Vaccin när man är förkyld?
Kan man ta Covidvaccin när man är lindrigt förkyld?
Om man skulle råka ha Covid, kan man ta det ändå?
(Har testat mig men inte fått svar än)
Kan man ta Covidvaccin när man är lindrigt förkyld?
Om man skulle råka ha Covid, kan man ta det ändå?
(Har testat mig men inte fått svar än)
Man ska inte ta något vaccin om man har förkylning eller någon annan infektion. Du får boka om tiden tills du är frisk igen.
Man ska inte ta något vaccin om man har förkylning eller någon annan infektion. Du får boka om tiden tills du är frisk igen.
Ok, men inte Covid-vaccinet eller influensavaccin i alla fall.
Dessutom ska du inte gå ut och riskera att sprida smitta på vaccinationsstället om du har förkylningssymtom.
I vanliga fall kan man vaccineras om man är lindrigt förkyld. Jag har fått både tbe-vaccin och influensavaccin när näsan runnit lite eller när jag haft lite efterhängsen hosta. Nu är ju situationen som den är och man ska inte vaccineras eller röra sig bland folk om man har symtom, men det har inte med själva vaccinet att göra.
Står på flertal vaccin att de är ok att ta även med förkylning. Undrade just om hur det var med Covid
Står på flertal vaccin att de är ok att ta även med förkylning. Undrade just om hur det var med Covid
Ja, det är ok så länge man har bra allmäntillstånd. Men det är inte speciellt smart om man nu skulle ha corona.
I vanliga fall kan man vaccineras om man är lindrigt förkyld. Jag har fått både tbe-vaccin och influensavaccin när näsan runnit lite eller när jag haft lite efterhängsen hosta. Nu är ju situationen som den är och man ska inte vaccineras eller röra sig bland folk om man har symtom, men det har inte med själva vaccinet att göra.