Rep för at binda
Har lite funderingar
Jag och min respektive vill köpa rep för att binda.
Vet att det finns på erotikshoppar. Men då oftast bara i svart eller rött.
Nån som vet vad det är för typ och om man kan köpa likande rep?
Har lite funderingar
Jag och min respektive vill köpa rep för att binda.
Vet att det finns på erotikshoppar. Men då oftast bara i svart eller rött.
Nån som vet vad det är för typ och om man kan köpa likande rep?
Har din kille sagt att det är ok?
Har din kille sagt att det är ok?
Vi har i alla år använt flagglina från Clas, tycker den fungerar väldigt bra. Jag har kapat den till 4m-delar, det är rätt lagom.
Det finns åsikter om att det inte "är rätt" sorts rep (för man tycker det ska vara mer "riktigt" rep), och att den kan bränna om man drar fort i den när den ligger mot huden - men det får man väl undvika, tycker jag.
Det finns bilder på repet/linan, och beskrivning av några bra-att-ha-knutar, om intresse finns: på vår blogg (se nedan), välj kategori Knutar.
Jag kan tipsa om polyhampa från Polyprodukter. Det är ett treslaget rep som ser ut som naturfiber. Det är relativt mjukt redan som nytt så det skaver inte så mycket, även fast det är slaget och inte flätat. Det låser väldigt bra också så det riskerar inte att glida när man belastar det.
Tycker att det känns sexigare och lite mer utmanade än ett kulört flätat rep. Sådan rep gör sig bättre till sjöss.
Båtlina på biltema är perfekt. Finns mörkblå i olika tjocklekar.. Tycker flagglina är lite för tunn
Flagglina och långa tunna sjalar.
Jag personligen har inte så mycket erfarenhet av att binda (tyvärr!).
Dock har jag förstått att vill man ha nåt mjukare och mindre grovt att ta till vet jag att många helt enkelt använder nylonstrumpor.
Elastiskt, skonsamt och sensuell känsla. Dessutom är det ju inte helt ovanligt att det har burits nylonstrumpor av någon av deltagarna i sexakten heller.
Men det är alltså ett förslag till de som vill ha en lite softare variant. Lycka till! Hoppas ni får trevligt
/ Sam
Jag personligen har inte så mycket erfarenhet av att binda (tyvärr!).
Dock har jag förstått att vill man ha nåt mjukare och mindre grovt att ta till vet jag att många helt enkelt använder nylonstrumpor.
Elastiskt, skonsamt och sensuell känsla. Dessutom är det ju inte helt ovanligt att det har burits nylonstrumpor av någon av deltagarna i sexakten heller.
Men det är alltså ett förslag till de som vill ha en lite softare variant. Lycka till! Hoppas ni får trevligt
/ Sam