Inlägg från: Anonym (Surt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Surt)

Jag blir tvingad till abort

Tjejmedpanik skrev 2021-03-16 18:44:00 följande:

Jag vill inte ha åsikter om att vara ung mamma, min mamma fick mig när hon va 15, ja känner folk som har blivit unga mammor o allt flyter på, så det är inget ja ens funderat över. Det ja ville ha svar på var hur ja ska lösa den här situationen med min killes familj :)

Du har alltså inte ens funderat över hur du ska kunna försörja ditt barn? Du tror att allt bara "flyter på"?

Du går fortfarande på gymnasiet, vem ska betala för allt det kostar att ha ett barn? Du har ingen inkomst, men du har ändå inte ens tänkt på hur du ska kunna försörja ditt barn?

Otroligt naivt!

Ingen här kan lösa din situation med din killes familj.

Allt detta skulle ni tänkt på innan ni med stor glädje råkade bli gravida.

Vilken tur att dina föräldrar är jättestöttande ändå.

Det kan inte vara helt vanligt att arabiska föräldrar är jättestöttande när deras minderåriga dotter blir gravid med en kristen pojkvän.
  • Anonym (Surt)

TS får givetvis bestämma själv om hon ska göra abort eller inte, ingen "tvingar" henne till abort.

Jag skulle aldrig råda någon till abort eller behålla, det är inte min sak.

Det är dock en del saker som är oroväckande i detta.

TS är 17 år och "väldigt glad" över att ha blivit oplanerat gravid. TS har ingen inkomst, men vem som ska betala för barnet och boende är dock inget som TS ens har funderat över, det flyter bara på! Hennes egna ord...

Stöd från pappans syrianska föräldrar finns inte, men det finns ett jättestort stöd från TS arabiska föräldrar.

Då står väl TS föräldrar för boende och försörjning av barnet, förhoppningsvis. Särskilt eftersom TS inte ens funderat över hur barnet ska bli försörjt.

Önskar er lycka till.

• Anonym (Surt)

Tråden är alltså 1,5 år gammal och TS har gjort abort. 
    Läs gärna datumet på trådstarten innan ni svarar så behöver ni inte slösa tid på något inaktuellt. 

Svar på tråden Jag blir tvingad till abort