Min man vill inte ha sex med mig
Är man med ett liknande problem, för oss handlar det dock inte om att hon inte vill dels inte har lika stort behov men också att hon behöver mer att ställa in sig på sex (vi snackar inte förspel utan timmar och gärna dygn) tjatsex har aldrig varit ett reellt alternativ.
vårt förhållande är näst intill perfekt i övrigt så det har aldrig känts aktuellt med att på riktigt gå skilda vägar. Det ha stundtals varit riktigt jobbigt dock, inte för att jag "inte får ligga" utan jag känner mig oattraktiv, rädd hon slutat älska mig (fast jag egentligen vet att det inte är så) och för lite spontanitet och passion. Vad hade jag inte kunnat offra för att hon skulle ta initiativ...(ryser av tanken), men efter ett långt väldigt öppet och ärligt samtal efter en gång som kändes lite väl nära skilda vägar från min sida så kom vi lite underfund med just att det handlar lite om att hon behöver mer förberedelse, vill känna till det, älskar henne innerligt men hon är lite "inrutad" och jag är mer spontan och vill ge mig hän åt ögonblicket.
Lösningen är att vi planerar in sex, och kompromissar om vad som känns rimligt för oss båda ifråga om frekvens. Jag vet att det låter rätt oromantiskt, och stundtals är det det, men det är lite vad man gör det till och det funkar för henne, hon är mer inställd och kan då känna större lust. Jag hade ju hellre haft mer spontant, men vetskapen om att det blir är också upphetsande. Att få viss "rutin" i det, ökar också chansen att det kan ske mer spontant...
Kan din man fungera likadant? Ställ inga krav men var öppen och ärlig med dina känslor (utan att ge honom dåligt samvete) och be om att han ska vara lika öppen. Kan ni hitta en form ni kan leva med? Var inte rädda för att kompromissa. Lycka till