Inlägg från: Anonym (nej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (nej)

Vaccin när man är förkyld?

Man ska inte ta något vaccin om man har förkylning eller någon annan infektion. Du får boka om tiden tills du är frisk igen. 

• Anonym (nej)
    Anonym (Eva) skrev 2021-03-10 14:06:30 följande:
    Står på flertal vaccin att de är ok att ta även med förkylning. Undrade just om hur det var med Covid
    Ok, men inte Covid-vaccinet eller influensavaccin i alla fall.

Dessutom ska du inte gå ut och riskera att sprida smitta på vaccinationsstället om du har förkylningssymtom. 
  • Anonym (nej)
    Anonym (Eva) skrev 2021-03-10 14:20:07 följande:
    Du behöver inte sitta och läxa upp mig!

Du kan hålla dig till sakfrågan kanske?

I övrigt finns säger vaccindirekt att man visseland vaccinera sig vid lindrig förkylning tex.
    Du frågade och jag har svarat.

Vaccindirekt erbjuder väl en massa olika vacciner, så de kan väl inte svara samma för vart och ett av dessa? 

Sakfrågan är att du inte ska ta Covid-vaccinet om du har förkylningssymtom. Du ska heller inte gå ut och riskera att smitta andra om du har förkylningssymtom. 
  • Anonym (nej)
    Anonym (Eva) skrev 2021-03-10 14:55:26 följande:
    Är jag bara lindrigt förkyld utan Covid gör det knappast något om jag skulle till tex VC.

Nu har jag googlat och det går utmärkt att ta vaccinationen även om man är lite förkyld.

Och nej du svarade inte på frågan, du basunerade ut dina åsikter, vilka jag inte efterfrågade
    Stora basunen på FamiljeLiv :)

Nej, man ska inte ta vaccinet vid förkylningssymtom och nej man ska inte gå till VC med förkylningssymtom. Vad är det som är så oklart för dig?
  • Anonym (nej)
    Anonym (Eva) skrev 2021-03-10 15:14:21 följande:
    Skönt att VC sa annorlunda än du. Förlitar mig mer på dem än en FL tyckare
    Illa, de borde definitivt inte låta personer med förkylning komma och sprida smitta på deras VC. 

Du får förlita dig på vem du vill, det kvittar mig lika. Men en VC borde ha bättre koll och följa riktlinjer. 
  • Anonym (nej)
    Anonym (Eva) skrev 2021-03-10 15:30:45 följande:
    Tror VC har bättre kunskap än du faktiskt
    Och vad baserar du det på?

Jag kanske arbetar på VC? Eller tom på IVA med Covid-sjuka? Vad vet du om den saken?

Jag vet i alla fall vad riktlinjerna kring förkylningssymtom säger och de är tydliga: stanna hemma om du har minsta symtom!
  • Anonym (nej)
    Anonym (Eva) skrev 2021-03-10 15:30:45 följande:
    Tror VC har bättre kunskap än du faktiskt
    Och jag tror att du egentligen inte har fått den infon från nån VC, du försöker bara ta till det för att ta poäng i den här meningslösa diskussionen på FL.
  • Anonym (nej)
    Anonym (.....) skrev 2021-03-10 19:48:01 följande:
    Ja, även för vaccin mot covid-19
    Det där är rent hittepå. Hoppas jag, för annars bör den VC anmälas till IVO.
Svar på tråden Vaccin när man är förkyld?