Slipper de värnplikten?
Mina barn vill absolut inte göra lumpen. Två av dem har aspergers och en har adhd samt medfött hjärtfel.
Förstår jag det rätt att de inte kan tvingas?
Mina barn vill absolut inte göra lumpen. Två av dem har aspergers och en har adhd samt medfött hjärtfel.
Förstår jag det rätt att de inte kan tvingas?
Det stämmer inte! Många klarar lumpen med glans tack vare struktur och det inrutade sättet att arbeta.
Alla 18-åringar, även tjejer, får svara på samma frågor på nätet (inte papper som jag sa tidigare)
Det beror på hur grov diagnos man har, får man läkarintyg på att den inte är begränsande görs en bedömning utefter det. Det finns ändå inte plats för alla som vill och kan ändå.
Fast hur ska Försvarsmakten veta att de har en diagnos? Får de söka igenom journaler hur som helst? Eller rapporteras det in automatiskt till dem efter utredningen?
Det var jag som sa det efter att ha ringt en soldat på I 19.
Nej men alla har inte vårdbidrag.
Ändå finns diagnoser bland våra soldater. Hur har det gått till? Individuella bedömningar kanske?
Jag personligen har inga frågor om detta, mitt ex är kapten och min son är acheroperatör och minröjare. Du behöver inte skriva till mig, jag är inte ts.
Livet är bäst i grönt!
Ändå finns diagnoser bland våra soldater. Hur har det gått till? Individuella bedömningar kanske?
Jag personligen har inga frågor om detta, mitt ex är kapten och min son är acheroperatör och minröjare. Du behöver inte skriva till mig, jag är inte ts.
Livet är bäst i grönt!