Inlägg från: Anonym (L) |Visa alla inlägg
  • Anonym (L)

Jag blir tvingad till abort

Snälla ts. Förstår att du inte fick de svar du önskade här. Och ingen kan såklart säga åt dig hur du ska göra. Det är bara ditt beslut. Men som med otroligt mycket mer livserfarenhet än vad du har så vill jag bara ge dig ett råd.

Jag var ung när jag fick mitt första barn. Han är född samma år som du. Livet med barn är tufft och svårt många gånger. Det bästa du kan göra är att se till att få barn med någon som är så lik dig i värderingar, uppfostran mm som möjligt. Det du skriver här är så oroväckande.. du kan komma att få ett helvete i livet om du behåller detta barn. Inte barnet i sig så klart men allt runtomkring.

Välj dig själv! Se till att gå ut skolan. Utbilda dig! Lev livet som ung några år. Och skaffa sedan familj som trygg vuxen. Ditt barn och du själv förtjänar det.

• Anonym (L)
    Tjejmedpanik skrev 2021-03-16 18:44:00 följande:

Jag vill inte ha åsikter om att vara ung mamma, min mamma fick mig när hon va 15, ja känner folk som har blivit unga mammor o allt flyter på, så det är inget ja ens funderat över. Det ja ville ha svar på var hur ja ska lösa den här situationen med min killes familj :)

Fast det här är väldigt naivt tänkt av dig. Precis så man tänker när man är tonåring. Alltså helt normalt. En inkomst och boende är det allra minsta man kan unna sitt barn. De klarar sig inte bara på kärlek tyvärr.
Svar på tråden Jag blir tvingad till abort