Inlägg från: korngryn |Visa alla inlägg
  • korngryn

Jag blir tvingad till abort

Anonym (ooo) skrev 2021-03-17 18:09:42 följande:

TS har du stöd från din egen släkt? 

Du kan väl gifta dig när du fyllt 18, inte så långt kvar. 

Om hon på riktigt är arab eller syrian eller vad det nu var så kan de ju gifta sig inom sin egen kultur redan nu och sen bara fixa det juridiska när hon blir myndig. Det är ju vanligt, och då är det den religiösa ceremonin som gäller i praktiken. Många minderåriga flickor i Sverige är gifta på så sätt, och myndigheterna kan inte upptäcka det.

Men det är mycket som inte stämmer i den här tråden. Hon säger sig vara arab men pratar om syriansk kultur som ?vår? kultur. Araber och syrianer är inte samma sak.

Och att hennes mamma skulle ha varit 15 när hon fick ts - inte så troligt.
  • korngryn
    Anonym (qwerty) skrev 2021-03-17 21:47:50 följande:

1. Du bör göra abort för det verkar vara det mest lämpliga överlag i din situation.

Men säg såhär, fråga pappan om han vill gifta sig med dig. Du är snart 18, det borde vara lätt att planera. Säger han ja så planerar ni bröllop, säger han nej så bevisar det att han egentligen inte vill ha dig, då gör du abort och glömmer honom.

Att han säger ja innebär inte att han kommer finnas kvar på ett positivt sätt. Giftermål kan mycket väl göra det hela mycket värre. Då är ts fast med denna familj för alltid. Det är NU hon har sin chans att rädda sin framtid.
  • korngryn
    Anonym (I) skrev 2021-03-18 17:05:05 följande:

Jo precis. Abort är för kvinnans skull. Jag skulle ha mer respekt för någon som säger det som det är, än någon som drar lögnen om att det är för barnets skull, och dessutom fördömer andra kvinnor för sina val. Jag har ingen respekt alls för dessa hycklare till kvinnor.

Ja till att alternativet abort finns, för de kvinnor som inte vill ha barn. Det är ju jättebra. Nej nej till hycklandet kring det och hetsandet på att kvinnor ska göra abort mot sin vilja. Det är inte syftet med abort liksom. Och det blir bara smutsigt och äckligt. Kvinnoförtryck förklätt till omsorg om barnet liksom. Eew.

Hetsandet att kvinnor ska göra abort mot sin vilja? Nu tar du väl ändå i lite? Det är ingen som hetsar. Här handlar det om en tjej som sitter i en mycket knivig situation som riskerar att bli än värre om hon skaffar barn, och hon ber om råd. Då får hon råd. Ingen hetsar någon. Tycker du att det är ett allmänt och stort problem att kvinnor gör abort mot sin vilja? Det tror inte jag. Det är ett betydligt större problem, globalt men även här i Sverige, att kvinnor som skulle behöva göra abort inte får det. DÄR har vi något att bita i!
Svar på tråden Jag blir tvingad till abort