Inlägg från: Anonym (Man40+++) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Man40+++)

Min man vill inte ha sex med mig

Det du måste göra TS, även om det inte är nödvändigtvis enkelt, är att helt enkelt att säga vad du känner!

Annars så kommer du inte få några svar, du kommer bara gå runt och fundera, du kommer bara må sämre (troligtvis) etc, risken är att det börjar spilla över på andra delar av er relation.

Även om det är jobbigt, så måste man våga prata om "elefanten i rummet".

Men välj din tid och plats. Det är ingen bra taktik att börja prata om det efter att din sambo har nekat dig sex exempelvis. Eller sent på kvällen när ni är trötta och det är dags att gå och lägga sig för att sova. Eller efter ni haft en i övrigt trevlig kväll. Ta upp det när det känns avspänt och inte finns en massa andra saker som pockar på.

Jag lever i en mångårig relation, vi har haft våra svackor. Detta är allmängiltiga saker.

1. Man har sex för sällan
    2. Det är endast ena parten som känner att han/hon tar initiativ.

Precis som denna tråd vittnar om. Det handlar inte nödvändigtvis om kvinnligt och manligt. Det finns män som brottas med dessa två frågor, och det finns kvinnor som brottas med samma frågor.

Enligt mig, den enda lösningen är att ta upp dessa frågor. Inledningsvis; lugnt, sakligt, älskvärt, inbjudande, icke-skuldbeläggande. Se vart det leder. Är det andra problem som spökar? Stress? Ekonomi? Arbete? "lust"? "potens"? Vad innebär sex? Vad händer när sex uteblir? När det uteblir under en längre period? Hur påverkas man? Vilka känslor väcker det?

I ditt fall så verkar du vara den som för upp frågorna men ingen förändring sker.

Då måste du våga vara ärlig mot dig själv. Kan jag leva så här? Ska vi ha det så här? Hur länge då?

Jag har "drämt näven i bordet" kring ovan två frågor, två gånger under mitt förhållande, för då var det riktigt illa, både gällande sex-och samliv men även relationen i stort (vilket för mig hänger ihop många gånger). Det hjälpte, både mig och min sambo.

Svackor kan alla hamna i. Tricket är att ta sig ur, och inte fastna...

Lycka till!

Svar på tråden Min man vill inte ha sex med mig