Inlägg från: Tjejmedpanik |Visa alla inlägg
  • Tjejmedpanik

Jag blir tvingad till abort

Hej! Jag är en tjej som är född 2003 och fyller 18 år i höst, jag blev oplanerat gravid med min kille som är 19 år o vi båda var väldigt glada med självklart nervösa, men vi visste att detta klarar vi. Vi berättade för min familj som var jätte stöttande men nu till problemet, vi berättade för hans familj o hans pappa blev rasande, han sa att om jag behåller så kmr jag inte vara välkommen till dem något mer och jag o min kille fr inte träffas mer, och följer min kille med mig så är han inte deras son längre. Hans familj säger även att jag är egoistisk som vill behålla och att jag kommer vara anledningen till att hans familj kmr splittras och att hans mamma o pappa kommer skilja sig? Dem säger även att jag kommer vara anledningen till att min killes farmor kommer dö. (Dem är syrianer med en stark kultur och vi är inte gifta). Hans äldre bror skrek så mkt på mig o sa att om jag inte genomför en abort så är jag en vidrig och egoistisk människa som kommer förlora alla på det, jag vill så Järna behålla mitt barn och min kille vågar ej gå emot hans familj, vad ska jag göra??? Snälla hjälp!! Har bokat tid till abort nästa onsdag ????????

• Svar på tråden Jag blir tvingad till abort
  • Tjejmedpanik

Jag vill verkligen inte göra abort, ja är så starkt emot det (är inte emot abort överlag men jag vill inte göra det) o jag vill inte heller lämna min kille för han är mitt allt, men ja vill inte heller någonsin prata med min svärfamilj igen då dem har sårat mig så grovt och hotat mig och killen såhär, det är i mina ögon oförlåtligt:/

• Tjejmedpanik

Alltså jag tycker att svaren e sjukt otrevliga, jag är arab så jag vet hur våran kultur är, hans familj har ?godkänt ? mig o dem ÄLSKAR mig, men dem är så moderniserade o visste ätt vi hade sex osv o brydde sig inte, så trodde nt d skulle bli sånthär kaos av att ja blev gravid

• Tjejmedpanik
    Anonym (Katolik) skrev 2021-03-16 18:05:50 följande:

Du kan ju fråga dem vad deras präst hade tyckt om att de sa så...

Hur menar du?
  • Tjejmedpanik
    Anonym (Katolik) skrev 2021-03-16 18:26:07 följande:

Syrianer får inte göra abort i sin tro

Jaha, det visste jag inte, jag tror ju dock att dem inte bryr sig om deras tro utan det är mer sitt egna rykte
  • Tjejmedpanik
    Anonym skrev 2021-03-16 18:36:59 följande:

Vad menar du med att ni klarar detta?

Har du ett arbete så att du kan försörja dig och barnet?

Har du ett eget boende?

Att ha ett eget boende och ett arbete är grunden för att klara av att ha ett barn

Jag vill inte ha åsikter om att vara ung mamma, min mamma fick mig när hon va 15, ja känner folk som har blivit unga mammor o allt flyter på, så det är inget ja ens funderat över. Det ja ville ha svar på var hur ja ska lösa den här situationen med min killes familj :)
  • Tjejmedpanik
    Anonym (Fru till Syrier) skrev 2021-03-17 12:46:43 följande:

Barn är ju ett stort beslut och för dem är familjelivet lite annat än här i Sverige. Din kille borde ju ha vetat sin familjs värderingar ect och därmed förstått hur dem skulle reagera.

Hade ni varit smarta så skulle ni ha gift er innan ni berättade om graviditeten för hans familj, om de hade velat att deras son skulle vara gift med dig så hade ju dom accepterat detta och därmed accepterat att ni väntade barn.

Jag är själv gift med en muslimsk man ifrån Syrien och mina svärföräldrar är bra människor och har aldrig behandlat mig illa eller respektlöst men skillnaden är ju att jag inte gick och blev gravid med deras son när vi inte var gifta. 

Dom skulle absolut inte acceptera att deras son bodde under samma tak med en kvinna han inte var gift med. För mig är det inget konstigt utan handlar mer om respekt mot varandra. Jag respekterar dem och deras kultur precis som att dem respekterar mig och deras sons val av partner.

Jag vet hur våra kulturer funkar, men min kille och jag trodde aldrig dem skulle reagera såhär då vi har varit tsm i 2 år och nästintill bort hos varandra och sovit med varandra i samma säng alla dessa dagar, så nej jag tycker inte man kan komma nu o säga att en graviditet inte är okej o att sen hota på detta sättet. Jag kan inte heller gifta mig då jag e 17 år så ensligt lagen kommer det inte funka, det handlar inte om respekt i mina ögon om dem totalt skiter i vad jag o min kille vill och bara trampar på oss!!
Svar på tråden Jag blir tvingad till abort