Vaccin när man är förkyld?
Kan man ta Covidvaccin när man är lindrigt förkyld?
Om man skulle råka ha Covid, kan man ta det ändå?
(Har testat mig men inte fått svar än)
Kan man ta Covidvaccin när man är lindrigt förkyld?
Om man skulle råka ha Covid, kan man ta det ändå?
(Har testat mig men inte fått svar än)
Du frågade och jag har svarat.
Vaccindirekt erbjuder väl en massa olika vacciner, så de kan väl inte svara samma för vart och ett av dessa?
Sakfrågan är att du inte ska ta Covid-vaccinet om du har förkylningssymtom. Du ska heller inte gå ut och riskera att smitta andra om du har förkylningssymtom.
Det blir en ickefråga när du inte är välkommen på VC/vaccinationsställe med förkylningssymton. Här är det jättetydligt skrivet när man bokar tid. Ett test som kan ge felaktigt resultat är ingen garanti utan man får glatt vänta tills symtomen är borta.
Stora basunen på FamiljeLiv :)
Nej, man ska inte ta vaccinet vid förkylningssymtom och nej man ska inte gå till VC med förkylningssymtom. Vad är det som är så oklart för dig?
Du har googlat men "VC sa"
Nej, ingen VC vill riskera bortfall hos personalen pga förkylning heller. Vet hela arbetsplatser som behövt stänga ner pga att alla blivit sjuka... som inte var Covid men vafan gjorde det för alla var ändå tvungna att vara hemmet. Respektlöst mot andra. Många av de som ska ta vaccin är väldigt sköra också och dessa lär du garanterat stöta på.
Du har googlat men "VC sa"
Nej, ingen VC vill riskera bortfall hos personalen pga förkylning heller. Vet hela arbetsplatser som behövt stänga ner pga att alla blivit sjuka... som inte var Covid men vafan gjorde det för alla var ändå tvungna att vara hemmet. Respektlöst mot andra. Många av de som ska ta vaccin är väldigt sköra också och dessa lär du garanterat stöta på.
Är jag bara lindrigt förkyld utan Covid gör det knappast något om jag skulle till tex VC.
Nu har jag googlat och det går utmärkt att ta vaccinationen även om man är lite förkyld.
Och nej du svarade inte på frågan, du basunerade ut dina åsikter, vilka jag inte efterfrågade
Illa, de borde definitivt inte låta personer med förkylning komma och sprida smitta på deras VC.
Du får förlita dig på vem du vill, det kvittar mig lika. Men en VC borde ha bättre koll och följa riktlinjer.