Inlägg från: Anonym (Madeleine) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Madeleine)

Online-dejting - sluta skriva mitt i en konversation

Kan ju inte svara för alla men när jag slutade svara så berodde det på två saker:

1 att jag faktiskt skrev på tider då jag egentligen var upptagen med jobbet, mina barn, satt i möte, behövde köra bil eller dylikt eller 2: att nån annan fångade uppmärksamheten bättre. Även om en människa kan vara trevlig och det ser lovande ut kan det alltid finnas någon som är snäppet bättre på något sätt.

Jag hade i regel flera konversationer igång samtidigt och vissa flöt på bättre än andra även om alla var trevliga på sitt sätt.

• Anonym (Madeleine)
    Anonym (Knasen) skrev 2021-03-14 21:08:17 följande:

Det är olika. Får väl bara inse att jag kanske inte är någon intressant person. Men det borde väl åtminstone visa sig direkt. Inte efter att man haft en ganska djupt och intressant konversation.

Jag tror att du behöver fundera på just detta. För dig kanske det är djupt och intressant, men hon kanske tycker att du ältar och analyserar och pratar om ointressanta saker.

Du verkar falla på målsnöret och jag tror att det ligger i just det här med djupa samtal. Är du en tänkare och analyserar och gärna berättar ingående om dig själv kanske du helt enkelt berättar för mycket att det inte längre är spännande att fortsätta med dig. Det blir too much. Lika åt andra hållet att du går händelserna i förväg och börjar prata om själslig samhörighet, att ni conectar och börjar bli djupt flummig... Det kan upplevas oerhört creepy. Jag har en sån man i min närhet och han blir som ett plåster ibland vissa gånger vi pratar när han börjar gå på djupet med kemi, att vi har en särskild kontakt etc... Nä det har vi verkligen inte.

Så vad innebär egentligen det där djupa?
Svar på tråden Online-dejting - sluta skriva mitt i en konversation