Inlägg från: Anonym (Enkelt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Enkelt)

Jag blir tvingad till abort

Det enda alternativet är abort, det förstår du nog själv också när du slutar tänka på att de skriker åt dig.

• Anonym (Enkelt)
    Tjejmedpanik skrev 2021-03-16 16:36:10 följande:

Alltså jag tycker att svaren e sjukt otrevliga, jag är arab så jag vet hur våran kultur är, hans familj har ?godkänt ? mig o dem ÄLSKAR mig, men dem är så moderniserade o visste ätt vi hade sex osv o brydde sig inte, så trodde nt d skulle bli sånthär kaos av att ja blev gravid

Du, det där hade du haft med en svensk kille också, och även om ni båda var svenskar!
  • Anonym (Enkelt)
    AmandaKS skrev 2021-03-16 17:36:47 följande:

Vilken jobbig situation.
    Det är ju bara du själv som kan avgöra vad som är bäst för dig.
    Jag kan bara tala utifrån mig själv men jag hade aldrig klarat av att gå igenom en abort, hade mått dåligt över det en väldigt lång tid efteråt.
    Jag hade behållit barnet, dumpat killen och levt livet med det som kommer bli din största kärlek. Kärleken till en kille kan aldrig jämföras med kärleken till sitt eget barn. Dessutom hade jag inte velat bli "fast" med den killens familj resten av livet om du väljer att fortfarande leva med honom. Tänk att behöva tillräkna alla de elaka och hemska människorna till sin familj.
    Bättre att du fokuserar på din familj som stöttar dig i dethär, välj vilka människor du vill ha i din närhet, där inkluderat de som tillkommer oavsett du själv valt eller inte, som killens familj.

Hon blir ju fast med killen ca 20 år framåt i vilket fall! Skitkul att behöva tjafsa om umgänge, vårdnad och allt annat med en sån familj som styr hans strängar.
  • Anonym (Enkelt)
    Tjejmedpanik skrev 2021-03-16 18:44:00 följande:
    Jag vill inte ha åsikter om att vara ung mamma, min mamma fick mig när hon va 15, ja känner folk som har blivit unga mammor o allt flyter på, så det är inget ja ens funderat över. Det ja ville ha svar på var hur ja ska lösa den här situationen med min killes familj :)
    Dina förutsättningar ser inte ut som deras. Lura inte dig själv med "ja men de klarar det", du måste fundera på hur DIN verklighet ser ut. Har du ens tagit studenten??

Lösningen är att du går på din bokade tid och gör abort.
  • Anonym (Enkelt)
    Anonym (Surt) skrev 2021-03-17 01:07:29 följande:
    Det kan inte vara helt vanligt att arabiska föräldrar är jättestöttande när deras minderåriga dotter blir gravid med en kristen pojkvän.
    En 19-åring är knappast minderårig.....
  • Anonym (Enkelt)
    Anonym (Enkelt) skrev 2021-03-17 06:49:50 följande:
    En 19-åring är knappast minderårig.....
    Skit i den kommentaren, jag trodde båda var 19, såg nu att ts är 17 år.
Svar på tråden Jag blir tvingad till abort