Inlägg från: Anonym (.....) |Visa alla inlägg
  • Anonym (.....)

Vaccin när man är förkyld?

Anonym (Eva) skrev 2021-03-10 14:06:30 följande:

Står på flertal vaccin att de är ok att ta även med förkylning. Undrade just om hur det var med Covid

Ja, det är ok så länge man har bra allmäntillstånd. Men det är inte speciellt smart om man nu skulle ha corona.
  • Anonym (.....)
    Anonym (Eva) skrev 2021-03-10 14:06:30 följande:

Står på flertal vaccin att de är ok att ta även med förkylning. Undrade just om hur det var med Covid

Ja, det är ok så länge man har bra allmäntillstånd. Men det är inte speciellt smart om man nu skulle ha corona.
  • Anonym (.....)
    Anonym (nej) skrev 2021-03-10 15:36:22 följande:

Och vad baserar du det på?

Jag kanske arbetar på VC? Eller tom på IVA med Covid-sjuka? Vad vet du om den saken?

Jag vet i alla fall vad riktlinjerna kring förkylningssymtom säger och de är tydliga: stanna hemma om du har minsta symtom!

En del vc tar emot även om man har förkylningssymtom och man ger besked om det i god tid före besöket.
  • Anonym (.....)
    Anonym (E) skrev 2021-03-10 16:20:29 följande:

För vaccinering mot Covid?

Att man kan behöva besöka VC med förkylning för vissa åkommor men att man förvarnat är ju inget konstigt. Självklart ska man kunna få vård för annat.

Ja, även för vaccin mot covid-19
  • Anonym (.....)
    Anonym (nej) skrev 2021-03-11 08:49:03 följande:

Det där är rent hittepå. Hoppas jag, för annars bör den VC anmälas till IVO.

Det är inget farligt att vaccineras mot covid-19 även om man är lite förkyld. Det heller ingen fara att komma till vc med en liten förkylning så länge man ger besked på förhand. Det är upp till vc att bedöma om man får komma eller inte. Och absolut inget som behöver anmälas till IVO eftersom vc inte gör något fel.
Svar på tråden Vaccin när man är förkyld?