Inlägg från: Stårschan2 |Visa alla inlägg
  • Stårschan2

Jag blir tvingad till abort

Vilken tråkig situation du har hamnat i. Jag förstår att det känns jättejobbigt för dig nu, men med tanke på er situation så är nog abort det minst dåliga alternativet. Att sätta ett barn till världen handlar inte bara om att ha en söt bäbis, utan ännu mer om att hjälpas åt med uppfostran och omvårdnad, att kompromissa med barnets andra förälder, få ihop familjehögtider och traditioner och allt vad det innebär. Även om du kanske tycker att du "bara" har valt din kille, så kommer du inte ifrån att du får hans familj med på köpet, vare sig du vill eller inte. Och det förhållandet kommer att vara under hela barnets livstid.

Du är ung, och har livet framför dig. Satsa på utbildning och jobb och se till att du kan stå på dina egna ben ordentligt innan du börjar fundera på att bilda familj. Om inte annat så för barnets skull.

De kan bytas ut mot Vi. Dem kan bytas ut mot Oss.
  • Stårschan2
    Tjejmedpanik skrev 2021-03-16 15:24:48 följande:

Jag vill verkligen inte göra abort, ja är så starkt emot det (är inte emot abort överlag men jag vill inte göra det) o jag vill inte heller lämna min kille för han är mitt allt, men ja vill inte heller någonsin prata med min svärfamilj igen då dem har sårat mig så grovt och hotat mig och killen såhär, det är i mina ögon oförlåtligt:/

Du är barnslig och naiv om du tror att du skulle kunna behålla barnet men slippa kontakt med din killes familj.

Om han är ditt allt och er kärlek är stark så kan du ändå göra abort nu och sedan kan ni skaffa barn om fem år när ni är trygga i ert förhållande och förhoppningsvis har jobb och egen bostad, istället för att tvinga dina föräldrar att i praktiken bli småbarnsföräldrar på nytt.

Om du inte kan planera så långt som fem år bort är du inte mogen att bli förälder.
  • Stårschan2
    Tjejmedpanik skrev 2021-03-17 15:13:38 följande:
    Jag vet hur våra kulturer funkar, men min kille och jag trodde aldrig dem skulle reagera såhär då vi har varit tsm i 2 år och nästintill bort hos varandra och sovit med varandra i samma säng alla dessa dagar, så nej jag tycker inte man kan komma nu o säga att en graviditet inte är okej o att sen hota på detta sättet. Jag kan inte heller gifta mig då jag e 17 år så ensligt lagen kommer det inte funka, det handlar inte om respekt i mina ögon om dem totalt skiter i vad jag o min kille vill och bara trampar på oss!!
    Anledningen till att du inte kan gifta dig är att du fortfarande är ett barn i lagens mening, och ditt agerande tyder också på att du ännu inte har mognat i ditt konsekvenstänk. Varför har ni inte använt skydd? Förstår du att det är skillnad på att umgås och ha sex, jämfört med att sätta barn till världen? Att utforska sin sexualitet när man är ung är OK. Att bli med barn är det inte.

Föräldrarna trampar inte på er. De försöker skydda både er och ett eventuellt barn.

Du har fortfarande inte svarat på hur du har tänkt försörja dig, och vad du har för plan för att få livet som ensamstående med en unge att funka. Du beter dig enbart som en femåring som inte får allt hon pekar på.
  • Stårschan2
    Embla twopointoh skrev 2021-03-17 18:03:38 följande:
    TS måste inte svara på sådana frågor, som egentligen bara är påtryckningar om att hon borde göra abort. Och abort vill hon inte göra, det har hon uttryckt flera gånger och i väldigt tydliga ordalag.

Varför är det okej att försöka övertala/pressa någon till att göra abort, men helt oacceptabelt att säga till någon som bestämt sig för abort att hon borde låta bli?
    Det är mycket enkelt, och handlar om omtanke i första hand för ett eventuellt barn, som förtjänar bättre, men också om TS som är värd bättre än att bli en outbildad arbetslös singelmamma på soc innan hon blivit myndig. Hon är fortfarande ett barn själv.
  • Stårschan2
    Embla twopointoh skrev 2021-03-18 19:04:58 följande:
    Jo, kvinnan som inte ville göra abort kommer att sörja.

Dessutom är det en väldigt otäck attityd att det är bättre att inte finnas än att ha en ung mamma med trassligt förhållande till släkten.Vi kanske skulle införa krav på ålder, inkomst, vara gift och varför inte ett visst IQ hos föräldrarna innan vi tillåter folk att skaffa barn? Det vore ju så mycket bättre för barnen! Välkommen till totalitära familjeplaneringen!
    Du har en poäng. Man får ju inte köra bil innan man är 18, och inte köpa alkohol  innan man är 20. Du får inte heller skriva avtal för att köpa exempelvis en hund eller en häst. Men att ta det livsavgörande beslutet att skaffa barn ska man tydligen anses klara innan dess alltså?
Svar på tråden Jag blir tvingad till abort