Inlägg från: Anonym (F) |Visa alla inlägg
  • Anonym (F)

Vad händer med lånet?

Anonym (Emelia) skrev 2021-03-10 14:45:46 följande:

Vi står 50/50 på lånet för huset (och ägande), men det är bara min man som betalar av det. Det är alltså bestämt med banken att han betalar av bådas delar samtidigt.

Om vi skulle separera, vad innebär det för lånet? Måste han köpa ut mig då om han inte vill sälja?

• Anonym (F)
    Anonym (Emelia) skrev 2021-03-10 14:45:46 följande:

Vi står 50/50 på lånet för huset (och ägande), men det är bara min man som betalar av det. Det är alltså bestämt med banken att han betalar av bådas delar samtidigt.

Om vi skulle separera, vad innebär det för lånet? Måste han köpa ut mig då om han inte vill sälja?

Det spelar ingen roll vem som betalar lånet.

Separerar ni måste han köpa ut dig ur huset.
  • Anonym (F)
    Anonym (Vänster är ett skällsord) skrev 2021-03-10 16:14:02 följande:

Varför betalar inte du nånting?

Varför funderar du ens på hur det blir vid separation? Anser du att du har nån rätt till något av värdet i huset? Hur får du i så fall ihop det resonemanget rent moraliskt?

Jag är så innerligt less på historier i denna stil....

Nu kan det vara så att TS betalat lika mycket på annat. Mat, bilar, löpande kostnader.
  • Anonym (F)

TS, ska sin skilja er gör ni en bodelning. Googla på det, det finns massor av bra information på nätet.

Att boka en timme ensam med en familjejurist kan vara värt det. För att kunna ställa alla frågor i lugn och ro.

Svar på tråden Vad händer med lånet?