Inlägg från: Anonym (J) |Visa alla inlägg
  • Anonym (J)

Jag blir tvingad till abort

Nej, du blir inte tvingad för det är juridiskt omöjligt i Sverige. Däremot blir du pressad, hotad och lurad. De kan inte göra ett skit. Killen skulle ha låtit bli att göra dig gravid om det var så förbannat hemskt.

Abort är klokast på många sätt, jag har inte läst dina inlägg än men tvivlar på att du hunnit plugga klart, skaffa en stabil inkomst och en buffert, och har ett eget boende. Vem ska ta hand om er?

Tror det bästa vore om du vaknar upp ur din rosa fluffiga dröm, gör abort, och dumpar den där korkade killen.

• Anonym (J)
    Tjejmedpanik skrev 2021-03-16 15:24:48 följande:

Jag vill verkligen inte göra abort, ja är så starkt emot det (är inte emot abort överlag men jag vill inte göra det) o jag vill inte heller lämna min kille för han är mitt allt, men ja vill inte heller någonsin prata med min svärfamilj igen då dem har sårat mig så grovt och hotat mig och killen såhär, det är i mina ögon oförlåtligt:/

Du är uppenbarligen inte hans allt.
  • Anonym (J)
    Tjejmedpanik skrev 2021-03-16 18:44:00 följande:

Jag vill inte ha åsikter om att vara ung mamma, min mamma fick mig när hon va 15, ja känner folk som har blivit unga mammor o allt flyter på, så det är inget ja ens funderat över. Det ja ville ha svar på var hur ja ska lösa den här situationen med min killes familj :)

Du vill inte svara på frågorna om vart ni ska bo och hur ni ska försörja er? Killen kanske har jobb och boende, men hur gör du om han drar?
  • Anonym (J)
    Embla twopointoh skrev 2021-03-17 18:03:38 följande:

TS måste inte svara på sådana frågor, som egentligen bara är påtryckningar om att hon borde göra abort. Och abort vill hon inte göra, det har hon uttryckt flera gånger och i väldigt tydliga ordalag.

Varför är det okej att försöka övertala/pressa någon till att göra abort, men helt oacceptabelt att säga till någon som bestämt sig för abort att hon borde låta bli?

Det rör mig inte ryggen om hon behåller eller inte. Men med all sannolikhet så har TS inte tänkt efter ordentligt utan svävar på sina rosa moln. Så för icke-barnets skull vore det ju smart om någon påpekar hur förhastat detta är. Hennes egna föräldrar verkar ju inte göra det...
  • Anonym (J)
    Embla twopointoh skrev 2021-03-18 08:37:22 följande:

Jag förstår omtanken, men samtidigt har TS uttryckt i mycket tydliga ordalag att hon inte vill göra abort. Det där med att kvinnan ska bestämma över sin egen kropp gäller visst bara när kvinnan tar "rätt" beslut.

Barnens välmående bör absolut tas i beakting!
  • Anonym (J)
    Embla twopointoh skrev 2021-03-18 13:43:55 följande:

Så det är per definition bättre att inte födas än att ha en ung mamma utan jobb och med trasslig relation till pappans släkt? Vilken trevlig och fördomsfri människosyn.

Ja? Det finns ju ingen som kommer sörja att den inte föddes.
  • Anonym (J)
    Embla twopointoh skrev 2021-03-18 19:04:58 följande:

Jo, kvinnan som inte ville göra abort kommer att sörja.

Dessutom är det en väldigt otäck attityd att det är bättre att inte finnas än att ha en ung mamma med trassligt förhållande till släkten.Vi kanske skulle införa krav på ålder, inkomst, vara gift och varför inte ett visst IQ hos föräldrarna innan vi tillåter folk att skaffa barn? Det vore ju så mycket bättre för barnen! Välkommen till totalitära familjeplaneringen!

Jag syftade på icke-barnet. Rent medicinskt så är det som att dra ut en tand.

Vet många kvinnor som gör abort i TS ålder och mår skit, men när de är 30+ är de väldigt tacksamma.
  • Anonym (J)
    Anonym (Tjejmedpanik) skrev 2022-11-09 05:49:02 följande:

Hej! Det var ett tag sen.
    det blev en abort men fruktansvärda komplikationer, låg inne på sjukhus i över 6 månader och bara blödde o blödde, fick 5 blodtransfusioner och blev opererad 3 Gånger,

min pojkvän lämnade familjen efter allt jag fick gå igenom då han insåg vilken sjuk familj han hade, idag bor vi tillsammans och vi båda har fast jobb och jag är gravid i vecka 32. Ingen kontakt med familjen mer och dom är förkrossade över att dem utsatte mig för detta då dem förlorade deras son och kommande barnbarn. jag komer aldrig komma över min abort det är de värsta jag varit med om men de blev som de blev. 

tack till alla som tog sig tiden att svara mig :)

Men OJ, hur kunde det gå så illa?? :O Är du helt återställd nu? Fysiskt i alla fall?

Grattis till graviditeten. 
Svar på tråden Jag blir tvingad till abort