• SweeneyToad

    För vems skull gör man en NPF-utredning?

    Ja, för vems skull? Jag trodde att man gjorde det för patienten, men det var inte för min skull, utan jag blev tvingad att göra min utredning. Jag var visserligen 18, men jag bodde hemma, och gick på gymnasiet, och min far har aggressionsproblem och kan bli våldsam, så jag vågade inte säga emot. 

    Jag önskar att jag aldrig hade gjort min utredning! Den har inte hjälpt ett skit, samt bara förvärrat läget. Jag känner mig faktiskt riktigt arg över att jag blev både tvingad att gå till BUP, samt att genomgå en utredning. Att bli tvingad till BUP i en känslig ålder(tonåren), är faktiskt inte kul. Toppen, om du är tonåring och själv vill dit! Men jag ville inte, jag ville inte vara ''sjuk i huvudet''. 

  • Svar på tråden För vems skull gör man en NPF-utredning?
  • SweeneyToad

    Tillägger: All vård ska vara frivillig, utom LPT.

    På BUPs hemsida står det: 


    Att söka hjälp är frivilligt – du bestämmer själv om du vill ha vård eller inte.

    Men det är lögn!! Jag fick inte bestämma själv om jag fick komma eller inte. Jävligt dåligt att de tog emot mig då, när jag var där mot min vilja. 
  • Anonym (pppp)

    Förlåt men du är exakt den du är vare sig det står på ett papper eller inte. Nu skriver du själv om "dum i huvudet" - om det nu är så, så är det ju så oavsett en utredning eller inte, om du förstår hur jag menar? 

    De erfarenheter jag har av utredning är enbart positiva, just i att man förstår sig själv mer.

    Har du problem i vardagen har du ju rätt till stöd via tex LSS, om du har en diagnos. 

  • Yoump

    Du känner inte att du någon gått haft nytta av utredningen för att förstå hur du fungerar?

  • Anonym (k)

    Hade det varit bättre att du fortsatt ha samma problem i vardagen och med sociala samspelet utan att haft en chans till hjälp? Det tär på en att alltid misslyckas.

  • SweeneyToad
    Anonym (k) skrev 2021-03-11 20:57:28 följande:

    Hade det varit bättre att du fortsatt ha samma problem i vardagen och med sociala samspelet utan att haft en chans till hjälp? Det tär på en att alltid misslyckas.


    Jag får ingen hjälp nu heller. Så det är sak samma. 
  • SweeneyToad
    Yoump skrev 2021-03-11 20:54:04 följande:
    Du känner inte att du någon gått haft nytta av utredningen för att förstå hur du fungerar?
    Nope. 
  • SweeneyToad
    Anonym (pppp) skrev 2021-03-11 20:54:00 följande:
    Förlåt men du är exakt den du är vare sig det står på ett papper eller inte. Nu skriver du själv om "dum i huvudet" - om det nu är så, så är det ju så oavsett en utredning eller inte, om du förstår hur jag menar? 

    De erfarenheter jag har av utredning är enbart positiva, just i att man förstår sig själv mer.

    Har du problem i vardagen har du ju rätt till stöd via tex LSS, om du har en diagnos. 
    Jag skrev ''sjuk i huvudet''. 
  • Aniiee

    Du är medveten om att du kan begära en ny utredning, va? 


    Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
  • SweeneyToad
    Aniiee skrev 2021-03-11 21:01:16 följande:
    Du är medveten om att du kan begära en ny utredning, va? 
    Jag har vetat att man kan göra det, men jag har inte tänkt på det som att jag själv skulle kunna göra det. 

    Det skulle kunna vara något! 
  • Anonym (FkkfKnd)
    SweeneyToad skrev 2021-03-11 20:53:10 följande:

    Tillägger: All vård ska vara frivillig, utom LPT.

    På BUPs hemsida står det: 

    Att söka hjälp är frivilligt ? du bestämmer själv om du vill ha vård eller inte.

    Men det är lögn!! Jag fick inte bestämma själv om jag fick komma eller inte. Jävligt dåligt att de tog emot mig då, när jag var där mot min vilja. 


    Det får man väl visst? Men du menar du inte vågade för din pappa då men det är ju inte vårdens fel
Svar på tråden För vems skull gör man en NPF-utredning?