Phenomalina skrev 2021-03-19 22:38:18 följande:
Hej,
Ja det blir en intressant resa, kul att dela med sig av upplevelserna.
Tack snälla du, hoppas detsamma dig!
Vad kul att du har en flicka, hur gammal är hon? Tänkte ni något på åldersskillnaden, om det spelar någon roll för er? (behöver ej besvaras om det för personligt)
Ja jag har också läst om att pricka in ÄL, ökar chanserna men även att kosten hos båda parterna spelar roll, är det något ni börja med?
:)
Min tjej är 3,5 år och jag känner mig redo till att skaffa syskon. Väntade faktiskt med meningen med att skaffa syskon men jag blir mer och mer sugen, dottern frågar ganska när hon får syskon och det känns väldigt bra i hjärtat. Jag blev gravid innan ÄL, jag hade ingen aning vad stickorna visade då jag testade äl och trodde att det räckte med två streck o inte hur starka de var. Hur som helst så blev min dotter till 4-5 dagar innan äl. Denna gången ska jag försöka pricka ÄL. Jag tar digitala CB tester och tänkte att efter jag får glad gubbe, vänta 12 timmar och sexa då. Svårt ändå att avgöra när själva äl blir, jag har både flytningar och ont så jag får utgå ifrån det med.
Jag läste här på FL att apiforce hjälper till med graviditet och många hade fått pojke. Hur det kommer dig vet jag inte men kanske värt att testa.