Inlägg från: Fjäril kär |Visa alla inlägg
  • Fjäril kär

Online-dejting - sluta skriva mitt i en konversation

Fråga?

Alla sitter ju inte klistrad vid chatten utan har andra saker på gång samtidigt.

Det hände att jag försvann också till synes mitt i en konversation och jag fick då frågan vart jag tog vägen och ofta svarade jag tillbaka vid tillfälle och förklarade varför. Blir man avbruten av något så är det ju inte direkt livsviktigt som att det brinner att logga in igen, man fortsätter chatten några timmar senare eller nästa dag. Ingen big deal så länge man inte börjat bestämma tid för dejt eller så.

• Fjäril kär
    Anonym (Knasen) skrev 2021-03-14 21:08:17 följande:

Det är olika. Får väl bara inse att jag kanske inte är någon intressant person. Men det borde väl åtminstone visa sig direkt. Inte efter att man haft en ganska djupt och intressant konversation.

Fast nätdejting handlar ju om snabba puckar och snabbt intresse för att ses. Att prata om djupa saker innan man ens vet om man vill träffas är sällan en bra idé. Det där djupa snacket kan man ta när man faktiskt träffats och lärt känna varandra lite mer. Oftast vet man om man vill träffas om man gillar det man ser och killen har vettiga önskemål om ett förhållande, vilket man oftast har koll på via profilen. Några rader i mailen och sen bör någon ta initiativ till en dejt. Inte börja prata om gamla ex, pappas bortgång eller konspirationsteorier om Coronavirus... Då är du körd.

Eller så kanske du faktiskt inte är så djup som du tror utan bara tråkig...
  • Fjäril kär
    Anonym (Knasen) skrev 2021-03-16 14:27:15 följande:

Och när det inte funkar heller? Verkar som om man aldrig kan träffa rätt. Antingen är man för på, för ointresserad, för djup, för ytlig etc....

Om hon säger att hon vill träffas men undviker att svara på en exakt tidpunkt så är det ju helt enkelt så att hon inte är (tillräckligt) intresserad. Troligtvis har hon konversationer med flera samtidigt och hon är mer sugen på nån annan förmodligen. Så har jag gjort också, har 2-3 intressanta konversationer igång samtidigt och den jag finner bäst match med eller lockande har ju liksom "förtur" och de andra lite som "reserv" om den första inte håller måttet.

Det betyder absolut inte att nån är sämre utan att jag helt enkelt måste välja ut nån som jag träffar först.
Svar på tråden Online-dejting - sluta skriva mitt i en konversation