åldersskillnad blir det mellan dem? Hur känns det med fler barn?
Har inte gjort några aktiva val än, har köpt folsyra :)
Har också läst en del om att det handla om att pricka in ÄL, kosten spelar roll för båda partnerna för att öka chansen till en pojke.
Minns du om du gjorde något specifikt?
Tack:) Om det går som vi önskar så blir det cirka två år mellan minstingarna:) Min yngsta är snart 14 månader och min äldsta blir 18 nästa år. Det är främst därför jag önskar ett barn till så att minstingen inte blir ensam när de två äldre flyttar ut. Och tänkte att det är roligare för honom att ha en bror för då har de mer gemensamt. Jag har svårt att få barn så det finns inga garantier att jag får en bebis till. Med den yngsta tog det 10 år till jag blev gravid. Nu vill vi bara försöka i två år, känner att vi blir för gamla sen.
När minstingen blev till så pricka vi äl. Och vad vi gjorde annorlunda den månaden var att min man åt en dyr honung varje dag, jag drack cappuccino med grädde varje dag och åt ett wienerbröd med äpple och peccanötter. Jag var mycket stressad den månaden och jag cyklade i en och en halv timme varje dag. Dessutom låg jag ner i en timme efter vi hade sex. Så jag vet inte om något av detta bidragit till graviditeten men detta var vad som var annorlunda jämfört med andra månader :)