Vaccin när man är förkyld?
Kan man ta Covidvaccin när man är lindrigt förkyld?
Om man skulle råka ha Covid, kan man ta det ändå?
(Har testat mig men inte fått svar än)
Kan man ta Covidvaccin när man är lindrigt förkyld?
Om man skulle råka ha Covid, kan man ta det ändå?
(Har testat mig men inte fått svar än)
Och vad baserar du det på?
Jag kanske arbetar på VC? Eller tom på IVA med Covid-sjuka? Vad vet du om den saken?
Jag vet i alla fall vad riktlinjerna kring förkylningssymtom säger och de är tydliga: stanna hemma om du har minsta symtom!
Så på 20 min hann du gå från google till samtal med VC? Som du inte återberättat vad de sa ens.
Jag är som ska vaccinera mig snart är fullt kapabel att läsa igenom den text som kommer fram vid varje försök att boka vaccination, ja. Där man får intyga att man inte är sjuk och att avbokning vid symtom ska ske. Att man inte kommer i kontakt med andra vid vaccination på något sätt är också rätt naivt även om man slussas.
För vaccinering mot Covid?
Att man kan behöva besöka VC med förkylning för vissa åkommor men att man förvarnat är ju inget konstigt. Självklart ska man kunna få vård för annat.
För vaccinering mot Covid?
Att man kan behöva besöka VC med förkylning för vissa åkommor men att man förvarnat är ju inget konstigt. Självklart ska man kunna få vård för annat.
En del vc tar emot även om man har förkylningssymtom och man ger besked om det i god tid före besöket.
Och jag tror att du egentligen inte har fått den infon från nån VC, du försöker bara ta till det för att ta poäng i den här meningslösa diskussionen på FL.
Jag arbetar på VC och vi är mitt i vaccinationerna just nu.
Till oss får man iallafall INTE komma med pågående förkylning då vi vaccinerar, ingen i personalen vill bli sjuk och vi vill absolut inte utsätta andra sköra för smitta.
I undantagsfall, kan jag tänka mig att om det vore extremt viktigt att vaccinet ges precis idag då patienten råkar vara förkyld, så kanske det finns en möjlighet att ge vaccinet sent på eftermiddagen då inga andra patienter är på vc. Till exempel om man ska påbörja en cytostatikabehandling och inte kan ta vaccinet under pågående behandling.
Vi har infektionsmottagning sent på eftermiddagen och tar då emot patienter med förkylningssymtom. Inga andra patienter på plats, särskild ingång, extra skydd för den som träffar patienten osv.
Men generellt så är svaret nej.
Det där är rent hittepå. Hoppas jag, för annars bör den VC anmälas till IVO.
Din attityd och att du plötsligt pratat med VC utan att berätta ett ord mer hjälper inte direkt för seriositeten. Folk svarar utefter den information som finns och om vaccinering mot Covid. Inte vanliga besök på VC: